סופר נני אצל משפחת מזרחי (תמונת AVI: mako)
משפחת מזרחי. "אם יש בעייה, אל תתביישו לבקש עזרה מקצועית"|תמונת AVI: mako

עם סיום שידור הפרק של "סופר נני" אמש, פורסמו מאות הודעות תמיכה ואהדה בעמוד הפייסבוק של התכנית. הצופים התרגשו מסיפורה של משפחת מזרחי ובה הורים חירשים לילדים שומעים ומהתהליך הגדול אותו עברה, בעזרתה של הסופר נני מיכל דליות. אחרי שריגשו מדינה שלמה, שוחחנו עם אב המשפחה יוסי מזרחי, על התהליך הגדול שעברו. 

מה אתה יכול לספר לנו על המפגש עם סופר נני?
"היא מקסימה. זו היתה חוויה בלתי נשכחת ואין ספק שהיא נכנסה ללב שלנו. אנחנו יכולים לראות שינוי בחיי החברה של הילדים מאז הביקור של מיכל. היום הם רגועים ומאושרים יותר והאווירה בבית היא של אהבה ותמיכה". 

האם אתם מצליחים לשמור על הכללים החדשים שקבעה סופר נני?
"הכלים שסופר נני נתנה לנו משפיעים עלינו עד היום, היא באמת מאוד עזרה לנו ושיפרנו את התקשורת עם הילדים ללא ספק".

מהו השיעור הכי חשוב שלמדת מסופר נני?
"להקשיב לילדים ולתת תשומת לב. כמובן שעד גבולות מסויימים ולא יותר מזה. בנוסף, הבנו מה חשיבות התקשורת עם הילדים שלנו בשפת הסימנים וזה משהו שאנחנו מיישמים גם היום ושיפר את התקשורת משמעותית".

"פרק מרגש עד דמעות"

"למשפחה המקסימה הזו אני מאחלת הצלחה מכל הלב", "זה היה מרגש ומהמם, רציתי להיכנס למסך לחבק אותם", "פרק מרגש עד דמעות", אלו כמובן רק כמה ממאות התגובות שהתקבלו בעמוד הפייסבוק של "סופר נני". "כשאנחנו חושבים על גל האהבה הגדול שמחבק אותנו מכל עבר, זה גורם להרגשה נהדרת", מספר יוסי וחדווה מוסיפה: "אנחנו מקבלים המון אהבה ופרגון מכולם, הרבה אנשים שלא מקהילת כבדי השמיעה אמרו לנו שהסיפור שלנו פתח דרך ליותר מודעות לנושא".

_OBJ

בנוסף לגל האהדה מהצופים, יוסי סיפר לנו שגם המון משפחות עם הורים חירשים יצרו איתם קשר. "אמרו לנו שיש לנו הרבה אומץ להגיע לתכנית", משתף יוסי ומרחיב: "הם תומכים בנו ויש הרבה הבנה חלק אף ביקשו מאיתנו עצות ואנחנו שמחים לתת. יש כל מיני דרכי תקשורת כהורים חירשים וצריך לנצל אותן. בעזרת הכלים האלו אנחנו יכולים היום להבין אותם הרבה יותר טוב".

כששאלנו אם יש להורים טיפים שהם יכולים לחלוק איתנו, יוסי השיב: "אם יש בעיה, לא להתבייש לבקש עזרה מקצועית. תמיד להקשיב ולתת תשומת לב, צריך להבין את הילדים". "לא לחיות בבועה וליהנות מכל רגע עם הילדים", המליצה חדווה, "ההצלחה של הילדים זאת ההצלחה של ההורים, אסור להתייאש וחשוב להמשיך קדימה, ולהיות אופטימיים בחיים".

ומה לגבי הילדים? "הילדים מגיבים בשמחה רבה, בלי חשש", משיב יוסי ומוסיף: "הם התבגרו והשתפרו, וכיום יותר קל לנו לתקשר איתם ולהבין".

סופר נני, ימי שני 21:20

פספסתם את הפרק המרגש? צפו בו עכשיו בmakoTV

בזמן שידור הפרק, התארחה משפחת מזרחי בעמוד הפייסבוק של סופר נני - לאירוח המלא