ענישה גופנית הייתה דרך חינוך לגיטימית במשך שנים רבות. עד שנות התשעים לערך נהגו הורים לתת לילדים ׳פליקים׳ חינוכיים ולהשיג כך את תשומת לבם ברגעי סררה. כיום מעטים הם ההורים שמרימים ידם על הילד, וזו כבר לא נחשבת לדרך חינוך קבילה ברוב החוגים. כעת מתפרסמת אנליזה של חמישים שנות מחקר שנערכו בנושא הטעון והכואב הזה, והשורה התחתונה ברורה וצורבת: ענישה גופנית מביאה תוצאות הפוכות מאלה אליהן התכוון המשורר העצבני, וילדים שחינכו אותם בעזרת פליקים ומכות הפכו והופכים ליותר מרדנים וממרים את פי הוריהם. יותר מכך, הם נוטים יותר להתפרצות מחלות נפש, הם אנטי-סוציאליים יותר וחרדים.
גרשוף ועמיתה אנדרו גוגן קיילור מאוניברסיטת מישיגן, בדקו דאטה וניתחו מחקרים בהם השתתפו 160 אלף ילדים בחמישה עשורים. מחקר המטא הזה, שפורסם בכתבה עת לפסיכולוגיה משפחתית, דאג לקחת נתונים רק ממחקרים רלוונטיים שעסקו במכות ׳קלות׳ שאינן מותירות פציעה פיזית. התוצאות היו חד משמעיות. מכות חינוכיות נמצאו קשורות ל-13 מתוך 17 התוצאות הגרועות שבדקו החוקרים. ילדים שחונכו כך נטו, כאמור, לבעיות נפש, ולקשיים חברתיים חמורים. המכות נקשרו גם למנת משכל נמוכה יותר, חרדות, דיכאון, קשיים בלימודים ורמות זעם גבוהות. הענישה לא הביאה את התוצאה לה התיימרה, להפך. למרות שחלק מהמחקרים מצאו נטיה קלה מאוד של הילדים לציית להורים יותר בטווח הקצר לאחר הענישה הגופנית, בטווח הארוך החרב התהפכה, והילדים הפכו להרבה פחות צייתנים מחבריהם שלא חונכו באופן כזה.
מצד שני, שמחה גרשוף לשתף, במחקרים בהם התערבו הרשויות או צוות אחר וההורים הורו להפסיק להכות את ילדיהם, הם נטו לעשות זאת, או לפחות להפחית משמעותית את מינון המכות, והתוצאה היתה ילדים עם הרבה פחות בעיות התנהגות. ״התוצאות של ענישה גופנית דומות מאוד לתוצאות של אלימות קשה נגד ילדים״, אומרת גרשוף.