בקיץ שעבר הביאה דנה אבירם לעולם הנוער את הספר הראשון בטרילוגיה, "המשחק". עכשיו, פוקד את חנויות הספרים, הספר השני, "המשחק 2", ואם יש לכם ילדים בחטיבת ביניים הם מאד ישמחו לשמוע על כך. כבר שנים עוסקת דנה אבירם בספריה לנוער, בעיקר בתחום העולם ברשת האינטרנט, בסכנות הטמונות בו וביצורים הטובים והרעים שחיים בו. ספריה עוסקים בבריונות רשת, בפדופיליה ברשת, בכוכבי יוטיוב שהם נערים ונערות, בעידן הסלפי שעובר מטלפון סלולארי אחד לשני ובאובדן הפרטיות שגורם גם לאסונות לא מעטים, בעיקר בגיל צעיר כמו גיל ההתבגרות.
טרילוגיית "המשחק" היא ניסיון מוצלח לחבר בין העולמות ולראות את השפעת עולם אחד על משנהו דרך קבוצת ילדים שמשחקת במציאות מדומה. ב"המשחק 1" התוודענו למורה המסתורית ניקול, שנכנסת לכיתה בבית ספר, מחליפה מורה אחרת למחשבים ומציעה לקבוצת תלמידים להשתתף במשחק מחשב של מציאות מדומה. עשרת התלמידים הנבחרים הם תלמידים מגוונים מאוד מבחינת יכולותיהם החברתיות ואישיותם. המשחק סוחף את הילדים ומשפיע עליהם גם כשהוא מסתיים לאחר כמה שעות, והקבוצה חוזרת אל המציאות. הוא גולש לחייהם בכיתה, ברחוב, במשפחה ומשפיע על הרגלי הצריכה שלהם, על יחסיהם עם הוריהם ועל היחסים שלהם בינם לבין עצמם.
זהירות!!! ספויילרים רבים בדרך. בסוף הספר הראשון, מגלים התלמידים כי למעשה, אם לא ישתפו פעולה זה עם זו, עלול לקרות אסון כבד לחברתם שמאושפזת חסרת הכרה בבית החולים, לאחר שמתה במשחק. הם יודעים שעליהם לחזור אל המשחק ולמצוא את הנסיוב, את התרופה שתאפשר להם להציל אותה. כבר בספר הראשון אנו מבינים כי המציאות המדומה שבמשחק היא בעצם משחק אכזרי במוחם של הנערים והנערות. כשהם חוזרים למציאות הם אפילו מחפשים וגם מוצאים, מוצרים שהם ראו בחלונות הראווה שבחנויות במציאות הווירטואלית. המשחק, הוא מין ניסוי חברתי מוצלח ומרושע.
בספר השני הרעים והטובים מתעתעים בנו, הקוראים. יש בין החברים מישהו שירצה לבגוד בחבריו ויש מי שיעשה הכול למענם. לעלילה הנפתלת מתווספות דמויות נוספות גם כאלה של חברים של בני נוער נוספים ששיחקו במשחק זהה, ונותרו חסרי הכרה במציאות האמיתית, מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ ומחכים שיימצא הנסיוב שיציל אותם. הפעם, עם התפתחות העלילה, מבינים הקוראים שיחסי הכוחות בתוך החבורה משתנים לגמרי. מדובר בקבוצת נערים ונערות שרובם לא אוהבים זה את זה בחיי היומיום, או לא מסתדרים זה עם זה, פוגעים ומעליבים. לדוגמה: הנער השמן והאלים ששונא את חבריו ואת הוריו ובעיקר את אביו, הנערה עתירת פצעי הבגרות והגשר על השיניים שלא מפסיקה לזוז מרוב היפראקטיביות, הנער שמאובחן כאספרגר ובכיתה קוראים לו "המפגר", הזוג שהם החתיך של הכיתה ומלכת הכיתה, והילדה שמקנאה כל כך ורוצה לכבוש את ליבו של החתיך ולהדיח את המלכה. כל אלה צריכים להסתדר זה עם זה ובמקום להילחם אחד בשני, עליהם לשתף פעולה כשהם חוזרים אל המשחק שחרב בסוף הספר הראשון ונאלצים לחפש בתוכו את הנסיוב שיציל במציאות את מיקה ויתר הנערים. ללא שיתוף פעולה ביניהם, הם לא יצליחו להיחלץ מהמציאות המדומה, חלקם ימותו ומיקה תישאר מחוסרת הכרה לנצח.
הקריאה בספר דומה לנסיעה ברכבת הרים, אירועים רבים מתרחשים, כוחות רעים מנסים לפגוע בחבורה מלהשיג את מטרתה ומנסים לעכב אותם מלהציל את חברתם. הקבוצה נפגשת עם סיוטיה הגדולים ביותר, כוחות שונים חוברים יחד נגדם אלא שבמאמצים משותפים ובעזרה הדדית הם מתקדמים לעבר היעד. הספר השני חושף את החמלה שלפתע מוצאת את דרכה לליבותיהם של חברי וחברות הקבוצה. בעוד שבספר הראשון הם דרכו על חבריהם ועשו הכול כדי לנצח זה את זה וגם להשמיד זה את זה, כאן המטרה שלהם היא לנצח כקבוצה ולעשות שימוש בתכונות הטובות שלהם כדי להצליח.
הספר מסתיים בחידה שתצטרך להיפתר בספר הבא והאחרון בסדרה אבל ברור הוא שדנה אבירם מכוונת בכתיבתה לבריאת ז'אנר מעורב של פנטזיה ריאליסטית, כזו שלא מתרחשת לגמרי בדמיון ובעולם אחר, אלא מתערבבת במציאות ולוקחת את הטוב מכל העולמות כדי להשיג את התוצאה הנכונה. עולם הרשת אינו מסוכן כשיודעים להשתמש בו נכון, כשהמינון נכון, לשהות בו ולנצל אותו במידה הראויה. אבירם מגלה לנו פה שהעולם הווירטואלי יכול לתרום רבות לשינוי, לצמיחה, לבנייה, כל זמן ששיתוף הפעולה בין בני האדם נשמר והכוח של העולם הזה מנוצל לטובת המציאות. סדרה מגניבה, כתובה היטב ואם הילדים שלכם מכורים לפורטנייט, נסו להפתיע אותם בסדרה הזו. בהחלט יתכן שהם יסירו את העיניים מהמסך לכמה שעות.
הורים - כל מה שצריך לדעת