אם תיכנסו בימים אלה לאחת מעשרות החנויות של Keds שפזורות ברחבי הארץ (למשל, בשביל לחפש בגדים לילדים לחג), כנראה שתבחינו מהרגע הראשון שחל בהן שינוי. במותג האהוב משיקים בימים אלה קולקציה חדשה לילדים, וכדי להדגיש את המגוון שבה, החנות כולה נפרסה כמו קשת צבעים.
הקולקציה היא פרי עבודה של השנה האחרונה, בה עברה Keds שינוי מרענן ומינתה מעצב ראשי חדש במחלקת הילדים - דניאל זילברשטיין, מעצב אופנה בן 33, בוגר FIT, שחי בניו יורק וחתום על יצירות עבור שתיים מהכוכבות הגדולות בעולם - נטע ברזילי וליידי גאגא. זילברשטיין הגיע מעולם עיצוב בגדי הנשים - הוא עדיין מתפעל את הסטודיו שלו בניו יורק עם עיצובי אופנה גבוהה בהתאמה אישית - אבל התרגש לקבל לידיו את האתגר של עיצוב לילדים.
״החשיבה שלנו הייתה להביא רוח שונה בתוך שוק רווי ומלא במותגים, להביא משהו שלא רק יהיה מסחרי אלא גם ירגש את הלקוחות וירגיש שונה מכל מה שכבר יש בשוק״, אומר זילברשטיין. אבל עוד לפני העיצוב, זילברשטיין אומר שהדבר החשוב ביותר בעיצוב בגדי ילדים היא הנוחות - זה הדבר הראשון שהילד חושב עליו, ולמרות שלא הוא זה שמוציא את כרטיס האשראי בקופה, הוא הלקוח שחושבים עליו ב-Keds.
הדבר השני שעמד לנגד עיניו של זילברשטיין היה חדשנות - איך לעצב קולקציה שהיא נוחה, פשוטה ומינימליסטית, אבל כוללת בתוכה גם חידושים טכנולוגיים. את ההשראה הוא לקח מהנעל הקלאסית של Keds, שקיימת מ-1916 ונראית פשוטה ובסיסית, אבל אם מסתכלים מקרוב ומבינים את תהליך הייצור והעיצוב שלה, היא בעצם מאוד מתוחכמת.
״באופן אישי אני מעצב מאוד מינימליסטי, אבל זה משהו שהוביל את Keds גם לפני המון שנים״, מספר זילברשטיין. ״זה משהו שמאוד רציתי להחזיר, אז ניקיתי את כל הפרינטים שלא קשורים למותג ולא תמצאו אצלנו כמו ברוב קולקציות הילדים הרבה ציורים שרירותיים או משפטים מודפסים שאין להם ערך מוסף״. במקום אלה, הדגש חזר ללוגו הכחול והמוכר של Keds. ״זה הדבר הראשון שעולה לאנשים בראש כשהם חושבים על Keds״, אומר המעצב.
״החלטנו לקחת בעלות על הצבע הכחול, אבל גם עדכנו אותו - הוא בהיר יותר, יותר חי ושמח, הגדלנו את הלוגו כך שהוא יותר בולט לעין והשתמשנו בו במקומות מעניינים. עד היום הוא היה בתפר בצד ועכשיו הוא יכול להופיע פתאום בגב או בכל מיני מקומות מפתיעים יותר״. אחד הרעיונות המרעננים של זילברשטיין, שמדגים היטב איך משלבים מחשבה עיצובית מתוחכמת לתוך חברה מסחרית, הוא הפס הכחול שמופיע כעת בקצה שרוול שמאל של כל הסריגים של המותג, לא משנה באיזה צבע הם.
ואם כבר מדברים על צבעים - זילברשטיין יודע שבעולם בגדי הילדים ישנם כללים מגדריים (למשל - רק בנות לובשות ורוד), ואת התפיסה הזאת הוא מעוניין לאתגר. ״אני לא יכול לנפץ את זה לחלוטין״, הוא אומר. ״אבל כאדם וכמעצב היה לי חשוב שהילדים ירגישו שיש להם אופציות והם לא נעולים בתבניות מסוימות רק בגלל המגדר שלהם. אני מרגיש שהצלחנו בזה״.
דבר נוסף שזילברשטיין הביא מעולם האופנה הגבוהה הוא את הטשטוש בין לבוש יומיומי ללבוש חגיגי, ונתן גם לפריטים הבסיסיים חידושים וטוויסטים. ״גם פריטים בסיסיים כמו חולצות טי הם לא פשוטים ויש בהם שילובים של חומרים לא שגרתיים כמו קופרו, ניילון, בדים מנדפי זיעה או מחזירים אור, אקססוריז מעניינים על הבגדים. כאמור, אין לנו כמעט פרינטים סתמיים, אז השתמשנו בפרינטים שמשלבים את הלוגו, אבל בטקסטורות מעניינות ושונות, כולל תלת ממד. גם הגזרות שונות ומיוחדות עם חיתוכים מעניינים וגזרות לא שגרתיות״.
יחד עם זאת, כל החידושים האלה שומרים עדיין על המחשבה הבסיסית שהלקוח הוא ילד, כך שמלבד הנוחות, לזילברשטיין היה חשוב ליצור קולקציה שגם מתחשבת בכך שילדים הם פעילים מאוד, ושמר על שימוש בבדים איכותיים ועמידים, ובגדים שיחזיקו מעמד לאורך זמן ויהיו לא רק מעוצבים ויפים, אלא גם השקעה כלכלית חכמה מצד ההורים.