אין תמונה
מה עושים עם ניכור הורי?

במסגרת הליכי הגירושין ישנה המרדה של הילדים על אחד ההורים - אבא או אימא. המרדה כזו פוגעת בילדים וגורמת להם לערעור מצבם הנפשי וביציבותם, המרדה לרוב מובילה לסרבנות קשר עם הורה עד למצב של ניכור הורי בין הילדים לאחד ההורים.

ישנם מקרים בהם ההורה המשמורן ( אצלו נמצאים הילדים ) לא מוכן לאפשר לקיים את הסדרי הראייה עם הצד השני. מה עושים? להלן הפתרונות:

א. הורה שאינו נפגש עם ילדיו בהתאם להסדרי הראייה (שלא באשמתו ) אסור לו לוותר ועליו לפנות לביהמ"ש לענייני משפחה או ביה"ד הערכאה אשר דנה בענייניו.

יצוין כי נעשה תקדים ובימ"ש מטיל סנקציה כספית כנגד ההורה אשר אינו מאפשר קיום הסדרי ראייה. מדובר בסנקציה של 1,000 ₪ לכל ביקור, כמובן שהסנקציה נתונה לשיקול ביהמ"ש.

ב. אם הילד עצמו הוא ילד שמבין את מעשיו ולא מוכן להיפגש עם ההורה ללא כל התערבות מההורה המשמורן ניתן לתבוע לביטול דמי המזונות של אותו ילד מאחר והוא נחשב לבן מורד.

בביהמ"ש ישנה יחידת סיוע שהיא בהחלט עוזרת בתיקים רבים לצורך שיחות וקידום הקשר בין הילדים להורה.

טיפ אישי בנושא נכסים:

אני ממליץ לכל זוג שעומד לפני חתונה ולכל אחד עם נכסים וזכויות להכין ולחתום על הסכם ממון ולאשר אותו בפני ערכאה שיפוטית (בימ"ש או ביה"ד) וזאת על מנת למנוע פרובוקציות והתכתשויות משפטיות.

מקרה בו טיפלתי שהפך לתקדים , אישה שייצגתי נישאה לבן זוג אשר הגיע לנישואין עם דירה שבבעלותו , האישה זכתה במחצית מבעלות הדירה וזאת מאחר שנקבע כי לא רק התרומה הכספית שנחשבת אלא גם התמורה המשפחתית והחיים המשותפים שחיו הצדדים באותה דירה כולל גידול הילדים .

 

אין תמונה
מה עושים עם ניכור הורי?
עו"ד יעקב בלס הוא בוגר הפקולטה למשפטים (1994) באוניברסיטת תל אביב ועורך דין גירושין מוסמך (1996). לעו"ד בלס ניסיון עשיר באלפי תיקים בתחום גירושין ודיני משפחה, הכוללים הופעות בבתי משפט לענייני משפחה ובבתי דין רבניים, ערעורים בערכאות השונות ועוד.

עורך דין גירושין בלס השיג תקדימים רבים ובפרט תקדים בנושא מזונות קטינים, שניתן בשנת 2002. משרד עורכי דין יעקב בלס עוסק בנושאי גירושין, דיני משפחה, הסכמי ממון ועוד. המשרד מציע שירות מקצועי, אדיב ואישי, תוך שימת דגש על מעורבות הלקוח בענייניו בכל עת. כמו כן, עורכי הדין זמינים ללקוחותיהם בכל שעות היממה. המשרד מעניק עזרה מקצועית ומלווה את הלקוחות צעד אחר צעד - הן מבחינה משפטית והן מבחינת התמיכה הרגשית.

>> משרד עורכי דין יעקב בלס

>> לאתר הפייסבוק של המשרד