לפני שנה חשף עיתון "הגרדיאן" מחקר שחולל סערה, ובו ממצאים מדאיגים על שתלי סיליקון. לפני כמה ימים העלתה לירון שלום אדרי פוסט ובו סיפרה על הניתוח שעברה להסרת שתלי הסיליקון שלה, שגרמו לה לסיבוכים רפואיים - ועל המסע שעברה בעקבות זאת, שבמהלכו גילתה מאות נשים שהסירו שתלים וחזרו לחיים, והתסמינים שמהם סבלו נעלמו לחלוטין. 

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

לירון, שכתבה את הפוסט, התארחה בתוכנית הבוקר עם ניב רסקין יחד עם בעלה, סימון אדרי, כדי לספר על החוויה. "בשנים האחרונות כל פעם התווספו לי עוד ועוד בעיות; כאבי פרקים, כאבי שרירים, סחרחורות, על בסיס יומי", סיפרה לירון. "עשיתי כל בדיקה אפשרית, סי.טי, MRI, רופאים מומחים ואין תשובה, הכל תקין". לאחר תקופה ממושכת שרופאים לא הצליחו למצוא את הגורם לתסמינים שהשפיעו על איכות חייה, הגיעה נקודת המפנה - גסטרואנתרולוג שמטפל בלירון זה שנים אמר לה לבדוק את הקשר בין התסמינים לשתלי הסיליקון. 

בעקבות זאת, לירון חקרה באינטרנט וגילתה קבוצה ישראלית שנקראת "השלכות בריאותיות של שתלי הסיליקון", ואז למעשה הבינה שלתופעות שמהן סבלה יש שם - קוראים לזה "תסמונת השתלים", והיא משפיעה על עשרות אלפי נשים בישראל. 

עוד ב-mako בריאות:
>> מנסים לרדת במשקל? תוסיפו את זה לסלט שלכם

>> חיידק-על מתפשט בעולם והורג 1 מכל 4
>> זו כמות הקפה שצריך לשתות כדי למנוע מחלותEdit item

לבסוף, הגיעה לירון לפרופ' יהודה שינפלד מהמרכז הרפואי שיבא תל השומר, שייעץ לה בעצם להסיר את השתלים. ב"תוכנית הבוקר" הוא הסביר מה עומד מאחורי ההשפעה הקשה שיש לשתלי סיליקון על בריאותן של נשים רבות. "השתלים נבחרו בגלל המרקם שלהם וגם בגלל שהאמינו בטעות גדולה שהם לא מגיבים עם מערכת החיסון. במשך השנים נמצא שהשתלים האלה, גם כשהם לא דולפים, הסיליקון בהם 'מדמם' ומגרה את מערכת החיסון". הוא מוסיף כי לנשים בעלות רקע של מחלות אוטו-אימוניות (כמו במקרה של לירון, שסובלת ממחלת הקרוהן), ישנה סכנה שהשתלים יגרו עוד קצת את המערכת החיסונית ויובילו לכך שהיא תתקוף מערכות בגוף. 

"הסיליקון הוא הגורם הסביבתי, הוא נמצא בגוף האישה כל הזמן, מגרה את מערכת החיסון ובשלב מסוים, יכול להיות חודשים או שנים לאחר מכן, תתפתח מחלה אוטו-אימונית", מסביר פרופ' שינפלד. "עשינו מחקר גדול בשיבא עם מכבי על 20 אלף נשים ומצאנו שנשים עם סיליקון חוות פי 8 יותר מחלות אוטו-אימוניות". 

ואיך החיים של לירון אחר הסרת השתלים? רק הולכים ומשתפרים. "לאחר הוצאת השתלים תחושת העייפות נעלמה, גם הסחרחורות וקשיי הנשימה. יומיים אחרי זה כבר הרגשתי הטבה. אומרים שעל כל שנה ששתלי הסיליקון היו בגוף לוקח לגוף חודש להתנקות, משמע על עשור יש לי 10 חודשים לפניי. אני אופטימית", מסכמת לירון.