בין שאתם טיפוסים של בוקר ובין שלא, השעות הראשונות של היום יכולות בקלות להשפיע על ההמשך שלו. כך למשל, כשאתם קמים לשורה של מטלות משעממות ומבאסות, כמו קריאת חדשות, הכנת ארוחת בוקר או סידור הבית, קל להבין מדוע האנרגיות בשאר היום שלכם נמוכות מתמיד.

לכן לפי תורת האיקיגאי היפנית, הסוד לימים מוצלחים הוא לפתוח אותם בהרגלים חיוביים ומעודדים שמרימים את מצב הרוח. קן מוגי, מומחה למדעי המוח ומחבר הספר " Awakening Your Ikigai", טוען שהבקרים שלנו צריכים להיות מלאים בפעולות ובהרגלים שמשקפים את המטרה שלנו בחיים, כלומר את האור שבתוכנו.

כדי למצוא אותו צריך להתחיל בקטן: לקבל את עצמנו, ליצור קשר עם אחרים, למצוא אושר בדברים הקטנים ולהיות נוכחים בהווה. הרגל בוקר שמאגד כמה מהדברים הללו יקרב אותנו לבקרים שמחים ולימים מוצלחים, בייחוד אם קשה לנו לקום בבוקר. "מצבי רוח יכולים להשתנות באמצעות רגעים קטנים של אושר", אומר מוגי, "וברגע שההקשר משתנה, המוח יתאים את עצמו להקשר החדש ומצב הרוח ישתפר פלאים".

A post shared by Raimondo Rossi (@rmndrossi) on

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

איך עושים את זה? הנה שלושה הרגלי בוקר שממש כדאי לאמץ:

לזוז מהמקום - אבל להקשיב לגוף

לפי מוגי, שיעור התעמלות על הבוקר הוא דרך מצוינת להקשיב לעצמנו ולגוף שלנו, ולמלא אחר כל הקריטריונים של האיקיגאי. לטענתו, אין ממש פעילות מומלצת כזו או אחרת, והכל תלוי במה שיגרום לכם להרגיש טוב, גם אם זה אומר לקחת הפסקות מרובות (זאת בניגוד לאמונה המערבית לפיה מי שלא נשמע בדיוק להוראות המורה או המדריך הוא כישלון). "חלק מהאנשים לא יתאימו את עצמם למוזיקה, אחרים לא יפסיקו לפטפט תוך כדי, ויש גם כאלה שמצטרפים באמצע או פורשים מוקדם – והכול בסדר", טוען מוגי. כמו כן, אם לא מתאים לכם מסגרת על הבוקר, אפשר גם לבצע פעילות גופנית לבד, כמו טיול בפארק או יוגה בסלון.

ארוחת בוקר מפנקת

מכירים את זה שאתם מביאים לעבודה תבשיל מגרה או שאריות של מאכל טעים, ואתם רק מחכים לשעת הצהריים שבה תוכלו לחסל אותו? מוגי טוען שאותה רמת התרגשות צריכה ללוות אתכם גם בנוגע לארוחת הבוקר. "לא משנה איפה אתם בעולם, אמצו לעצמכם את ההרגל לאכול מדי בוקר את הדברים שאתם הכי אוהבים, גם אם מדובר בשוקולד או קפה. בצורה כזו דופמין ישתחרר למוח במסגרת הציפייה ל'פרס' שלכם", הוא כותב. שייק פירות? דגני בוקר? בראוניז? כל דבר עובד כל עוד הוא מקים אתכם מהמיטה בהתרגשות גדולה.

עוד ב-mako בריאות:

>> נוטים להשמין יותר באזור הבטן? זה מה שזה אומר
>> חוקרים: המאכל הזה משפר את חיי המין פלאים
>> אתם במרחק של 15 דקות מבטן חזקה וחטובה
 

פנו זמן לאינטראקציות חברתיות

לפי רוח האיקיגאי, קשר אנושי בתחילת היום יכול להשפיע פלאים על מצב הרוח. אם זה קפה עם חבר או ריצה משותפת בפארק, כדאי להשקיע מאמץ ולפנות מקום בלו"ז. כך למשל ביפן נהוג לשחק "שוגי" (שחמט יפני) עם אנשים אחרים בדרך לעבודה, אבל לא חייבים אינטראקציה פיזית – אפשר גם להסתמס עם חברה על הבוקר, או להתקשר להורים אחרי שמתעוררים, כדי להשיג אותו האפקט.