אם אתם חושבים שיש לכם מזל שהפופיק שלכם לא בולט, זה רק כי אתם לא יודעים מספיק. הטבור שלנו הוא חור שחור של מוך, מסתורין ואפלה, וככל שהוא יותר עמוק כך יש יותר סכנה שיצטברו בו כל מיני חיידקים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הפופיק שלכם כדי להמשיך בחיים כרגיל:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. זו הצלקת הראשונה שלנו

הטבור שלנו נוצר מרקמה מצולקת שנשארת מחבל הטבור שנחתך לאחר הלידה. אחרי שהוא נחתך, הגלד נשאר מחובר לגוף לכמה ימים ולבסוף מתייבש ונושר. הצורה בה הוא נושר קובעת את המראה של הפופיק שלכם.

2. יש מלא חיידקים שם

בשנת 2012 חוקרים בדקו מה מסתתר בתוך הטבור, וגילו שיש שם הרבה יותר ממה שהם ציפו למצוא. הם בדקו דגימות מ-60 מתנדבים ומצאו כ-2,300 סוגים שונים של חיידקים שחיים בתוך החורים החשוכים האלה. לאדם הממוצע יש בערך 60 סוגי חיידקים בטבור.

3. פירסינג

רוצים לעשות עגיל בפופיק? ההחלמה מהטראומה יכולה לקחת בין 6 חודשים עד שנה. במשך התקופה הזאת כדאי להיזהר במיוחד משום שיש לחור הזה נטייה להזדהם. שמרו על המקום כמה שיותר יבש ונקי, ושימו לב לגירוד, האדמה והתנפחות של האזור.

4. לא לכל היונקים יש

אוקיי, זה לא שלא היה להם פופיק אף פעם, יונקים רבים שכמונו ניזונו משליית האם בזמן ההריון ונולדים איתו. מה שקורה אצל החיות האחרות לעומת בני האדם, הוא שהטבור מיטשטש עם הזמן, והופך להיראות כמו צלקת קטנה או בליטה על העור. בנוסף, הם גם לרוב מכוסים בפרווה, כך שאי אפשר לדעת בוודאות מה יש להם שם מתחת.

עוד ב-mako בריאות:
>> סרטן השד: מה שנחשפנו אליו בילדות מעלה את הסיכון
>> מתכננים לצאת לטרק בחו"ל? זה יכול לקרות לכם
>> הכי לא קנאביס: החומרים הכי ממכרים בעולם

5.  גברים שעירים בסיכון למוך

קורה לכם שבסופו של היום אתם מוצאים קצת מוך בפופיק שלכם? רוב הסיכויים שיש לכם פופיק עמוק, וכנראה שאתם גם גברים ויש לכם שערות בטן שמושכות את המוך פנימה. ובאשר לשאלה ממה מורכב מוך, מדובר בתאי עור מתים, סיבי בד מהחולצה שלכם וגם כמה חיידקים שהצטרפו לחגיגה. ככל שהמוך נמצא בפופיק שלכם יותר זמן, הוא יצבור יותר חיידקים ובסופו של דבר ממש יסריח.

6. פופיקים מושכים

רובנו לא ממש יודעים מה הקטע עם הפופיק שלנו והוא נראה לנו סתם מיותר, אבל יש כאלה שהם ממש בקטע. מקרה פסיכולוגי שהתפרסם בכתב עת מדעי מספר את סיפורו של אדם שהיה לו פטיש לפופיקים בולטים. לא רק שהוא התגרה מזה מינית, הוא אפילו ניסה לגרום לפופיק שלו לבלוט, בעזרת סכין גילוח. הוא כמעט דימם למוות כתוצאה מכך, אל תנסו את זה בבית.

7. אפשר להכין גבינה

כולם יודעים שהחיידקים מכפות הרגליים של האנשים העתיקים האלה שדרכו על ענבים בשביל להכין יין היו ממש טובים. בזכותם הענבים תססו והיין נוצר. אז אולי דווקא יש משהו חיובי בזה ישי לכם מלא חיידקים בפופיק, הם גם יכולים לעזור לכם להכין גבינה. תתעודדו, הריח המסריח הזה שיוצא לכם מהפופיק יכול להפוך לגבינה נהדרת שתסריח באותה המידה.

8. הקרצוף השבועי

מאוד חשוב לנקות את הפופיק מדי פעם כדי להימנע מהתפתחות של כל מיני חיידקים וריחות חזקים משם. פשוט קחו מקל אוזניים (מה שלא מומלץ במקרה של אוזניים, למשל), טבלו אותו באלכוהול ותצללו פנימה אל המסתורין. כדאי לנקות שם באזור לפחות פעם בשבוע, אבל אם אתם גברים שעירים, אולי כדאי שתלכו על פעם ביומיים למען טובת הכלל.

>> פוריות: מה הדבר הלא צפוי שקובע את מין הילוד?