ב-6 ביוני התקיים BLIND DAY - יום המודעות לקהילת המתמודדים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. לרגל היום הזה, התאגדו קבוצת מורים ליוגה לשם העברת שיעור יוגה המוני לאנשים עם עיוורון ולקויי ראייה. האירוע המרגש שזכה לשם "יוגה רב-חושית" יכלול כ-80 מורי יוגה ומספר דומה של מתמודדים עם לקויות ראייה ויתקיים מחר (8 ביוני).

במהלך השיעור הייחודי שמתקיים בהתנדבות, יוצמד לכל מתמודד עם לקויות ראייה מורה יוגה מוסמך, שילווה אותו במגוון חוויות חושיות: יוגה, צלילים מרפאים, ארוחה והופעת אמן אורח.

האירוע המיוחד נולד על ידי איתי בללי, היזם של הגונה האוס, שפנה לשני גופים על מנת שהפרויקט יתקיים - קרן צור ואורי פלג, מייסדי קהילת "מיינדסט" הכוללת תוכנית להעצמה אישית באוניברסיטת רייכמן; וילון גינת, רכז הפרויקט של המרכז לעיוור בישראל. האירוע יתקיים בגונה האוס, שהוא הבית הרוחני הראשון בישראל  שמנגיש תכנים מעולמות הבריאות, שחזונו הוא לאגד קהילה מקבלת ותומכת בלב העיר. 

שעור יוגה למתמודדים עם לקויות ראייה (צילום: אוריאן אטלי)
"כיום עיוור שרוצה להירשם לשיעור יוגה או פילאטיס, לא יכול לעשות את זה"|צילום: אוריאן אטלי

ילון גינת מהמרכז לעיוור, אומר שהיוגה היא פעילות מאתגרת, אך היא מאתגרת אף יותר כשמדובר בהדרכה של אנשים עם עיוורון. "כיום עיוור שרוצה להירשם לשיעור יוגה או פילאטיס, לא יכול לעשות את זה, כי תמיד שואלים אותו 'איך תראה את התנועות'. באירוע הנוכחי שמתקיים לראשונה, יש פתיחות לנושא, וברור לנו שאנשים עם עיוורון יכולים לעשות דברים שגם אנשים אחרים יכולים לעשות

לדבריו, מדובר באימון שיכול לסייע לכל אחד. "הוא מאפשר להתחבר לצד החושי שאנשים עם עיוורון יותר חזקים בו, ובעיקר פותח את המודעות עבור מורים ליוגה שכן יכולים לראות. אני מאמין שאחרי האירוע הזה, בפעם הבאה שיפנה למאמן יוגה אדם עם עיוורון ויבקש להשתתף בשיעור, הוא יבין שאין לו שום בעיה לעשות את זה - אפילו להיפך

אנחנו לא נותנים למגבלה להגביל אותנו", מסכים עם הדברים עו"ד זוהר הלוי, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל. "כל מה שאנחנו צריכים זה הזדמנות שווה - את כל היתר נעשה לבד. התרומה שלנו לחברה אינה פחותה מתרומתו של כל אדם אחר משום שאנחנו בוחנים את הדברים לא בהיבט הוויזואלי, אלא במהות ובעומק שלהם. באופן טבעי אנחנו עסוקים בתוכנו של הקנקן".