מי שהגיע בימים האחרונים לעיר דימונה ודאי ראה כי מרבית התושבים עוטים מסיכה על פניהם ומקפידים על שמירת מרחק. דימונה הפכה מהר מאוד מעיר אדומה לירוקה, הודות למשמעת התושבים בשני הסגרים. סמל ודוגמה לאחרים אחרות.

"אני מכיר כל תושב ותושב בעיר", הסביר ראש העיר בני ביטון, "כמעט כולם ברחוב עם מסיכות על הפנים. המשמעת של התושבים היא ההצלחה לכך שהפכנו לעיר ירוקה".

אך מתברר שיש קהילה אחת קטנה בדימונה שהצליחה להביס את הקורונה לא רק במושגים ישראליים אלא ברמה בינלאומית.

תכירו: קהילת העבריים. כ-3,000 איש חיים בקהילה הסימפטית המיוחדת והנדירה הזו. אפס חולי קורונה, אפס מתים מהמחלה.

קהילת העברים בימי קורונה - 6 (צילום: באדיבות קהילת העבריים)
"אין פקפוקים ואין שאלות. חובשים מסכה נקודה"|צילום: באדיבות קהילת העבריים

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

"כשהגענו לדימונה לפני כ-50 שנה אנשים זלזלו בזה שאנחנו מנהלים אורח חיים טבעוני. חשבו שאנחנו משוגעים. הזויים. הסתכלו עלינו בצורה מוזרה. לא הבינו מה אנחנו עושים לעצמנו. והיום תראה כולם רוצים להיות טבעונים. זה הפך לטרנד בארץ ובעולם", אומר בסיפוק אלימלך בן ישראלי, מי שמכונה 'הרופא' של הקהילה ונטורופת במקצועו, "אנחנו פורצים דרך בהרבה תחומים הנוגעים לגוף האדם ובריאותו. גם בעת שפרצה הקורונה היינו כבר ערוכים לתרחיש הזה, כשבארץ לא הבינו מה קורה וכיצד להתנהג. והנתונים מדברים בעד עצמם. הבסנו את הקורונה, או ליתר דיוק העלמנו אותה לגמרי. היא פוחדת מאיתנו".

אנשי הקהילה גאים בכך שאורח החיים הבריאותי שלהם הוכיח את עצמו לפני עידן הקורונה ובקורונה עצמה. "אנחנו מקפידים מאוד על אורח חיים בריא ועל דיאטה כבר שנים רבות. יש פה משמעת ברזל. חינוך ספרטני, וזה מתכון להצלחה שלנו", הסבירה יפה בת ישראל, מבכירי הקהילה, "זה אומר תזונה נכונה, לאכול פירות, ירקות שאנחנו מגדלים ומכילים ויטמינים חשובים להגנה על הגוף מפני וירוסים ומחלות. בגדים שאנחנו תופרים מכותנה שמגדלים פה. כל אחד מבני הקהילה מגדל פירות וירקות בחצר שלו. יש לנו גם חממות. משתדלים לצרוך את מה שאנחנו מגדלים ולא לקנות שום דבר בסופרמרקט או בשוק - מוצרים שחלקם רוססו בחומרים כימיים".

קהילת העברים בימי קורונה - 1 (צילום: באדיבות קהילת העבריים)
מגדלים הכל לבד, בלי ריסוס|צילום: באדיבות קהילת העבריים

"אנחנו פורצים דרך בהרבה תחומים הנוגעים לגוף האדם ובריאותו. גם בעת שפרצה הקורונה היינו כבר ערוכים לתרחיש הזה, כשבארץ לא הבינו מה קורה וכיצד להתנהג. והנתונים מדברים בעד עצמם. הבסנו את הקורונה, או ליתר דיוק העלמנו אותה לגמרי"

אלימלך בן ישראלי

>> הסודות לאריכות חיים של קהילת העבריים

כך למשל, בני הקהילה מקפידים בכל יום שישי לצום מכניסת השבת ועד ליציאתה. לפני הקורונה פעם בשבוע הם נהגו לאכול שתי כפות שום כתוש וכף של שמן זית. בעקבות נגיף הקורונה הם עברו לשלוש פעמים בשבוע. לאחר מכן שותים כף של שמן קיק לניקוי מערכת הגוף מרעלים.

"לשמן זית ולשום יש סגולות לשמירה על מערכת החיסון בגוף. העובדה שאף אחד לא חלה פה בקורונה ולא מת מוכיחה שהדרך שלנו נכונה. לא צריך תרופות או חיסונים, הכי חשוב לאכול דברים טבעיים ולדאוג לגוף רגוע ושלווה, כולל יוגה", ציין אלימלך בן ישראל.

בשנים האחרונות בני הקהילה שחיים עדיין בצפיפות קשה ביותר הקימו לעצמם עוד ועוד חממות לגידולי פירות וירקות מכל הסוגים ללא שום ריסוס. בעיקר כאלה המכילים ויטמין C.

"מעבר להקפדה שלנו על אורח חיים בריא, חשובה לנו הערבות ההדדית בתוך הקהילה. כולם פה עוטים מסכות על פניהם. אם המנהיג אומר - כולם עושים, אין פקפוקים ואין שאלות. חובשים מסכה נקודה", הסבירה בת ישראל, "לא תמצא פה מישהו בלי מסכה. כשאנחנו רואים מה קורה בכל הארץ ובכל מיני ערים ומגזרים זה מראה על זלזול בחיי אדם. כמו שצחקו עלינו לפני 50 שנה ובזו לנו עם עניין הטבעונות, שהיום זה דבר מובן מאליו, ככה קורה עם הקורונה. אנשים לא מבינים שאם הם יקפידו על ההנחיות וינהלו אורח חיים בריא ולא רק בתקופת הקורונה, הגוף שלהם ישרוד את המחלה. אני שמחה שיש כאלה שלומדים מאיתנו ומיישמים את תפיסת העולם הבריאותית שלנו ואורח החיים ההוליסטי".

קהילת העברים בימי קורונה - 2 (צילום: באדיבות קהילת העבריים)
צילום: באדיבות קהילת העבריים

קהילת העברים בימי קורונה - 4 (צילום: באדיבות קהילת העבריים)
מקפידים מאוד על אורח חיים בריא ועל דיאטה |צילום: באדיבות קהילת העבריים

"מעבר להקפדה על אורח חיים בריא, חשובה לנו הערבות ההדדית בתוך הקהילה. כולם פה עוטים מסכות על פניהם. אם המנהיג אומר - כולם עושים, אין פקפוקים ואין שאלות. חובשים מסכה נקודה. כשאנחנו רואים מה קורה בכל מיני ערים ומגזרים - זה מראה על זלזול בחיי אדם"

יפה בת ישראל

עוד ב-mako בריאות:
>> האם זו הסיבה לתחלואה העודפת של ערבים וחרדים?
>> 8 מאכלים שיגרמו לכם להיראות זקנים יותר
>> נמאס לכם להתעורר עייפים? זה הפתרון בשבילכם

בני הקהילה שמים דגש על השילוב בין דרך החיים הבריאה שלהם לבין הממד הרוחני, ומבחינתם אחד תלוי בשני כדי להתגבר על הקורונה.

"הרוחניות והקרבה לאלוהים חשובות לנו לא פחות מצורת החיים הבריאה שאנחנו מנהלים. השילוב של שתיהן גם יחד מוכיח את עצמו. אנחנו מייצרים לעצמנו את כל המזון שאנחנו צריכים. וזה שאנחנו לא אוכלים הרבה זה לא אומר שאנחנו לא אוהבים אוכל, אנחנו פשוט דואגים לגוף שלנו", טוען אלימלך, "אני יודע שיש כאלה שלא מאמינים שאף אחד לא מת פה מקורונה או נדבק במחלה, אבל יש נתונים. גם הצום פעם בשבוע חשוב מאוד לגוף, לניקוי רעלים ולקרבה רוחנית לאלוהים. אנחנו תמיד מקדימים את כולם ולוקחם המון זמן לאנשים לקלוט את דרך החיים שלנו. בסוף רואים שאנחנו צודקים. אני שמח שאנחנו מעוררים השראה בעיני אנשים, שלמדו מאתנו להיות טבעונים ולדעתי רובם ניצחו את הקורונה".

קהילת העברים בימי קורונה - 3 (צילום: באדיבות קהילת העבריים)
צילום: באדיבות קהילת העבריים

_OBJ

ראש עיריית דימונה בני ביטון מסכים שקהילת העבריים הם מופת ודוגמה לכולם. "הם מעוררים השראה. למדתי מהם הרבה. הנתונים שלהם מדהימים בכל קנה מידה מקומי או עולמי", טוען ביטון, "את המשמעת של אנשי הקהילה אני מנסה להטמיע בקרב כלל התושבים בעיר וזה הוכיח את עצמו בשני הסגרים. הפכנו לעיר ירוקה ואנשים בעיר יותר ויותר ממושמעים. אני שמח שיש לנו קהילה מדהימה כזו בעיר ושכולם לומדים מהם".