עד כמה אתם יכולים לשפוט אדם בצורה נכונה לפי המראה שלו? מתברר שלעתים ההשערות שלנו יכולות להיות די מדויקות. הנה כמה דברים שמראה חיצוני יכול להגיד לנו.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

תמונה אחת אומרת המון

תמונה שווה אלף מילים? מתברר שזה נכון. מחקר שנעשה ב-2009 הראה למשתתפים תמונות של 123 סטודנטים, בחלק מהתמונות לסטודנטים הייתה הבעה ניטרלית ובחלק הם הורשו להצטלם כראות עיניהם. כששאלו את המשתתפים על התמונות, החוקרים מצאו כי לא משנה כיצד האנשים היו מצולמים, אלו שהביטו בתמונות הצליחו לשפוט היטב האם הם מוחצנים, כמה ביטחון עצמי יש להם, עד כמה הם דתיים, עד כמה נעימים ועד כמה מצפוניים. אז מתברר שתמונה אחת יכולה להגיד עליכם הרבה, לתשומת לבם של משתמשי הטינדר.

גבר בסלפי (צילום: shutterstock | 1stockphotopro)
תמונה אחת באמת שווה אלף מילים|צילום: shutterstock | 1stockphotopro

אם אתם נראים טוב, אנשים משערים שיש לכם גם תכונות חיוביות

פסיכולוגיים חברתיים מכנים זאת "אפקט ההילה" – הכוונה למצב שבו אדם שופט אדם אחר לפי תכונה מסוימת אחת ומסיק כי הוא טוב או רע לפיה. אנחנו נוטים לשער כי לאנשים שנראים טוב (בעינינו, כי על טעם ועל ריח) יש גם תכונות חיוביות נוספות, כמו אינטליגנציה ומחויבות. ממחקר שנעשה בקרב סטודנטים שהתבקשו להעריך מאמר שנכתב על ידי קולגה אנונימית, המשתתפים שפטו את הכותבת באופן חיובי יותר כשהראו להם תמונה של אישה מושכת, שהם האמינו כי היא הכותבת, בהשוואה לסטודנטים שהראו להם תמונה של אישה לא מושכת ולסטודנטים שלא הראו להם תמונה של הכותבת.

למרות המחקר הנ"ל ובניגוד למיתוסים רבים שאנשים מושכים מצליחים יותר – לאחרונה פורסם מחקר ששינה את התמונה. המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of Business Psychology ונעשה בקרב כ-20 אלף משתתפים, גילה כי אנשים שהוגדרו לא נעימים למראה קיבלו שכר גבוה יותר באופן משמעותי מאנשים שהוגדרו כפחות מכוערים מהם, ובחלק מהמקרים אף יותר מאנשים שהוגדרו יפים. אז אם חשבתם שהעולם שייך ליפים, מתברר שטעיתם.

אין תמונה
מכוערים מרוויחים יותר?

אורך האצבעות קשור לסיכון מוגבר לסרטן

מדענים חקרו אורכי אצבעות של 1,500 פציינטים שלוקים בסרטן הערמונית ו-3,000 גברים בריאים במשך תקופה של 15 שנה. במהלכה, הם התבקשו להסתכל על תמונות של כפות ידיים שונות ולהצביע על התמונה שדומה יותר לכף היד שלהם. גברים שטענו שהאצבע המורה שלהם ארוכה יותר או באותו אורך של הקמיצה היו בסיכון גבוה יותר בשליש להיות מאובחנים בסרטן הערמונית, בהשוואה לגברים בעלי אצבע מורה קצרה יותר. למרות זאת, חשוב להדגיש שמדובר במחקר שהתבסס על התרשמות של המשתתפים, החוקרים לא מדדו בעצמם את אורך האצבעות, לכן יש צורך במחקרים מדויקים יותר כדי לוודא שהממצאים אכן נכונים.

עוד ב-mako בריאות:
>> 10 הרגלים היגיינים שאתם חייבים להיפטר מהם
>> הולכים לישון מאוחר וקמים מוקדם? תקראו את זה
>> בפעם הראשונה בעולם: השתלת פין מלאה 

הגובה שלכם יכול להעיד על הבריאות

מחקרים מראים כי אנשים גבוהים יותר נמצאים בסיכון נמוך יותר למחלות לב. מחקרים אחרים הראו כי ישנו שיעור נמוך יותר למחלת סרטן בקרב אנשים נמוכים. הסיבה לכך שישנו קשר בין גובה לבריאות, טמונה ככל הנראה בכמות הורמוני גדילה המיוצרים בגוף, שיכולים להגן מפני מחלות מסוימות, אך במקביל עשויים גם להגביר סיכון למחלות אחרות. אולם, הממצאים הללו לא בהכרח אומרים שאנשים נמוכים לא יכולים ללקות בסרטן או שגבוהים לא יכולים ללקות במחלות לב.

תקריב של עין (אילוסטרציה: hux-media, Thinkstock)
ניתן לאבחן מחלות מהסתכלות בעיניים|אילוסטרציה: hux-media, Thinkstock

ניתן לאבחן מחלות באמצעות העיניים

רופאים יכולים לאבחן מצבים רפואיים שונים רק מלהסתכל לכם על העיניים. נקודות אדומות ברשתית עשויות להיות סימן לסוכרת והילה סביב קשתית העין עלולה להיות סימן לבעיות בלב.

הקשר שבין מבנה פנים לאגרסיביות

נראה שגם מבנה הפנים שלכם משפיע על איך אנשים רואים אתכם. מחקר קטן שנעשה ב-2013 על ידי חוקרים מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון, הראה כי גברים בעלי רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון הם גם בעלי פנים רחבות יותר ועצמות לחיים גדולות יותר. גברים אלו נמצאו כבעלי נטייה לתוקפנות.