כמו בהרבה תחומים אחרים בחיים, נשים נשפטות בחומרה רבה יותר מאשר גברים בכל הנוגע להתמודדות עם נזקי הזמן. אישה מבוגרת עם קמטים, עור מדולדל בצוואר ושיער לבן נחשבת "מוזנחת", בעוד גבר מבוגר זה "בוגר", "בשל", "סקסי", "אלגנטי" ושאר קלישאות. אז סבבה, מעטה הגיל המבוגר אולי עובד למתי מעט כמו ג'ורג' קלוני או דניאל קרייג, אבל שאר הגברים עם כרס הבירה המשתפלת שלהם, השערות על הכתפיים והמפרצים בראש בפירוש לא רשאים לטעון שהם אלגנטיים או סקסיים באותה המידה. זה נכון שהאדרת הנעורים די פאתטית ולא צריך להיגרר לצעדים דרסטיים כדי לתחזק אותם, אבל יש כמה טיפים פשוטים שיכולים לגרום לכם להיראות יותר רעננים ומושכים ובזה אין שום דבר רע, אפילו להפך.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

העור שבחייכם

האיבר הכי גדול בגוף האדם הוא גם האיבר שאי אפשר להחליף או להשתיל במלואו – העור שלכם. הוא למעשה המרכיב העיקרי שקובע את חזותנו, ולמרבה הצער גם זה שחוטף ומשדר החוצה את כל סימני הזקנה. אז מה שצריך לעשות זה פשוט לטפל בו כמו שצריך: לנקות אותו באדיקות, לשמור עליו לח ורענן ולמנוע חשיפה ממושכת לשמש. גם אם זה אומר להתמרח לפני כל יציאה החוצה למרות שזה לא נראה לכם הכרחי, או להשתמש בקרם לחות בבוקר או לפני השינה.

גבר מורח קרם (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
האיבר הכי גדול בגוף שלכם|צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

האורך לא קובע

יש שתי תקופות בחיים שבהן לגיטימי לגברים לתחזק שיער ארוך: בתיכון/לפני הצבא ובטיול להודו של אחרי הצבא. מכיוון שאתם כנראה כבר מזמן לא שם, הגיע הזמן להיפרד מהמחלפות הארוכות אם אתם עדיין מתעקשים עליהן. תספורת קצרה, קלאסית ומתוקתקת תתרום ללוק כללי של סדר וניקיון.

זקן זה הומלסי

כך גם לגבי שער הפנים: אתם לא היפסטרים ולא חרדים, זקן ארוך מדי יכול לגרום לכם להיראות מוזנחים, שלא לדבר על כך שהוא ככל הנראה מאפיר וזה לא לוק טוב. זיפים אפורים זה בסדר ומקובל אבל מעבר לזה – לקצץ ומהר. כך גם לגבי שערות ארוכות מדי במקומות אחרים, כמו גבות, אף ואוזניים. טרולים לא מושכים אף אחד.

זוג צעיר גבר עם שיער מאפיר (צילום: shutterstock)
במקרים מסוימים זה סקסי, באחרים פחות|צילום: shutterstock

צר לנו, אבל - דיאטה וספורט

למשקל הגוף יכולה להיות השפעה ענקית על הלוק שלכם, ולא מדובר רק על משקל עודף אלא גם על מקרים של תת משקל או רזון יתר – שלד גמלוני יכול לפעמים להיראות זקן וקמל יותר מאשר גבר מלא. הפתרון כאן, כמו ב-99 אחוז מהמקרים, הוא דיאטה וספורט: שמרו על משקל תקין ונורמטיבי באמצעות תזונה נכונה וספורט, הפחיתו בסוכרים ושומנים רוויים והקפידו על שתיית מים.

גבר עם זקן (צילום: Roman Stetsyk, Shutterstock)
לא לגיטימי|צילום: Roman Stetsyk, Shutterstock

שחור זה הצבע הצעיר ביותר

עכשיו, לגבי השיער האפור: זה נכון שבמקרים מסוימים זה יכול להיחשב כסקסי, וזה בפירוש עדיף וצעיר יותר מהאלטרנטיבה המצערת של מחסור שיער, אבל עדיין – סביר להניח שאם השיער שלכם מאפיר, זה רק ילך ויחמיר. כך שבשנים הראשונות אין שום דבר רע בקצת הכחשה, ובערכת צביעה פשוטה לשיער. שיער אפור מסגיר גיל כמו כרזת פושע נמלט, והרי יש לכם עוד עשורים שלמים להסתובב עם האפור הזה, אז למה למהר?

עוד ב-mako בריאות:
>> השינוי הקטן במקרר שיעזור לכם לרדת במשקל
>> בואו לבדוק: מה תנוחת השינה אומרת על אישיותכם
>> מתברר שקפה בריא רק אם שותים אותו בדרך מסוימת

חושפים שיניים

חיוך היא הבעת פנים שאוטומטית משדרת חיות ובריאות, אבל כל חיוך יכול בקלות להיהרס על ידי שיניים מוזנחות. הקפידו לנקות אותן, להלבין אם צריך, ולבקר בקביעות אצל השיננית ורופא השיניים לצורכי תחזוקה שוטפת.

גבר מחייך (צילום: sirtravelalot, Shutterstock)
השיניים חשובות יותר ממה שנדמה לכם|צילום: sirtravelalot, Shutterstock