דורית רבליס, אביטל לנגר, מאי תגר ושון לוי הן רק חלק מרשימת השמות שכבשו לאחרונה את עולם האופנה הבינלאומי, וכולן תוצרת כחול לבן. הדוגמניות, חלקן עדיין תיכוניסטיות צעירות, זוכות לקמפיינים נחשקים מסביב לעולם ומגשימות את חלומן, בעיקר אודות לסיפור סינדרלה מפורסם – לפני שנתיים, סופיה מצ'טנר, התגלתה על ידי מותג העל "דיור" כשהייתה רק בת 14.

"יצאנו מהסוכנות בפריז, וממול הייתה חנות של דיור, אז הצעתי לסופיה להיכנס", סיפרה רותם גור, הסוכנת של מצ'טנר. "נכנסנו וראינו את ראף סימונס, המעצב של המותג. ניגשתי אליו והצגתי לו את סופיה. הוא ביקש את המספר שלה והיא קיבלה חוזה בלעדיות לשנה". לאחר שהסיפור של מצ'טנר התפרסם, סוכנויות הדוגמנות הוצפו בבקשות של צעירות רבות הרוצות לדגמן.

"כולם אמרו לי ללכת לדגמן, אבל אני העדפתי ללמוד", אמרה דורית רבליס בת ה-16, "אני ואמא שלי ראינו את הכתבה על סופיה, ואמא שלי אמרה 'בואי ננסה'". מאז, רבליס לא מפסיקה לדגמן מעבר לים, בקמפיינים נחשבים של מותגים כמו קלווין קליין וראלף לורן. גם אצל הדוגמנית הצעירה אביטל לנגר, יש קילומטראז' מרשים בעולם הדוגמנות: "בתצוגה של מיו מיו צרחתי, לא האמנתי שזה קרה לי", אמרה לנגר והוסיפה: "פעם זה היה החלום להיות בפוקס, היום זה ממש לא. עכשיו זה שאנל ומותגים ענקיים. זה גם הרבה יותר כסף, עם כל הכבוד".

תעשיית היופי מגלגלת מיליארדים ולהצלחה אין גבולות ברורים, ובימים אלה גם בנות ישראל זוכות לקחת חלק בעולם האופנה הבינלאומי: "אני לא מצפה ממותג ישראלי שיש לו היקף מכירות נמוך, לשלם מה שדיור מוכנים. בחו"ל משלמים על יום צילום מה שכאן מוכנים לתת על קמפיין. זו אותה עבודה עם עוד כמה אפסים", סיכמה רותם גור.

>> רוצים להישאר מעודכנים? כל הסקופים הכי חמים מחכים לכם בפייסבוק שלנו

"ערב טוב עם גיא פינס": ראשון-חמישי ב-18:50, קשת, ערוץ 12