אין תמונה
רוי גרשון. אהבה יצרית לשוקולד

מי מאיתנו לא הרגיש לפחות פעם אחת שבא לו לעזוב הכל, בעיקר את העבודה השוחקת והמתישה, ולהתמקד רק בתחביב שעושה לו טוב. אך בין אם מדובר בכתיבה, ציור או הוראה – דרוש אומץ רב על מנת לעשות את הצעד הנוסף ולהיכנס באמת אל עולם חדש לגמרי. בתחום הבישול בישראל, למרות גילו הצעיר, אפשר למצוא אנשים שעשו את זה בהצלחה. אך מה הוביל אותם לקבל את ההחלטה, ואיך זה נראה במבט לאחור?

"לאחר שעזבתי את ההיי-טק חיפשתי עולם אחר ליצור בו", מספר רוי גרשון – בן 38, נשוי פלוס שניים והבעלים של רשת "רוי שוקולד" אשר מונה כיום לא פחות משישה סניפים ברחבי הארץ. "למדתי מחשבים ומנהל עסקים, התחלתי כתוכניתן ועם השנים התקדמתי לתפקידי ניהול, שיווק ופתוח עסקי", מספר רוי על השנים הראשונות בקריירה. "למרות ההצלחה החלטתי לעזוב ולחפש משהו יותר מלהיב ויצרי. בחרתי בשוקולד בגלל שהוא עובד על כל החושים ומענג אותי, את האנשים בסביבת העבודה שלי ואת הלקוחות", הוא מסביר.

רוי נסע לבלגיה ללמוד את התחום לעומקו, וכשחזר -  הכל היה ברור. את היצירות הראשונות שלו רקח בלילות ובמקביל החל למכור שוקולדים, פרלינים וליקרים אותם הכין בעבודת יד. ההצלחה הייתה מהירה וברורה: המוצרים נחטפו, הביקוש גדל ואשתו עזבה אף היא את עבודתה והצטרפה אליו כמנהלת שיווק.

מאיר השמן (צילום: תמר מצפי, גלובס)
מאיר שואף בעבודה. ההתנדבות עוזרת לבריאות|צילום: תמר מצפי, גלובס
אך לעומת רוי, שבחר להחליף קריירה מרצון, מה קורה כשמתרחש משבר לא צפוי? מאיר שואף יכול לספר בדיוק איך מרגישים במצב כזה: "רוב חיי הייתי איש נדל"ן מצליח, ובמקביל כיהנתי מספר שנים כנשיא בני ברית בעיר בת ים", מספר מאיר. "בשנת 1999 עברתי אירוע מוחי מסיבי, שבעקבותיו נזקקתי לשיקום במשך שנה. לאחר שהחלמתי הבנתי שאני זקוק לשינוי גדול בחיי, והחלטתי להקדיש את זמני ומרצי לטובת החברה", הוא מגלה. "לפני כשבע שנים גליתי את מימדי הרעב בין ילדי בת ים, וכדי להתמודד עם הבעיה הקמתי את 'המטבח של מאיר השמן' - בית תמחוי לילדים המופעל כולו בהתנדבות. למרות שהרקע היחיד שלי בבישול הוא הסינר של אמא שמלווה אותי מילדות, בעזרת המתנדבים אנחנו מייצרים לא פחות מ-400 כריכים ו-60 ארוחות חמות ביום", ממשיך מאיר. "היום אני יודע שהבישול, ההתנדבות והעזרה לזולת הם התרופה הטובה ביותר לכל סוגי המחלות".

"הקושי האמיתי הוא לשים את האצבע על מה שאוהבים"

ישנם גם כאלו אשר קיבלו את ההחלטה לעזוב מקצוע ועבודה מסודרת דווקא בעקבות שינויים בתא המשפחתי. שירלי נמש היא דוגמא קלאסית לאדם שאזר אומץ וגילה שאפשר להגשים חלום גם בלי לתכנן: "במשך 15 שנים בהם עבדתי בחברת היי-טק טיפחתי את האהבה לעשייה, אך העיסוק הזה נדחה רק לסופי שבוע או לחופשות", נזכרת שירלי.

"לאחר לידת ילדי השלישי משהו השתנה. שלא כמו בחופשות הלידה הקודמות, הפעם התקשיתי מאוד לחזור למקום העבודה. מצאתי את עצמי דוחה שוב ושוב את המועד כנראה מתוצאה של הרגשת חוסר עניין ואולי גם מיצוי. כמו כן, בתקופת חופשת הלידה פתחתי את הבלוג הראשון שלי בפורטל תפוז. ניהול הבלוג ובמקביל כתיבת טורי אוכל חשפו בפני עולם חדש לגמרי ושונה מאוד ממה שעסקתי בו עד כה". משם, הדרך להצלחה כבר פשוטה יותר: "לאחר לבטים קשים, ובעצה אחת עם בן זוגי, החלטתי לעזוב את כדי להתמקד בתחומים שאותם אני באמת אוהבת. לאחר כמה חודשים והרבה עבודה מאומצת פתחתי אתר אינטרנט בו יש לי את ההזדמנות לעסוק בשלושה תחומים שונים - כתיבה, צילום ואפייה. העבודה על האתר וכמובן הפידבקים מהקוראים ממלאים אותי ונותנים סיפוק אדיר".

"אני יודעת שלכאורה אין שום קשר בין העולמות השונים, אך מסתבר שהשנים בקריירה הקודמת היוו עבורי קרקע פורייה לגדול ולהתפתח לתחום החדש שמצאתי", מסכמת שירלי. "אני מאמינה שהחיים מנתבים אותנו צעד אחר צעד אל המקום שמתאים לנו ביותר, וכל שלב שאנו עוברים בחיים מהווה הכנה לקראת השלב הבא. מכל מקום ושלב אנו לומדים משהו חדש. הקושי האמיתי הוא דווקא בלשים את האצבע על מה בדיוק אנחנו רוצים לעשות. ברגע שמוצאים את מה שעושה לנו טוב, הכל מסביב מסתדר, והדברים פשוט קורים".

מאסטר שף, ימים חמישי ושבת בשעה 21:00

>> רוצים לדעת עוד על שופטי מאסטר שף?

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף