חיים כהן, אחד השפים האהובים על כל בית בישראל, הגיע למאסטר שף ומצא את עצמו לראשונה בפוזיציה לא מוכרת: שיפוט. "זו משימה לא קלה. קשה להגיד לאנשים שהאוכל שלהם לא מספיק טוב ושהם צריכים ללכת הביתה. אני מרגיש סוג של שליחות. הרצון מבחינתי הוא להעביר מסר לכל מי שמבשל: תמשיכו".

ומה לגבי מערכת היחסים עם שאר השופטים? "התכנית לא באה ממקום של רוע ולכן לא נראה לי שיש שופט פחות סלחן או יותר סלחן. אייל הוא המשורר, מיכל מתוקה, לרפי יש אופי של ג'ינג'י שבא לידי ביטוי בתזזיתיות שלו ובסך הכל יש פה אופי משפחתי מאוד נחמד".

הערב יתחיל מחנה האימונים, ובשולחן השיפוט יצטרכו להתמודד עם המון סוגים של מנות ובישולים. "אנשים צריכים להבין שגורמה זה לא הבטחה לאוכל טעים", מודיע חיים. "אוכל גורמה יכול להיות גיהנום. יש פה מרקם של אנשים שמגיעים מגאוגרפיה שונה, ואתה יכול למצוא מטבח עממי מול מטבח אירופאי כאשר לכל אחד יש את היתרונות שלו".

>> צפו בתמונות ממחנה האימונים

בנימה אישית יותר, דיבר חיים גם על ההשפעות שעברו עליו כשהתחיל לבשל ועל החשיבות של הנושא עבורו: "הישיבה סביב השולחן היא נורא חשובה לכל משפחה", אומר כהן. "אדם צעיר שמתחיל לבשל כבר בונה את ספר הזיכרונות של הילדים שלו. אני למשל מבשל לילדים שלי את האוכל של אמא שלי. הם לא זכו לראות אותה, אבל כשאני אומר להם שזה האוכל של סבתא מרים - היא בעצם יושבת איתנו בשולחן. הכח של אוכל הוא לא רק בטעם שלו. תבשלו ותעשו לטובתכם, למען הילדים שלכם, למענכם", סיכם.

מאסטר שף, ימים חמישי ושבת בשעה 21:00

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישירה