אביב עזר פישלר (צילום: רונן אקרמן)
אביב. משפחה של בשלנים|צילום: רונן אקרמן

אומרים שלכל משפחה יש את השיגעון שלה: המשפחה שלי משוגעת על אוכל. אני מגיעה מבית של בשלנים, ו-70  אחוז מהזמן אנחנו במטבח. כשאני נוסעת לסוף שבוע בצפון אצל המשפחה, הכל  קורה סביב אוכל ובישולים. ולכן, כשמשפחתי שמעה שאני נבחנת לתכנית "מאסטר שף" השמחה וההתרגשות הייתה גדולה, זה היה ממש כאילו כל אחד מהם ניגש בעצמו לאודישן.

אני מאד אוהבת לבשל ואני חושבת שכשלוקחים חלק בהכנת הארוחה, ולא רק בחלק שמגישים לך, כל החוויה והטעמים הופכים להיות משכרים ובלתי נשכחים. לפני כמה שנים ביקרתי באי זנזיבר עם בעלי. ישנו בבונגלוס בלי חשמל, בלי מים זורמים ובלי מקרר, ולכן האוכל היה טרי טרי. בבוקר הלכנו עם השף לדוג דגים בלב הים ואחר הצהריים הלכנו לראות את חוות התבלינים.  אי אפשר לתאר את הטעם של האוכל הזה או את הריח המדהים שהתנוסס באוויר.

>> גם סמדי בומבה כתבה לנו בלוג אישי

אני מבשלת מאהבה, אבל האם השופטים יאהבו אותי? את זה עוד נצטרך לגלות. אני זוכרת שבדרך לחדר השופטים פחדתי מאד - מכישלון, מהמעמד ומהעובדה שהשופטים כבר טעמו עשרות רבות של מנות ותהיתי האם עדיין תהיה להם את הסבלנות לבקר את המנה שלי. זה לא פשוט ללכת לפגוש דמויות מוכרות מהטלוויזיה שהולכות להשפיע במידה רבה על העתיד שלי.

או שאתה טוב – או שלא

כשנכנסתי לחדר שבו הם ישבו הלב שלי פעם במהירות האור. אני מבקרת המון במסעדות של השופטים והעובדה שהם יושבים פה, עומדים לטעום מנה שאני הכנתי ולהחליט אם אני מבשלת טוב או לא, מאוד הלחיצה אותי. הרבה יותר מראיון עבודה, למשל. בבישול אין הזדמנות שנייה - או שאתה טוב או שאתה שלא.

רפי אדר היה הראשון שניגש לטעום את המנה. למרות שניסה לשמור על פני הפוקר שלו הצלחתי לראות את הניצוץ וההתלהבות מהמנה בעיניים שלו. בפנים רקדתי צ'ה צ'ה צ'ה. השני שטעם היה חיים כהן שהוא מקסים ותומך. יכולתי להרגיש את האהבה בעיניים שלו וכשהוא חיבק אותי, הרגשתי כאילו אבא שלי מחבק אותי בחיבוק של "הכל בסדר, את מעולה". השלישית הייתה מיכל אנסקי, רוזנת האוכל, שטעמה את המנה ושמרה באופן מאוד מקצועי על פרצוף הפוקר ואמרה "תודה". 

אחרון ניגש אייל שני. לאייל שני יש את היכולת להפוך את האוכל לשירה, הצורה שבה הוא מדבר ומתאר את המנה לוקחת אותי למקומות בהם הפנטזיה והדמיון נפגשים ומשם אפשר ליצור. אייל מאוד רציני לגבי ההתעסקות עם רכיבים. יש לו אג'נדה מאוד ברורה לגבי מה מותר ומה אסור לעשות עם מרכיבים בכדי לאפשר לכל אחד מהם לעמוד בזכות עצמו. כשאייל שני ניגש לצלחת שלי ולקח את הדים סאם ביד, טבל אותו ברוטב ואכל, זו לא הייתה בשבילו עוד מנה שהוא טועם. המבט בעיניים שלו היה נראה כאילו הוא חווה לראשונה מנה של דים סאם. שמחתי מאוד שהוא חייך ואמר שהוא אהב את "הפיתה" שלי, זה הרגע הזכור לי ביותר מהתחרות.

אני מאד שלמה בדרך בה ניגשתי לאודישנים ולא הייתי עושה שום דבר אחרת. בחיים תמיד יש רגעים שאתה חושב על מה שעשית בדיעבד ותוהה אם היית עושה משהו אחרת. אני מאמינה שהדרך לתוצאה חשובה לא פחות ולכן אני מנסה תמיד לתת את כל כולי בכל זמן נתון. הפעם זה הצליח.

אביב עזר פישלר - העמוד הרשמי

לכל הנבחרת של מאסטר שף

מאסטר שף, ימים חמישי ושבת בשעה 21:00

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק הרשמי של מאסטר שף

>> כל התכניות של מאסטר שף לצפייה ישירה