י', 40, תושב מרכז הארץ רכש לפני כשלוש שנים לו ולמשפחתו כרטיסי טיסה מפריז לתל אביב בסכום של 1,092 יורו. הכרטיסים נרכשו מחברת TRANSAVIA FRANCE.

כשעה לפני הנחיתה השתרך תור ארוך של נוסעים לתא השירותים במטוס (תא השירותים השני בחזית המטוס נסגר על ידי הדיילים) דבר שגרם לכך על רצפת המטוס הצטברו שאריות מים וסבון. דיילי המטוס לא טרחו לנקות את הרצפה מהסבון והמים, ו- י', שיצא מתא השירותים החליק על רצפת המטוס ונחבט קשות בגבו.

"רק לאחר שנפלתי על הגב אחת הדיילות טרחה לקחת מטלית ולנקות את הרצפה משאריות והסבון", טען, "במשך כשעה שכבתי על רצפת המטוס מבלי יכולת לזוז עד לנחיתה בבן גוריון".מיד לאחר נחיתת המטוס הוזמן לנתב"ג אמבולנס מיוחד שפינה את י' לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.


י' הגיש תביעה באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה, לבית משפט השלום ברחובות נגד חברת התעופה.
בכתב התביעה נטען, כי ההחלקה שלו נגרמה כתוצאה מרשלנות של צוות המטוס שלא טרח לנקות רצפת המטוס משאריות מים וסבון שהצטברו בה.


עו
עו"ד אשר רוטבאום|צילום: מירב פלברג, יחצ
לכתב התביעה צורפה דעת של אורתופד שקבעה לו נכות בשיעור של 25 אחוזים בעקבות החלקה במטוס.
"מאז המקרה ועד היום אני סובל מכאבי גב קשים. אני מקבל טיפולים רבים לשיכוך הכאבים", טען י' בכתב התביעה, "נאלצתי להפסיק את עבודתי כמדריך טיולים ועקב כך אני מתקיים מחסכונות שהולכים ואוזלים".


י', תבע מהחברה פיצוי של מאות אלפי שקלים. אך למרות שהגיעו להסכם פשרה עם חברת התעופה לפיה י' יפוצה בסכום של רבע מיליון שקלים, החברה לא העבירה את הכסף כנדרש. רק לאחר שעו"ד רוטבאום פתח תיק הוצאה לפועל נגד החברה, הכסף הועבר סוף סוף לחשבונו של י'.