גם בסניפי רשת "חצי חינם", הנחשבים לגדולים באופן יחסי, רואים בימים אלה את הנוף האופייני לעידן הקורונה: תורים באורך עשרות מטרים, עגלה שומרת מרחק מעגלה - ומאבטחים עם מסיכות מנתחים וכפפות שמודדים חום לכל מי שנכנס.

כמו ברשתות האחרות, גם מערך האונליין של "חצי חינם" מתקשה לעמוד בביקוש – וגדל בימים אלה באופן משמעותי. "זה טירוף. אנחנו כל הזמן מגייסים עובדים, מלקטים ונהגים כדי לקצר את זמן ההגעה ללקוח", אומרת מנכ"לית הרשת, אורית שלום־בג – בתו של המייסד זקי שלום, קצב במקצועו שהרחיב את עסקיו לפני 30 שנה.

"מי שמזמין היום, עשוי לקבל את המשלוח שלו רק בסוף אפריל. עם זאת, אנחנו מתעדפים הזמנות של קשישים ושל מחויבים בבידוד. הם מקבלים את המשלוח תוך יום לכל היותר. באחד המקרים, שוטרת שנכנסה לבידוד הזמינה משלוח מידי, ואחרי מאמץ רב היא קיבלה אותו באותו היום".

גם אתם סובלים ממחסור בביצים?

"היה מחסור קטן בביצים, אבל לא קרה שמדף הביצים התרוקן ולא התמלא מחדש בהמשך היום. באופן כללי המדפים שלנו לא היו ריקים. אצלנו לכל סניף יש מחסן צמוד עם מלאי. אנחנו לא צריכים להסתמך על מרלוג מרכזי שמפזר לסניפים את המוצרים. אצלנו, כשמדף מראה סימנים שהולך להתרוקן, מיד ממלאים אותו".

מה קורה בקצביה ובמחלקת האוכל המוכן? יש הזמנות?

"צמצמנו למינימום את קטגוריית האוכל המוכן, שהייתה בצמיחה גדולה אצלנו בעיקר בערבי חגים. השנה תכננו להשיק תפריט לפסח עם גפילטע פיש ומנות עיקריות אחרות, בשיתוף פעולה עם השף אבי לוי, אך נאלצנו לבטל את הפרויקט בגלל הקורונה".

אורית שלום בג (צילום: נס הפקות)
אורית שלום-בג. "כל הזמן מגייסים עובדים"|צילום: נס הפקות

"לקראת החג ראינו עלייה בביקוש לנתחים מובחרים יותר, כמו כתף טלה או אוסובוקו. דווקא בארוחת חג מצומצמת, הנטיה היא להשקיע ברכישת בשר איכותי יותר. אנשים יודעים שאנחנו שוחטים את הבשר בארץ ולא מייבאים אותו. בשר הפרה שאנחנו מוכרים הוא בשר עגל ולא פרות מבוגרות".

העובדים ממוגנים? האם יש צורך לחטא בבית כל מוצר שמגיע במשלוח?

"לפי הנחיות משרד הבריאות צריך לחטא כל דבר שמקבלים ממישהו אחר. אם נגיף הקורונה שורד על גבי משטחים כפי שפורסם בעבר, כנראה צריך לחטא. אינני יודעת וגם אני אשמח לקבל תשובה על זה. ללא קשר, אנחנו בודקים חום לכל עובד לפני המשמרת, כמו לכל מי שנכנס לסניף. כולם עם מסכות מנתחים, כפפות ובקבוקי אלכוג'ל".

יש כבר אזהרות של עורכי דין מפני תביעות עתידיות של רשתות מצד עובדים שנדבקו בקורונה, ואולי גם קונים שנדבקו בוודאות בסופר, בטענה שלא הייתה הגנה מספקת מפני הדבקה. אתם חושבים על זה?

"אצלנו לא נדבק אף עובד בקורונה, לשמחתנו. הנושא הזה לא מוכר לנו. בכול מקרה אנחנו מוגדרים כמפעל חיוני, ולכן נראה לי שאנחנו מוגנים מפני תביעות כאלו".