לקוחה של רשת "שופרסל" שנחשדה בגניבה ותבעה פיצוי של 75 אלף שקל תשלם לרשת פיצוי של 6,600 שקל בנימוק שלא מדובר בהוצאת לשון הרע.
המקרה התרחש לפני כשלוש שנים. א', תושבת חיפה כבת 60, מיסטיקנית במקצועה, הגיעה לערוך קניות באחד מסניפי הרשת בעיר. בתום מסע הקניות היא הבחינה בתור הארוך המשתרך בקופות ופנתה לקופה עצמאית לשלם עבור המוצרים שרכשה.
לטענתה, כאשר סיימה להעביר את המצרכים בקופה ורצתה להעביר את כרטיס האשראי כדי לשלם עבורם, אחת מעובדות הסניף, שחשדה שהיא לא העבירה כל המוצרים, החליטה להעבירם שוב.
"אני רוצה להיות בטוחה שהעברת את כל המוצרים", הסבירה הפקחית ל-א'. א', לדבריה הייתה המומה שכן הפקחית אמרה את הדברים בקול רם והיו לקוחות רבים שהביטו עליה בחשדנות.
"קפאתי במקום. רעדתי בכל גופי ושאלתי את הפקחית האם היא חושדת שגנבתי את המוצרים אבל היא לא הגיבה. הסתובבה והלכה", הסבירה א'.
א', שחשה בושה והשפלה פרצה בבכי. אחת הפקחיות שהבחינה בה הגיעה למקום כדי להרגיע אותה והסבירה לה שמדובר בנוהל וכי היא לא היחידה שעברה את זה. היא שיגרה מכתב לרשת שופרסל וסיפרה על השתלשלות המקרה. מנהל הסניף התקשר אליה והתנצל על האירוע והציע לה כפיצוי בקבוק יין. א סירבה בטענה שהיא לא שותה אלכוהול. המנהל הציע עציץ. בתגובה, היא החליטה להגיב תביעה לבית המשפט השלום.
שופרסל טענה בכתב ההגנה, כי לא מדובר בהוצאת לשון הרע, וכי בקופה העצמאית כתוב במפורש על גבי המסך כי הלקוח עלול להיבדק ורק לאחר מכן ניתן האישור להמשך התשלום עבור הפריטים.
עוד טענה הרשת, א' היא זו שחוללה את המהומה במקום ושאיש לא הלבין את פניה ברבים ולא האשים אותה בגניבת מוצרים, שכן נאמר לה שמדובר בנוהל שגרתי למי שמשתמש בקופות עצמאיות.
השופט אבישי רובס שדן בתביעה החליט לדחות אותה וחייב את א' לשלם לרשת הוצאות משפט בסכום של 6,600 שקל שכן הוזמנו לדיון בבית המשפט עובדות להעיד על הפרשה.
השופט ציין, כי המפקחת לא כינתה את א' גנבת, לא היה לכך שום רמז בדבריה ולא ניתן להסיק כי הוא זה שמי שחשד בה כמי שגנבה מוצרים מהסופר.
בפסק הדין הדגיש השופט, כי א הייתה זו שהוציאה מפיה לראשונה את המילה "גנבת" וכי איש מהלקוחות עד לאותם רגעים לא התעניין בנעשה במקום.