בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע, כי מנהלת באחד מסניפי "זארה" קראה לעובדת גנבת בנוכחות עובדים אחרים. הרשת תפצה את העובדת בסכום של 30 אלף שקל.
המקרה החריג התרחש לפני כשלוש שנים בסניף גדול של הרשת באחד הקניונים במרכז הארץ. העובדת מדדה בגדים מהחנות על מנת לקנות אותם, וביקשה להסיר את הזמזם הצמוד לבגד. כאשר אחראית המשמרת ניסתה להסיר את הזמזם, הגיעה מנהלת החנות והודיעה לעובדת שמדובר במעשה שמנוגד לנהלים וגובל בגניבה. חילופי הדברים התנהלו מול ארבעה עובדים אחרים בסניף.
"את מאשימה אותי בגניבה?", שאלה העובדת את המנהלת. זו השיבה בנחרצות: "כן, ואני רוצה לראות אחרי היציאה מהחנות את התיק שלך". בעקבות המקרה, כתבה העובדת מכתב לבכירה באגף כוח האדם של זארה, ובו טענה שהחליטה להתפטר מעבודתה לאחר שנתיים וחצי בעקבות ההתנכלות של המנהלת.
בעקבות המכתב נפגשה העובדת עם המנהלת ועם בכיר בחברה. להגנתה טענה המנהלת שלא האשימה איש בגניבה, אלא רק רצתה לחדד נהלים. לו הייתה חושדת בגניבה, הייתה קוראת מיד לקצין הביטחון. היא סירבה להתנצל, והודיעה שגם היא מתפטרת.
העובדת תבעה את הרשת בגין לשון הרע באמצעות עורך הדין אחז אגם. בבית המשפט חזרה מנהלת הסניף על טענתה שלא כינתה אותה גנבת, אך הודתה שנתנה הוראה לבדוק את תיקה בזמן שיצאה מהחנות.
השופטת נטע רות ושני נציגי הציבור קיבלו את גרסתה של העובדת וקבעו שהחברה תשלם לה פיצוי של 30 אלף שקל בגין לשון הרע, הפרשי פיטורין של 1,719 שקל וכן הוצאת משפט בסכום של 3,500 שקל.
יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il