41 אחוז מהאוכלוסייה הערבית בישראל מעידים על עלייה של 100 אחוז בסל הצריכה במהלך חודש הרמדאן, לעומת חודש רגיל. 31 אחוז מדווחים על על עלייה של למעלה מ-5,000 שקל בהוצאות בחודש הרמדאן.
כך עולה מסקר שערך אתר Panet מקבוצת העיתונות "פנורמה", שעסק בהרגלי הצריכה במהלך חודש הרמדאן, המתאפיין בשיאי צריכה ובהוצאות כספיות גדולות מהרגיל. מדובר בעלייה מאז השנה שעברה, אז דיווחו 34.4 אחוז עלה עלייה של 100 אחוז בהוצאות.
בסקר שנערך בשנת 2014, 25.2 אחוז העידו על עלייה של למעלה מ- 5,000 שקלים בסל המשפחתי, עלייה של 5.8 אחוזים. עוד בסקר הנוכחי, 39 אחוז דיווחו כי סל הקניות המשפחתי עלה רק עד 999 שקלים למשפחה בחודש הרמדאן. 26% הוציאו בין 1,000 עד 2,999 שקלים יותר מבחודש רגיל ושלושה אחוזים דיווחו על עלייה של בין 3,000 ל- 4,999 שקלים.
עוד ב-mako כסף:
- קמצן וטוב לו: "הוצאתי 20 שקל החודש"
- נסיכות דיסני? הילדים רוצים פאזל של "איחוד הצלה"
- כמה כסף שוות משפחות הפשע בישראל
84 אחוז מהמשתתפים השיבו כי הם צורכים בעיקר מוצרי מזון ברמדאן. 4 אחוזים בלבד דיווחו על רכישת בגדים. אחוז אחד בלבד העידו כי הם רוכשים מתנות לחג ו- 11 אחוז ציינו כי הם רוכשים מוצרים אחרים לבית.
בהמשך לנתונים על התחזקותם של אתרי האינטרנט והאפליקציות בקרב המגזר הערבי, כשנשאלו המשתתפים באילו אמצעי תקשורת הם משתמשים יותר במהלך הרמדאן: 56 אחוז העידו כי הם עושים שימוש ברשת האינטרנט ו-35 אחוז בטלוויזיה. מדובר בעלייה קלה לעומת חדשים רגילים. רק 2 אחוזים עושים קוראים עיתונים מודפסים, אחוז אחד מאזין לרדיו ו-6 אחוזים השיבו כי עושים שימוש באמצעים אחרים.
95% קונים בחנויות, רובם במזומן
לדברי בסאם ג'אבר, הבעלים של קבוצת "פנורמה", ניתן להסביר, בין היתר, את ההימנעות מקניות באינטרנט בקרב האוכלוסייה הערבית בכך שרובה משתמש בכסף מזומן בעת הקניות. 60 אחוז דיווחו כי הם משלמים במזומן, לעומת 29 אחוז בלבד שמשלמים באשראי. 11 אחוז העידו כי הם משלמים בצ'קים. "אי יכולת לשלם במזומן באינטרנט מוריד, ככל הנראה, את הנגישות של 'קניות ברשת' בקרב המגזר שבו מעדיפים לשלם במזומן," מסביר ג'אבר.
יש לכם תלונה צרכנית? כתבו אלינו money@mako.co.il