"אתמול בחמש אחר הצהרים קיבלתי הודעה לנייד שמשכו מכספומט 5,000 שקלים באמצעות כרטיס האשראי שלי", מספרת קרן מזרחי בשיחה עם mako. "נכנסתי לחשבון שלי דרך הטלפון וגיליתי שאכן ירדו לי 5,000 שקל מהחשבון.

"בדקתי אם במקרה איבדנו את כרטיס האשראי וכשהבנו שהוא אצלי, נסעתי מהר לסניף שהיה סגור אז צלצלנו למוקד של הבנק. המתנו בערך שעה על הקו עד שענו לי ואמרו שאולי זו תקלה ושלפעמים זה קורה והמליצו לנו לבדוק מחר בבוקר איך נראה החשבון".

הבוקר (ב'), לאחר שבני הזוג בדקו את החשבון והבינו שעדיין קיים מינוס של 5,000 שקלים, נסעה קרן לבנק, שם קיבלה מהפקיד טופס על שימוש לרעה בכרטיס ואז הבינה שהיא לא הראשונה שזה קורה לה. "ישר שהגעתי וסיפרתי לפקידים מה קרה, היה נקראה שהם ישר יודעים על מה אני מדברת כי ישר שלפו את הטופס. כאילו אני עוד אחת ברשימה", היא מספרת." בינתיים אני מבינה שעוד אנשים הגיעו לסניף עם אותו הסיפור בדיוק ומחכים בתור בדיוק כמוני. גם להם משכו 5,000 שקלים מהחשבון בעוד שהכרטיס נמצא להם בכיס. המדהים הוא ששמעתי את הפקידים מדברים בינם לבין עצמם שגם להם זה קרה".

בבנק לאומי סיפרו כי זייפנים הציבו בכספומט ביהוד מצלמה נסתרת זעירה שתיעדה את הקשות הלחצנים של הקוד הסודי ובנוסף, הרכיבו רכיב "קורא שפתיים" אלקטרוני על פתח הכנסת כרטיסי הכספומט שאגר את פרטי הכרטיסים.

 

מבנק לאומי נמסר: "מדובר על אירוע שזוהה על ידי הבנק, במסגרתו בכספומט המוצב ביהוד הותקן "קורא שפתיים" על ידי זייפנים. מרגע שזוהתה פעילות זו, ביצע הבנק סדרה של פעולות שתכליתה לעצור חשיפה של לקוחות הבנק לנזק פוטנציאלי. בתוך כך, נוצר קשר יזום עם לקוחות בודדים שפרטיהם נחשפו, נחסם להם מיידית הכרטיס, ובימים הקרובים יונפק להם כרטיס חדש. יש לציין כי הלקוחות הרלוונטיים לא ניזוקו כספית בשום צורה לאור חשיפת המקרה, ואותם לקוחות בודדים שנעשה שימוש לרעה בכרטיסם יקבלו פיצוי כספי מלא.

 יצוין כי מדובר בתופעה ידועה עימה מתמודדים כלל הבנקים בישראל. אנשי הסייבר בלאומי מנטרים באופן שוטף ובאמצעים המתקדמים ביותר כל פעילות אשר עלולה להוביל את לקוחות הבנק לחשיפה, וכך גם נעשה במקרה זה. חשוב להדגיש כי כל כרטיסי האשראי החדשים המצוידים בשבב אלקטרוני (צ'יפ) חסינים מפני זיוף מסוג זה".