יום בלבד לאחר הפתיחה המתוקשרת של כביש 431 לתנועה, הוגשה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מנהלית בבקשה לסגירת הכביש. העתירה המנהלית הוגשה ע"י חברת טראפיק טק טכנולוגיות והנדסת תנועה כנגד משרד התחבורה, מע"צ, דניה סיבוס , חברת נתיבי היובל ומשטרת ישראל.
העותרת מבקשת לקבוע דיון דחוף בבקשה לסגירת הכביש בטענה שהוא נפתח ללא אישורי הבטיחות המתאימים. הדיון צפוי להתקיים מחר (ו') בבוקר אצל השופט דוד חשין.
לטענת טראפיק טק החברה, היא בעלת שם בתחום הבטיחות בכבישים ומבצעת כיום עבודות בעבור החברות המובילות בארץ. בעתירה נטען כי החברה התקשרה עם חברת דניה סיבוס ומונתה לכהן כקבלן הבטיחות ואחראית על נושא הבטיחות בכביש בהיקף עבודות של למעלה מ-40 מיליון שקל.
לטענת העותרת בשלב מסויום של ביצוע העבודות, ועל מנת לצמצם את הפסדיה, דניה סיבוס החליטה שלא לשלם לה את התמורה המגיעה לה ולהתקשר עם קבלני משנה שאינם מורשים להתקנת מעקות בטיחות .
בעתירה נטען כי החברה השלימה את מרבית העבודות אך קיבלה עד כה סך של 22 מיליון שקל בלבד.
העותרת טוענת כי דניה סיבוס נמצאת במצוקה תזרימית קשה אשר בעטייה עוכבו לא אחת ועד עצם היום הזה כספים המגיעים לה, "במקרים רבים נאלצה המבקשת לירוק דם ולהתחנן על כל תשלום עד ששולם".
עוד טוענת החברה בעתירה כי "הרקע להתנהגותה של דניה סיבוס נעוץ בתנאים הכלכליים בהם היא פועלת, ובעוד היא מקבלת מענק בסכום עתק של 200 מיליון שקל שמיועד לגורמים הממנים (הבנקים). לעומת זאת הסכום אותו היא חייבת למבקשת אמור לצאת מתזרים המזומנים השוטף ובכך היא מתקשה לעמוד". לטענת החברה התנהלו מגעים לפתרון המחלוקת מול דניה סיבוס, אך דניה סיבוס לא יידעה אותה לגבי מועד פתיחת הכביש, דבר שנודע לה רק בדיעבד.
בעתירה טוענת העותרת לליקויי בטיחות בכביש 431, כאשר "קיימים בכביש 431 חלקים משמעותיים שמעקות הבטיחות בהם כלל לא נבדקו כראוי ולא אושרו כדין ע"י המבקשת שהיא היחידה המוסמכת לאשר את תקינותם של חלקי המעקות והרכבתם" לטענתה דניה סיבוס התעלמה במכוון מחובתה לקבל אישורים מהמבקשת במטרה להמנע מלהסדיר את חובה הכספי תוך שהיא יוצרת סיכון של ממש לנוסעים בכביש".
מהחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) נמסר בתגובה כי החברה אינה צד לסכסוכים מסחריים הקיימים בין דניה סיבוס ונתיבי היובל לבין ספקים שפעלו ופועלים מטעמם. "החברה הנפיקה הרשאה זמנית לפתיחת כביש 431. לפי תנאי ההסכם בין המדינה לזכיין רשאי הזכיין שלא להשלים עבודות בשיעור שאינו עולה על 5% מסך היקף העבודות וזאת בלבד שהושלמו כל מרכיבי הבטיחות בפרויקט". במע"צ אומרים עוד כי החברה עוקבת אחרי כל מרכיבי הבטיחות בפרויקט וכרגע לא ידוע לה על בעיה.
מדניה סיבוס נמסר בתגובה כי החברה לא תיכנע לסחטנות, "העותר פנה אלינו אתמול ואמר שאם לא נסכים לדרישותיו המסחריות הוא יגיש עתירה לסגירת הכביש. תחום הבטיחות בכביש נבדק ע"י מע"צ וכל המומחים בדבר וקיבל את כל האישורים הנדרשים. נשמח להציג את עמדתינו בבית המשפט".