לסערת בן אנד ג'ריס יש השלכות גם מעבר לים. החברה הודיעה אתמול (ב') שתפסיק למכור את הגלידה שלה בשטחים (אבל תמשיך למכור אותם בישראל), ובתגובה ישראלים רבים (כולל חברי כנסת ושרים) קראו להחרים את מוצריה בישראל. כעת מצטרפות אל החרם הנגדי הזה רשתות סופרמרקטים יהודיות בארצות הברית.

בין המחרימים, או שהכריזו שהם שוקלים חרם, נמצאת רשת מורטון וויליאמס האמריקאית, המונה כ- 15 סניפים בניו יורק וניו ג'רזי. הרשת הודיעה אתמול כי שהיא תפחית את כמות ההזמנות מחברת הגלידות  בכ-70 אחוזים, ותעביר את מוצריה למיקומים פחות אטרקטיביים בתוך המקררים. בנוסף הודיעה הרשת שתפסיק לקדם את מוצרי בן אנד ג'ריס בעלונים השבועיים המחולקים ללקוחות.

"פעולה זו ננקטת בתגובה לחרם של בן וג'רי על קהילות יהודיות העומדות במרכז סכסוך טריטוריאלי בישראל, כולל הרובע היהודי בירושלים - המאוכלס בידי יהודים, במשך למעלה מ -3,000 שנה. מכל המקומות בעולם להחרים, בן אנד ג'ריס בחרו לכוון את האומה היהודית היחידה בעולם", הסביר הבעלים המשותף אבי קנר בראיון לג'רוזלם פוסט והרגיע: "תוכלו למצוא את המוצר, אך תצטרכו להתאמץ ולחפש אותו".

Seasons, רשת אמריקאית המונה כשישה סניפים, הכריזה בחשבון האינסטגרם שלה כי לא תוסיף למכור את מוצרי החברה והוסיפה: "אנחנו בעד ישראל".

במקביל לרשת הסופרמרקטים, עוד ועוד חנויות קטנות המוכרות לאוכלוסייה היהודית בעיקר, הודיעו כי הם מסירים את מוצרי הרשת מהמדפים, רובן באזור ניו יורק וניו ג'רזי.

לא ברור עד כמה יפגע החרם הזה בחברה, שמחזיקה בתואר מותג הגלידות המוביל בארה"ב, עם מכירות של למעלה 860 מיליון דולר בשנה.

בעיה חוקית

הקריאות לחרם בישראל נענות בקריאות נגד לא להחרים את המפעל הישראלי המייצר את הגלידות, שמעסיק למעלה מ-160 עובדים.

היום הודיעה החברה על גידול של יותר מ-21% במכירות הגלידה בישראל ביחס ליום רגיל. אבי זינגר, בעלי ומנכ"ל החברה: "הציבור מבין שצריך בשעה קשה זו לחבק את התעשייה הישראלית. נמשיך למכור בכל ישראל ולכל הישראלים".

 

עוד מכשול שבו צפויים להיתקל חברת בן אנד ג'ריס, בדרך ליישום האג'נדות שלהם הוא החוק להחרמת ישראל שנאכף במדינות רבות בארה"ב. המשמעות היא שאם אכן החרם יצא לפועל, שחברת הגלידות צפויה להפסדים כלכליים ניכרים אם אכן תיישם את החלטתה.