מטרופולין היא חברת התחבורה הציבורית שמבריזה הכי הרבה לנוסעים - כך לפי דוח של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מטרופולין, שמפעילה קווי אוטובוס בין היתר באזורי השרון, בקעת אונו ובנגב, לא ביצעה 3% מכלל הנסיעות שלה בחצי השנה הראשונה של 2024 - השיעור הגבוה ביותר של אי ביצוע מבין מפעילי התחבורה הציבוריות המרכזיות בישראל.

החברות הבאות מבחינת אי ביצוע הנסיעות שלהם הן דן שלא ביצעה כ-1.9% מהנסיעות שלה; תנופה, שלא ביצעה כ-1.65% מהנסיעות שלה בפרוזדור ירושלים ובשומרון; והחברות אלקטרה אפיקים וקווים, שלא ביצעו כל אחת כ-1.4% מהנסיעות שלהן.

הקו הבעייתי ביותר היה קו 7 של חברת מטרופולין, שנוסע מבקעת אונו לאלעד. אחת מכל חמש נסיעות בקו לא יצאה בזמן - כלומר איחרה או הקדימה ביותר מ-20 דקות או לא יצאה כלל. קווים נוספים של מטרופולין שזכו לאזכור שלילי במיוחד הם קו 19 באזור השרון וקו 650 בין השרון לחולון.

אוטובוס מטרופולין (צילום: Yb
אוטובוס של מטרופולין (ארכיון, למצולם אין קשר לכתבה)|צילום: Yb"a stone/וויקיפדיה

לפי הדוח, גם לא מעט קווים של חברת סופרבוס, שמספקת שירות בעמקי הצפון והגליל המזרחי ובירושלים נטו שלא לצאת בזמן, בהם קו 773 מחיפה לנופית וקו 4 בעמקים.

הדוח מציין גם את חברות האוטובוסים שזכו לציון שביעות הרצון הגבוהים - והנמוכים ביותר - מהנוסעים. את הציון הגבוה ביותר קיבלה אגד ולאחריה סופרבוס ובמקום השלישי אלקטרה אפיקים. מנגד, את הציון הנמוך ביותר קיבלה חברת קווים, והבאות בתור עם ציונים מעט טובים יותר היו תנופה, דן ומטרופולין. על אף הציון המשוקלל, בשביעות רצון הנוסעים דווקא זכתה מטרופולין לציון טוב באמצע הקרוב לממוצע הארצי.

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: "אנו ערים לכך שבתקופה זו רמת השירות נפגעה ובכדי לשפרה מושקעים משאבים רבים, כפי שכבר ניתן לראות בעליית דירוג שביעות רצון הנוסעים המשתקף בסקר שערך משרד התחבורה. אזורי הפעילות של החברה רווים בפקקים חריגים, הנגרמים בין השאר בשל ההפגנות הרבות והבלתי צפויות ועבודות תשתית.

החברה תמשיך להשקיע משאבים רבים בשיפור השירות לנוסעים.