סמוך לשעה 08:00 בבוקר החלו להגיע תלונות מצרכנים כי הם לא מצליחים להעביר את כרטיסי האשראי בקופות במספר חנויות בהם הם ניסו לרכוש מוצרים, ונדרשו לשלם במזומן.
במערכת שב"א (שירותי בנק אוטומטים), האחראית על סליקות כרטיסי האשראי ביצעו בדיקה וגילו כי המשותף לאותם עסקים שלא מצליחים לסלוק ולהעביר את התשלומים- יש מכנה משותף אחד: השרתים של חברות הסליקה בהן הם משתמשים יושבים בחו"ל, ולא בארץ. בשב"א מיהרו לנתק את הקשר בין השרתים בחו"ל לארץ – וזו הסיבה כי יש מספר תקלות בהעברות כרטיסי האשראי.
משב"א נמסר: "החל מהשעה 07:00 לערך, בעקבות מתקפת מניעת שירות, גופים המחוברים לחברה באמצעות אינטרנט חוו שיבושים בהעברת עסקאות לאישור בכרטיסי חיוב. עם זאת, פעילות החברה כמערכת התשלומים הלאומית פעלה כסדרה.
החברה ביצעה פעולות לצורך מניעת המתקפה ובשעה 09:50 הפעילות חזרה לסדרה באופן מלא. להערכת החברה, האירוע לא השפיע באופן מהותי על הכנסות החברה בגין פעולות אלו. החברה ממשיכה לספק מענה ושירות לכל לקוחותיה".
"על פי ההערכות שלנו מדובר בכ- 10 אחוזים מבעלי העסקים בארץ שמשתמשים בחברות סליקה שהשרתים שלהן יושבים בחו"ל", מסביר גורם בחברות האשראי.
עוד מסר הגורם כי רוב חברות האשראי שיושבות בארץ כמו ישראכרט, ויזה, כאל, ודיינרס פועלות כרגיל וכי הבעיה היא לא בחברות האשראי אלא בדרך בה בעלי העסקים בוחרים לסלוק אותם. "רוב בעלי העסקים מתקשרים עם חברות סליקה והם לא תמיד מודעים לעובדה שהשרתים בכלל יושבים בחו"ל", מסבירים בשב"א. "בכל מקרה התקלה תוקנה פחות משעתיים לאחר שהתגלתה, ומערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי פועלת בצורה סדירה. נכון לכרגע עוברות ומאושרות דרך שבא למעלה מ-8,000 עסקאות בדקה".