אם עד לאחרונה טאבלטים וקונסולות משחקים היו בין הפריטים הנחשקים אצל ילדים, הרי שהיום יש כבר גיימרים שמתחננים להורים שלהם שירכשו להם משקפי VR. המציאות המדומה השתלטה על תחום המשחקים, ולא חייבים להיות מעורים בחברות הסטארטאפ בתחום כדי להבין שתעשיית המשחקים עושה קפיצה גדולה ומהירה קדימה.

בשנים האחרונות צצו מאות סטארטאפים של גיימינג, וכולם נאבקים להשאיר חותם ייחודי בתעשייה המגלגלת מיליארדים הזאת, כשהשאיפה של כולן היא לחדש בתחום ה-VR והמציאות הרבודה, זיהוי רגשות צעצועים שמתחברים למשחקים, ניתוח דאטה מהיר כברק ועוד הרבה הפתעות. הנה כמה מהן שעשו את זה.

SQream – ניתוח ביג דאטה

SQream פיתחה פלטפורמה של בסיס נתונים שמסייעת לחברות גיימינג להגדיל את החיבור, הפעילות והמעורבות של השחקנים למשחק, ולשפר דרמטית את החווייה שלהם דרך כמה שיותר פרסונליזציה של המשחק. ההערכה היום היא חברות גיימינג אוספות בערך 50 טרהבייטס של דאטה מדי יום, אם זה מידע על מערכת החוקים והעלילה של המשחק, פרסום בתוך המשחק, אינטראקציות בין הרבה שחקנים ועוד. זה הרבה מידע שרק מחכה שינתחו אותו. הסטארטאפ הזה מעבד בזמן אמת את המידע של השחקן ומנתח אותו בהקשר של היסטוריית המשחקים שלו – מה שמביא לתובנות מרהיבות על התנהגות שחקנים וההעדפות שלהם.

CastAR – אוגמנטד ריאליטי

החברה הזו מייצרת משקפי מציאות רבודה שבהם זוכים השחקנים לראות דמויות הולגרפיות בתלת ממד. הסטארטאפ הזה מייצר חוויית גיימינג של מציאות מעורבת עבור השחקנים. המשקפיים יופנו לכיוון של גיליון כלשהו שעשוי מחומר שמחזיר אור שנקרא retroreflective. את הגיליון הזה אפשר להניח על הרצפה, על שולחן, או לתלות על הקיר, והוא למעשה המשחק. מי שיסתכל על הגיליון הזה באמצעות המשקפיים יראה דמויות קופצות החוצה וזזות. זה לא VR קלאסי – כי פה הדמויות והמפלצות מהמשחק עוברות למעשה לסביבה של השחקן, ולא להיפך. תענוג.

Affectiva – תוכנת זיהוי רגשות

הסטארטאפ הזה נכנס לאחרונה לתחום הגיימינג והוא מביא את בשורת המודעות לרגשות במשחקים. החברה משתמשת בטכנולוגיה של למידת מכונה כדי לנתח את הבעות הפנים של אנשים ורמזים לא מילוליים אחרים דרך מצלמת רשת פשוטה. אז המשחק למעשה מגיב למה שעובר על השחקן, מה שמאפשר למפתחים בתחום את האפשרות ליצור משחקים שמטמיעים בהם את מה שעובר על הגיימר. למשל, אם המשחק מבין ששחקן לחוץ או מפחד הוא יגביר את רמת הלחץ גם, ברגע ששחקן יירגע, גם המשחק יוריד הילוך.

Lucid Sight – פרסומות ב-VR

הסטארטאפ הזה, בתחום הווירטואל ריאליטי גיימינג, שחררה לאחרונה קיט לפיתוח תוכנה לפרסומות במציאות מדומה, כדי שגם חברות אחרות יוכלו להטמיע כאלה במשחקים שלהם ולהגדיל את ההכנסות. בחברה מייצרים רווח מלהכניס למשחקים שלהם פרסומות של חברות גדולות, כמו חברות הפקה הוליוודיות וחברות גיימינג, אבל עכשיו כשהיא מאפשרת למתכנתים אחרים לפתח כאלה – כל החברות יתחילו להשתמש בפלטפורמה הזו, ויותר ויותר פרסומות יופיעו גם הן ב-VR.

צעצוע מסדרת מלחמת הכוכבים של חברת ספירו (צילום: Sean Gallup, Getty Images)
צעצוע מסדרת מלחמת הכוכבים של חברת ספירו|צילום: Sean Gallup, Getty Images

Sphero – צעצועים מחוברים

בחברה הזו מתמקדים ברובוטיקה ובאפליקציות קונקטיביות, ומציעים לילדים חוויית למידה חדשנית שמטמיעה אותם עמוק בתהליך, והיא בין הראשונות בתחום שכעת מגלגל מיליארדי דולרים בשנה. במקור היה להם מוצר אחד, מעין רובוט שהוא ספירה לבנה שמתגלגלת ויכולה להישלט על ידי סמארטפון או טאבלט. אבל עכשיו יש להם ליין שלם של רובוטים קטנים שרק מחכים שילדים יתחברו אליהם. מעבר לבידור, לחברה הזאת יש גם ערך חינוכי מאחר שהיא באופן אקטיבי מפתחת את הדור הבא של המתכתנים וכותבי הקוד. הילדים יכולים לתכנת בעצמם את המשחק, ולתת לו פקודות ומשימות.

רוצים לגלות מה החברות האלה עושות באמת? בפסטיבל Game In mako Fest ממתינות לכם מאות עמדות משחק, מתחם VR ענק, תחרויות eSports מקצועיות ועוד המון הפתעות. למידע נוסף וכרטיסים