טל מאור-זינגרמן, 33, נשואה לשי ואם ללי. הקימה את הבלוג "כלות אורבניות" שנמכר תמורת סכום מוערך של מיליון שקל

קשה למצוא אדם שלא שמע על טל מאור-זינגרמן בעולם הבלוגיספרה ואתרי התוכן ברשת. מדובר באשה היחידה שעשתה את הבלתי יאומן במושגים מקומיים ומכרה את האתר שלה "כלות אורבניות" תמורת מיליון שקלים. מה שהתחיל כבלוג קטן וצדדי אשר נועד ללוות את תקופת חתונתה של טל ולהציג את היכולות שלה בתור מעצבת גרפית הפך לעסק מכניס ומשגשג.

מאור-זינגרמן, נשואה לשי ואם ללי, התחילה לכתוב את הבלוג לפני חמש שנים, בזמן שתכננה את חתונתה ולא מצאה מקורות השראה בארץ. תוך כדי שיטוט באתרים מחו"ל שהציגו את כל מה שהיה חסר לה בעולם החתונות בארץ - עיצוב, אופנה, צילום מוקפד וייחודי, DIY (עשו זאת בעצמכם) ועוד - היא הבינה שעלתה על נישה מקורית ופתחה בלוג שהפך למגזין רשת פעיל במיוחד.

מפרויקט צדדי שנועד ללוות את העסק שלה הפך האתר למרכז היום של מאור-זינגרמן. "הייתי צריכה לקבל החלטה – האם אני הופכת את הבלוג לעסק העיקרי או שלא. בסיוע ובתמיכה מאוד גדולה של בעלי, שאין לו קשר לתחום הכלות אבל יש לו ראש מאוד עסקי, התחלנו לנסות להבין איך בעצם הופכים את זה לעסק".

בתחילת הדרך מאור-זינגרמן ושותפתה דאז ניסו להבין איך הן אמורות להתפרנס מהבלוג ומצאו את התשובה בבאנרים ובתוכן שיווקי. בזכות ההקפדה היתרה על יצירת תוכן מקורי ואותנטי, עבודת איסוף תוכן מדויקת, הקפדה על נראות ויז'ואלית, נעימה ונגישה הבלוג צבר תאוצה והתפתח לאתר ראשון מסוגו בארץ לכל הנוגע לארגון חתונה מעוצבת וייחודית. מאז הספיקו מאור-זינגרמן ובן זוגה לקנות את חלקה של השותפה בבלוג.


לאחר שהאתר התייצב כאתר מוביל, נוצרה מסביבו קהילה של אלפי כלות וחתנים אשר יתייחסו לאתר כ"אורים והתומים" של עולם החתונות. המפרסמים לא אחרו להגיע.

לפני כחצי שנה  הגיעה ההצעה הגדולה – רועי גזית מחברת וודרביוז בע"מ, העוסקת בשיווק אונליין בתחום החתונות, רכש את האתר תמורת סכום של כמיליון שקל. "הוא פיתח אפליקציה שעוסקת בהמלצות של גולשים אמתיים בתחום החתונות מאומתות עם פייסבוק. שיתפנו איתו פעולה בתחום העסקי הרבה לפני המכירה", מספרת מאור זינגרמן. גם אחרי המכירה, היא ממשיכה לשמש כעורכת הראשית של האתר.

"המכירה באה בזמן הנכון"

"רבים בטח יחשבו שהרגע שבו הרגשתי ש'עשיתי את זה' היה הרגע בו החלטתי להתמקד בבלוג ולהפוך אותו לעסק המרכזי שלי", מספרת מאור-זינגרמן, "בעניין הזה חשוב לציין שההחלטה לא נעשתה בן ליל אלא הייתה תהליך ארוך של כמה חודשים שבהם מעבודה על האתר בלילות ומול לקוחות בבקרים - המצב פשוט התהפך. עבורי רגע הפריצה היה דווקא רגע המכירה. הבנתי כבר כל מה שצריך לדעת על ניהול אתר גדול, על שיווק באמצעות תוכן, ניהול קהילה ויראלית והפקות מסחריות. הרגשתי שהגיע העת לעבור שלב והמכירה באה בדיוק בזמן הנכון".

טל מאור זינגרמן (צילום: נטלי שור,  יחסי ציבור )
"הקהילה מלמדת אותי כל יום דברים שלא ידעתי"|צילום: נטלי שור, יחסי ציבור

במהלך העבודה על "כלות אורבניות" טל ובן זוגה פתחו את חברה העוסקת בשיווק אונלייין בשם "קלפטיש"   וכלות אורבניות פעל מתוך החברה הזו. "העיסוק בכלות אורבניות לימד אותנו ונתן לנו המון כלים וידע. במהלך התקופה עבדנו במקביל על עוד פרויקטים אבל 'כלות אורבניות' לקח מאתנו את רוב הזמן. בזכות המכירה יכולתי לעצור ולחשוב מה הלאה, מה מלהיב אותי ומה אני רוצה לעשות עם כל הכלים שצברתי. זה פתח אנרגיות של התחדשות שמאוד חשובות לכל עסק ואפשר לי לחשב מחדש איפה אני רוצה להיות עוד, נניח, חמש שנים".

לפני כשנה רכשו השניים את '9instyle', שהיה אז חנות אינטרנטית למכירת מוצרי תינוקות. אחרי עריכה ומיתוג מחדש הפך האתר לבית לאימהות צעירות ולנשים בהריון.

ההקפדה על התוכן המקורי, הוויז'ואל המוקפד וחתימת ידה של טל נראות בבירור גם כאן. "רכישת האתר הייתה  הבחירה שלי משתי סיבות", אומר מאור-זינגרמן, "קודם כל זה עולם תוכן שיותר דיבר אלי מתוקף העובדה שאני כבר נשואה עם ילדה וכמו בכלות אורבניות, גם כאן חיפשתי לייצר תוכן שעניין אותי באופן אישי ולא מצאתי. הדבר השני שמאוד קסם לי הוא ההמשך הטבעי והישיר של הקהל שלי מ'כלות אורבניות' שהתחתן והוא בדיוק מחפש את התכנים של " 9instyle" יש להציע".

חלק מההצלחה של כלות אורבניות הייתה בזכות העובדה שהוא נכנס לנישה שלא הייתה קיימת עד אז. איך משחזרים הצלחה כזו עם מגזין שמתחרה בהרבה אתרים אחרים ברשת?
"הכל נופל וקם על ערך. הערוץ הראשון הוא כמובן מול הקוראים. את חייבת להיות אותנטית, לדעת מה האג'נדה שלך ומה את רוצה להגיד. כמובן שכל זה אמור להיות ארוז בעטיפת צלופן יפה של עיצוב גרפי מוקפד וצילומים מקצועיים. הערוץ השני הוא יצירת ערך מול המפרסמים. כשאת מפרסמת שלט חוצות על איילון את עושה את זה מתוך ידיעה שהמוצר שלך מדבר לקהל רחב. ברגע שהמוצר שלך מדבר לקהל ספציפי את חייבת ליצור בידול, ולדבר לקהל מפולח ונישתי כדי שהמפרסמים יבינו שהמוצר שלהם יקבל את הבמה הנכונה והמדויקת ביותר עבור".

איך מתמחרים ערך?
"אין תעריפון שאומר כמה גובים על באנר, כמה על הפקה מסחרית או כמה על פוסט באתר. את חייבת קודם ללמוד את השוק ודבר שני לבוא עם קבלות שהקהל שקורא אותך הוא באמת קהל היעד של המפרסמים. כל יום צילום שאנחנו עושים לדוגמה מתבסס דבר ראשון על הקריאייטיב. רק אחרי שחתמנו מול המפרסמים על חוזה אנחנו יוצאים להפקה. מצד שני צריך לזכור שיש לך התחייבות מול הקוראים ואם תציפי אותם בפרסומות ותנסי לדחוף להם דברים, תאבדי מהר מאוד את האמינות מולם. לכן, גם ב'כלות אורבניות' וגם ב' instyle9' אנחנו עובדים רק עם ספקים שאנחנו באמת מאמינים שהם יתנו ערך לקהל שלנו וגם עובדים במינון עם פוסטים מסחריים כדי לא לאבד מהאותנטיות שלנו".

איך אתם מתפעלים במקביל את כל ערוצי הפעולה שלכם?
"קודם כל צריך לזכור שהנכס היחידי שלנו הוא האתר. שם אנחנו האחראים הבלעדיים על התוכן. העמוד וקבוצות הפייסבוק, האינסטגרם והפינטרסט הם כלים שאנחנו משתמשים בהם  ואחת לכמה זמן עושים תעדוף ביניהם ורואים מה עובד ואיפה צריך לחזק. בנוסף יש כלים כמו פודקאסטים ודיוור למייל. מה שכן, יצירת קהילה ברשת היא דבר שאני רואה היום כדבר שהוא חובה. שם את באמת יכולה 'להרגיש את השטח', לדעת מה מדבר לאנשים, לשאוב רעיונות או להיחשף לדברים שלא הכרת וגם לשאוב מהם המון כוח ברגעים קשים".

רגעים קשים?
"יש המון! דברים שהייתי בטוחה שיעבדו ולא עבדו, פרויקט שרציתי ונפל או סתם שחיקה יום יומית. אבל מספיק שהריונית מספרת לי שהיא בהריון עוד לפני שבשרה לבן זוגה או אחרת שמבקשת לפרסם באנונימיות שאלה שמעסיקה אותה ומודה לי אחרי שהקהילה מייעצת לה- זה שווה הכל. יש לי גם את הכוח והפריבילגיה לדבר איתן גם על נושאים לא נעימים כמו טיפולי פוריות או דיכאון אחרי לידה ולתת להם כוחות לדעת שהן לא לבד. זאת זכות עצומה שמבטלת כל קושי".

טל, שי ולי מאור זינגרמן (צילום: נעה קדמי, noak:photography)
לא מגזימים עם פוסטים מסחריים, כדי לא לאבד אמינות. טל, שי ולי מאור זינגרמן|צילום: נעה קדמי, noak:photography

מאור-זינגרמן מתעקשת שהיא לא נושאת את עיניה אל המפרסמים, אלא אל הקוראים. "הקו שמוביל אותי זה מה שמעניין אותי ומה שאני חושבת שיעניין את הקוראים שלי. זה לחלוטין ניסוי ותהייה וחשוב להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. מי שרוצה להצליח בעולם הזה חייב לחיות ברשת ולהכיר את כל הפלטפורמות לעומק. אני קוראת המון את Business Insider  למשל כי אני יודעת שכל חידוש הכי קטן שפייסבוק יוציאו יופיע שם. חוץ מזה יש שם כתבות כלכליות שלי כבעלת עסק חשוב לדעת. מעבר לזה יש את הקהילה שמלמדת אותי כל יום דברים חדשים שלא ידעתי".

החיבור המתמיד שנדרש לטרנדים האחרונים לא מקל על השילוב של עבודה ומשפחה, אבל מאור-זינגרמן מסבירה שהיא ובן זוגה מצליחים להתמודד עם האתגר. "אפילו שאנחנו עובדים בשני חדרים נפרדים ומתנהלים בעיקר דרך טלפונים ומיילים אנחנו עדיין יכולים להיות זמינים מכיוון שאנחנו עצמאיים ועובדים מהבית.

"שנינו לא טיפוסים של בוקר אז שגרת היום לפני שהבת שלי הולכת לגן מתנהלת די בעצלתיים. אחרי הצהריים תמיד אחד מאתנו אתה והשני עובד או שיש סבתא ברקע. אנחנו לא רואים טלוויזיה וחדשות בפרט ובערב תמצאי אותנו לרוב יושבים בדייט בסלון אחד מול השני, עם הלפטופים, מעלים רעיונות ועובדים יחד. זה מאוד נחמד שבן הזוג שלך חווה אתך את כל שגרת יומך כי זה מאפשר חלוקה שוויונית יותר".

מה השאיפות לעתיד?
"באמצעות הפעילות של החברה הקמנו מערכת מגזינית של ממש עם מספר עובדים, שמנהלת אתרי מגזין בתחום הלייף־סטייל שהקמנו כמו 'קלפטיש מגזין' או 9instyle שרכשנו. בנוסף אני עדיין משמשת כעורכת הראשית של את 'כלות אורבניות' ומרצה לשיווק באמצעות תוכן מהידע והניסיון שלי. החלום שלי זה להמשיך להתעסק בדברים שמעניינים אותי ולהגדיל את החברה".

>> איך הצליחה אפרת לקט להפוך ממאמנת אישית לגורו של אימהות בפייסבוק

יודעים מה הסיפור הבא של mako כסף? כתבו אלינו money@mako.co.il