אמנם סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט טען כי הוא "מופתע מתגובת השוק לעסקה המשותפת בין מיקרוסופט ויאהו שנחתמה בשבוע שעבר, שלאחריה ירדה מניית יאהו בכ-20%, ושמדובר ב"עסקה שטובה לשני הצדדים", כך הגדיר אותה, אך שקף סודי מתוך מצגת של מיקרוסופט לאנליסטים שדלף לרשת, מגלה מציאות קצת יותר מורכבת.
מהשקף עולה, כי מיקרוסופט תפסיד בשנתיים הקרובות 300 מיליון דולר, ורק לאחר מכן תחל לייצר רווח יציב של 400 מיליון דולר. נתונים נוספים שהופיעו בשקף מצביעים על כך שסך העלויות של עסקה זו מסתכם ב-675 מיליון דולר, כאשר כבר בשנה הפיסקלית 2010 תציג החברה מכך הפסד של כ-200 מיליון דולר.
פירוט העלויות השונות של עסקה זו כולל גם 170 מיליון דולר בגין הוצאות למחקר ופיתוח של תחום החיפוש המקוון, 70 מיליון דולר לפיתוח האלגוריתם של החיפוש, ו-90 מיליון דולר על שילוב המפרסמים לכדי עבודה עם מערכת אחת.
לפי ההסכם שנחתם בין השתיים לתקופה של 10 שנים, מנוע החיפוש של יאהו, כמו גם זה של מיקרוסופט (בינג), ישמרו על המיתוג שלהם, אבל חיפוש שיתבצע במנוע החיפוש של יאהו יציג תוצאות שיתבססו על הטכנולוגיה של בינג, ואילו יאהו תהיה אחראית על הבאת מפרסמי פרימיום למנוע המשופר.
פרטים נוספים הנוגעים לעסקה, שבניגוד לשקף התפרסמו באישור של השתיים, מצביעים על כך שיאהו תקבל 88% מההכנסות שיגיעו מחיפוש במנוע החיפוש שלה (כשעד כה נהנתה מ-100% מההכנסות הללו), ומיקרוסופט, מצידה, עשויה לשלב בבינג חלק מטכנולוגיית החיפוש של יאהו.
לדברי יאהו, ההסכם יפגע מעט בסך ההכנסות שלה, אבל הוא יגדיל את הרווח התפעולי של החברה בכ-500 מיליון דולר מדי שנה. באלמר הוסיף כי מיקרוסופט תחסוך ליאהו הוצאות בהיקף של 200 מיליון דולר מדי שנה. שוק ההון, לעומת זאת, עוד לא מתלהב מהעסקה הזו, והמשתנה שנשאר פתוח הוא כיצד יגיבו אל העסקה בעתיד המפרסמים הגדולים. *