לפעמים קשה להאמין מה קרה לשוק הרכב בישראל לאורך השנים - המחירון הרשמי כבר מזמן אינו קדוש, מחירי מכוניות חדשות דומים למחירי משומשות ורכבים משפחתיים אפשר למצוא גם בפחות מ–90 אלף שקל. רק שהמצב הכלכלי של רובנו לא בשיאו ואנחנו מחפשים מציאות יותר מתמיד.
אם גם אתם רוצים להפיק את המקסימום מהכסף שלכם ולקבל תמורה מרשימה, כדאי שתכירו את המונח "רכבי הדגמה". מדובר ברכבים חדשים ששימשו לנסיעות מבחן במשך זמן קצר בדרך כלל מספר חודשים, כולם טופלו במסירות ורובם שימשו להדגמות פשוטות עבור לקוחות רגילים בלבד באמצע שבוע ונחו בסופ"ש בחניון השמור של אולם התצוגה. שימו לב - אם הקילומטראז' במכוניות החדישות הללו נמוך ומצבן שפיר הרי שמדובר בקנייה סופר משתלמת. אם לוקחים בחשבון שלעתים מדובר בדגמים נדירים יחסית, בצבעים שלא קל למצוא בשוק המכוניות הישראלי, ובמכוניות שעברו הרבה בדיקות וטיפולים כדי להרשים את בוחניהן, בכלל שווה לרכוש אותן.
עם זאת יש לזכור שההחלטה לקנות מכונית צריכה להיות רציונלית ולא אמוציונאלית. הרי עבור רובנו זו ההוצאה השנייה בגודלה אחרי דירה, ואם אנחנו לא משתייכים למשפחת בנקאים אמידה, זו שאלה מאוד רלוונטית. רגע לפני שמחליטים שאלו את עצמכם "מה השימוש השגרתי שאנחנו עושים במכונית?", "כמה קילומטרים היא עוברת בחודש?", "מה המצב של הרכב בזמן הקנייה?", "מי מוכר לנו את הרכב?", "איך הוא טופל עד כה?".
רכבי הדגמה הבאים שמצאנו עבורכם הם בדיוק כאלה. יש להם תנאי רכישה אטרקטיביים, מחיריהם מתחילים בהנחה משמעותית של כ - 11% פחות ממחיר רכב חדש מאותו סוג, ולא פחות חשוב - הם מתגאים במד קילומטרים של תינוקות. מצבם המכני המצוין ועלותם המופחתת ביחס למחירון 'לוי יצחק' מעניקים לקונים הזדמנות לרכב שכמעט ולא נהגו בו ובמחירים שאי אפשר למצוא שם בחוץ.
זו ממש לא אחיזת עיניים אלא המציאות של רכבי ההדגמה. שימו לב לרשימה הבאה שממש בקרוב כבר לא תהיה רלוונטית: יונדאי IX35 מודל 2015 עם 2,319 ק"מ, יונדאי I35 מודל 2015 עם 4,847 ק"מ, יונדאי I20 2015 עם 6,504 ק"מ, יונדאי I30 מודל 2015 עם 6,324 ק"מ, יונדאי ולוסטר 2015 עם 937 ק"מ, יונדאי I25 מודל 2015 עם 5,803 ק"מ, מיצובישי לנסר ספורטבק מודל 2015 עם 5,310 ק"מ, מיצובישי ספייס סטאר 2015 עם 8,377 ק"מ, מיצובישי אווטלנדר 2015 עם 6,985 ק"מ.
בכלמוביל טרייד-אין ניתן למצוא עשרות רכבי הדגמה של יונדאי ומיצובישי שעלו על הכביש רק באוקטובר האחרון. מעבר לקילומטרז' הנמוך במיוחד של הרכבים הללו נקבל גם אחריות מבית היבואן, אופציה לטרייד-אין, מסלולי מימון נוחים ומחירים אטרקטיביים שיאפרו לנו לצאת לדרך עם רכב הדגמה כחדש וכיסים מלאים יותר.
למתלבטים ביניכם חשוב לציין שרכבי ההדגמה הללו נחטפים כמו לחמניות טריות בבוקר רעב, כך שאת חמשת כללי הזהב הבאים שאנחנו ממליצים לכם לבדוק, יש לקרוא מהר לפני שיגמר.
5 כללי זהב שכדאי לשים לב אליהם לפני שקונים רכב שאינו חדש:
1. האם לרכב יש "הורים"? חשוב מאוד לבדוק שלרכב יש "אבא ואמא", שכן תמיד מומלץ לקנות רכב, במיוחד כשאינו חדש, מבית היבואן, עם אחריות מסודרת ועם תיק טיפולים מלא ומישהו שיענה לכם לטלפון גם ביום שאחרי לכל שאלה שרק תרצו.
2. נציג המכירות יודע על מה הוא מדבר. כן, כן. הקשיבו לנציג המכירות. אמנם תפקידו המרכזי הוא למכור אבל גם למסור לכם את כל המידע על הרכב, פרטים על ההיסטוריה של הרכב, נתונים על מצבו הנוכחי והכל באמינות מלאה. נציג המכירות מומחה בהתאמת הרכב עבור צרכי הלקוח ולא להפך, ספרו לו בדיוק מה המטרות שלכם מהרכב הבא והוא ימצא לכם מגוון דגמים שישרתו את צרכיכם נאמנה.
3. השוו רכבי יד שניה מול רכבי הדגמה. מתלבטים בין רכב יד שניה רגיל לרכב הדגמה? בזמן שניתן למצוא רכבי יד שניה במצב מצוין, שאולי יש בהם יותר קילומטרים אבל "התאמצו" פחות, רכבי ההדגמה הם למעשה רכבים כמעט חדשים עם מד קילומטר נמוך במיוחד שניתן למצוא באיכות ובמחירים מאוד אטרקטיביים. לפני שתקבלו החלטה בדקו את שתי האפשרויות היטב בהתאם למלאי.
4. מסלול מימון מול טרייד אין. כמעט כולם מכירים את זה - אנחנו רוצים דגם מסוים אבל המחיר לא תואם את התקציב. הפתרונות הנוחים הבאים פותרים את הבעיה. מצד אחד עומדים לרשותנו מסלולי מימון בעלי פריסה נוחה ומצד שני אפשרויות מגוונות לטרייד אין שמגשים חלומות ומקרב אותנו לרכב שתמיד רצינו.
5. לחמניות עם מנוע – כאמור בפתח 5 כללי הזהב לעיל, רכבי ההדגמה נחטפים כלחמניות טריות. מצאתם את מה שרציתם? סגרו עסקה. לפעמים כשמתלבטים יותר מדי מאבדים את האפשרות לרכוש את הרכב שתמיד רציתם, וזמן רב יחלוף עד שהזדמנות שכזו תצוץ שוב.