אתרי אינטרנט של חנויות שונות שלא מציגים מחירים בקטלוג שלהם צריכים להיעלם מהעולם. כן, יש דבר כזה. אני מניח שאתם מכירים את התופעה. אתם נכנסים לאתר אינטרנט או דף פייסבוק של בית עסק, מסתכלים על הקטלוג, ומה שאתם רואים זה רק תמונות עם תיאור המוצר - בלי מחירים. הרי, לא ברור מתי בדיוק התקבלה ההחלטה המטומטמת הזאת שככה מושכים לקוחות, אבל התוצאה עושה בדיוק את ההפך. עצבים, עצבים, עצבים.
עם מעבר הדירה האחרון שלי התחלתי לחפש קצת ריהוט לבית ברשת - ושם נחשפתי לדבר הזה. רשימה ארוכה של חנויות החליטו שזה הגיוני כן להציג מוצרים באתר ובדף הפייסבוק, אבל לא להציג את המחירים שלהם.
יש כאלה שיגידו "הם רוצים למשוך אותך, שתתקשר אליהם או שתבוא אליהם". אבל בואו נאמר את האמת: אני בטוח שאם בית העסק יגיד לכם שהמחיר שלו גבוה ממה שאתם רוצים להוציא - בחנות, במייל או בטלפון - זה לא ישכנע אתכם.
>> גם קליה מור הודיעה שהיא לא קונה ממי שלא מפרסם מיד את המחיר
העולם המודרני הקיא מתוכו לא מעט דברים, ביניהם הצורך להתקשר לחנות. והרכישה הפיזית? גם מתחילה להיעלם מהעולם כי אנחנו פשוט מזמינים כמעט הכל ברשת - וזו בדיוק הסיבה שזה מעצבן כל כך. בעלי עסקים, הסיבה היחידה שלקוח נכנס לאתר שלכם זה כדי לבדוק את המחיר. תאמינו לי שכולנו מגיעים עם רשימת מכולת מסודרת אחרי שעשינו סקר שוק.
ויש מקרים גרועים יותר מחנויות ריהוט: הרשתות שהכי יורות לעצמן ברגל אפשר למצוא בתחום מוצרי החשמל. לדוגמה, בזמן חיפוש של מוצרי חשמל נכנסתי לאתר של רשת גדולה עם אתר אינטרנט חמוד - אבל בלי מחירים. רוצים לדעת כמה עולה מדיח הכלים? תתקשרו.
זה שכתבתם "מבצע" לא יגרום לי להתקשר אליכם כדי לדעת מה המחיר, וגם אם הייתי רוצה להתקשר אליכם, הדבר האחרון שאני מצפה זה לחכות לנציג על הקו. אתם באמת חושבים שתצליחו אולי למכור לי מוצר במחיר יקר יותר מהמתחרים שלכם בשיחה טלפונית? אנחנו ישראלים. מה עשיתי? דילגתי הלאה.
וזה לא הכל, יש רק דבר אחד שאולי מעצבן יותר מכל מה שכתוב למעלה, וזה כפתור "בקש הצעת מחיר" - שמוביל לדף יצירת קשר מתחילת המילניום, כי מי באמת מצפה שבית העסק יחזור אליו למייל או לטלפון שהוא השאיר. ומי בכלל חושב שהם יקראו את זה? ולמה נראה להם שאני אשב ואחכה לתשובה?
זה לא מושך את הלקוחות, אלא בדיוק ההפך.