עיריית תל אביב פירסמה בשבוע שעבר בקשה לקבלת מידע (RFI), בנושא טכנולוגיות לאיתור חניה פנויה במרחב העירוני מיזמי טכנולוגיה והיי־טק ישראלים. בכוונת העירייה להציב חיישנים ברחובות ובחניונים, שיכווינו באמצעות אפליקציה ובזמן אמת נהגים בתל אביב המחפשים מקום חניה.
לפי הערכות, בתל אביב חונים מדי יום כ–330 אלף כלי רכב, כשבעיר קיימים כ–80 אלף מקומות חניה מוסדרים בלבד. תושבי העיר בעלי המכוניות והבאים בשעריה ברכב פרטי מתמודדים עם אתגר לא פשוט במציאת חניה זמינה וחוקית.
בעירייה מעדיפים פתרונות חניה חכמים שאינם מחייבים הצבת מערכי חיישנים פיזיים במרחב הציבורי. זאת, נוכח היקף ההשקעה הגבוה הנדרש בפתרון מבוסס סנסורים ועקב ההפרעה הצפויה לציבור. ואולם, RFI קודם שהוציאה העירייה לפני יותר משנתיים, שבחן אפליקציות שאינן דורשות תשתיות חיישנים — לא סיפק פתרונות אפקטיביים.
כמה סטארט־אפים ישראליים ניסו להחדיר בשנים האחרונות אפליקציות לאיתור חניות פנויות כמו Polly ו–Anagog, וכן אפליקציות לשיתוף חניות פרטיות בתשלום כמו PinkPark ו–RePark. לצד אלה, גם אפליקציות מתחומים משיקים הצטרפו ל"ציד החניות". למשל, אפליקציית פנגו המוכרת כאמצעי לתשלום חניה, מאפשרת באחרונה חיפוש חניות ברחוב ובחניונים.
הבעיה בחיפוש חניה ב"כחול־לבן" באפליקציה במרחב העירוני הצפוף, היא הסיכוי הגבוה של החניה להיתפס בטרם יגיע אליה המשתמש. לכן, כחלק מתיאור הטכנולוגיה, נדרשים הספקים לפרט את היכולות של המערכת ללמוד את התנהגות מערך החניה, באשר למשך זמן חניה פנויה בחתך של אזורים ומועדים.
לפי התנאים שפירסמה העירייה, המערכת צריכה לדעת לציין סוגי חניות שונות, כמו חניה לנכים, רכב פרטי, משאית ואופנוע. החברות שישתתפו ב–RFI, במטרה להיבחר לפיילוט של העירייה, ינוקדו בעיקר לפי מדדים של אפקטיביות הפתרון המוצע (35%), עלות הקמה (20%) ותחזוקה שוטפת (30%). עדיפות תינתן לטכנולוגיות שכבר פעילות בערים אחרות בישראל או בעולם, וניקוד בונוס יוענק לחברות שיגישו אפליקציה להשלמת מערך החיישנים. המועד האחרון להגשת הצעות הוא יום רביעי הקרוב.
הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker
כתבות נוספות:
11 סימנים מדעיים לכך שאתם חכמים יותר מחברים שלכם
האינטרנט שיחרר את ענף התיירות מהסוכנים - והצמיח דואופול עולמי