מוטי זיסר הגשים השבוע משאלת לב של כמה קמעונאים בולטים בארץ כשקיבל לידיו את המותגים GAP ובננה ריפבליק. קבוצת GAP בעולם נמצאת בירידה? לא חשוב. המותגים עם ריח הניחוח של חו"ל לדעתו עדיין נחשקים וזיסר אומר שישקיע בהם 160 מיליון שקל. לא פחות.
אין ספק שהקבוצה, המחזיקה כיום במותגים מנגו ו-G-STAR, קיבלה שחקן חיזוק נוסף. אבל הדברים אינם פשוטים כפי שהם נראים. זיסר מעוניין להקים מתחמים גדולים של 700-1,000 מ"ר, אולם אלה לא ממש זמינים בקניונים המובילים, וגם לא במרכזי הערים.
זיסר עשוי לגלות שתהליך ההקמה יהיה ארוך מהצפוי. ל-GAP ובננה ריפבליק יש בהחלט מה להציע לצרכן הישראלי, אבל ברמת המחירים הנמוכה בשוק, ספק אם הוא יסכים לשלם פרמיה גבוהה יותר מזו הנהוגה. שוק האופנה בארץ נמצא בתחרות קשה שמחריפה מיום ליום, והמותגים החדשים יצטרכו להתמודד אתה על רקע המיתון - שהיציאה ממנו עדיין לא נראית באופק.
בינתיים, זיסר לא רווה נחת מהמותגים מנגו ו-G-STAR , אם כי הוא צפה זאת מראש. את רשת מנגו בארץ הוא רכש ב-2005 מידי החברה הספרדית שהחזיקה בה עד אז באופן ישיר. הוא אמנם הגדיל את מספר הסניפים מ-8 ל-25, ואת המחזור הכספי השנתי מ-45 מיליון שקל לכ-100 מיליון שקל, אבל הוא עדיין לא זכה להכניס שקל לכיס. להפך. המכירות לא מצליחות לפי שעה לכסות על השקעתו במותג, שהסתכמה עד כה ב-60 מיליון שקל. למעשה, זיסר חותם את הפעילות כבר שלוש שנים במאזן שלילי. השנה הוא מקווה שהפעילות תגיע לאיזון. אז נכון שהוא אולי נערך לכך מראש, אבל מי בשוק אוהב להשקיע, למכור ולהפסיד כסף?
מותג הג'ינסים ההולנדי G-STAR עושה עדיין את צעדיו הראשונים בשוק, והשאלה האם הוא יצליח לגבות את הפרמיה הגבוהה על המותג, היא עדיין שאלה פתוחה.
אז מה מהמרים בשוק על זיסר? מצד אחד, הוא משדר עוצמה. אין הרבה גורמים בשוק שמסוגלים להשקיע במותגים סכומי עתק שכאלה. מצד שני, מדובר בסיכון לא פשוט, וימים יגידו אם זיסר יסיים את התהליך הזה עם צל"ש או טר"ש.
ועוד נקודה מעניינת למחשבה. קניון ארנה, שזיסר מכר למנופים פיננסים, זקוק עכשיו נואשות למותגים. האם זיסר יעמוד בראש המחנה כשייכנס לשם?