אין דבר שיכול להטריף את דעתו של אדם כמו מנה גדושה של בירוקרטיה. הראו לנו אדם אחד שאוהב למלא טפסים, להתרוצץ אחר פקידים, לחכות שעות ליד הטלפון עד שיענה לך נציג שירות, או סתם לקחת מספר בבקשה.

אז נכון שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד בתחום השירות ללקוח (אנחנו מדברים אליכם רשויות הממשלה, דואר ישראל וחברות הכבלים, האינטרנט והסלולרי), אבל אין ספק שישראל משתדלת. בשנים האחרונות הפכו שלל שירותים לנגישים יותר וקלים יותר לתפעול. עד כמה התקדמנו? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם ליהנות משירות טוב ומתקדם יותר.

1. להוציא תעודת זהות דרך האינטרנט: זוכרים את תעודת הזהות הראשונה שלכם? בטח זוכרים. הצטלמתם, התרגשתם ועמדתם שעות בתור במשרד הפנים בשבילה. אבל תורים זה לחלשים, והיום אתם יכולים פשוט למלא את הפרטים שלכם באתר של משרד הפנים ולהוציא תעודת זהות אונליין. זה אולי קצת פחות מרגש, אבל משאיר לכם יותר זמן לעשות את מה שאתם לא עושים.

2. זיהוי קולי במקום קוד סודי: נכון שיש לכם כ-280 ססמאות לאתרי אינטרנט שונים ומרכזי שירות שמצריכים קוד סודי? אז בבנק לאומי, למשל, החליטו שלא לסבך אתכם, ובמקום לזכור עוד קוד מעיק בן 4 ספרות, אתםם יכולים להגיד את מספר תעודת הזהות שלכם בקול, ותועברו לנציג שירות.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90, משה שי)
תור בבנק. היסטוריה|צילום: פלאש 90, משה שי

3. נציג סלולר אישי: המתנה ארוכה למוקד שירות טלפוני היא כנראה הדבר השנוא על מקבלי שירות בישראל. כי למי יש זמן לשטויות האלה? ולפעמים אתם כבר לא מסוגלים לדבר עם מוקדן אחרי מוקדן, ולהציג לכל אחדד מהם מחדש את הבעיה. בחברת 019 מובייל החליטו לעשות שינוי. נכון שיש לכם פקיד בנק שאתם מכירים ומעניק שירות אישי, 019 החליטו שכך צריך להיות גם בסלולר. כיום הם מציעים לכל הלקוחות שלהם שירות שבמסגרתו יש להם נציג אחד קבוע לענייני הסלולר, מה שמבטיח שהוא מכיר אתכם, ויפתור את כל בעיה ביעילות רבה יותר ואולי גם יפרגן בהטבות מיוחדות.

4. אפליקציות בנקאיות נוחות: פעם לא היה לנו זמן ללכת לבנק, אז כל הבנקים הקימו אתרי אינטרנט סופר מאובטחים כדי שנוכל לבצע פעולות מבלי אשכרה לשים רגל בסניף (נכון שזה נשמע כמו הדבר הכי ארכאי בעולם?). אבל עכשיו, שגם לא נאה לנו לגלוש באינטרנט ולזכור כל הזמן את היוזר והסיסמה, השאלת הזדהות והשד יודע מה – כיום מפתחים הבנקים אפליקציות חכמות שמאפשרות לכם כניסה נטולת סיסמה. פשוט באמצעות טביעת אצבע או צילום הצ'קים שלכם לצורך להפקדה. תענוג.

אישה משלמת לשליח (אילוסטרציה: Shutterstock)
את זוכרת בכלל איך נראה סניף הדואר?|אילוסטרציה: Shutterstock

5. תור בדואר ישראל: עוד מנפלאות שדרוג השירות של הדואר המפוקפק שלנו – היום אתם יכולים להזמין תור לקבלת שירות באתר האינטרנט של הדואר. כשתגיעו לסניף ותעדכנו במשוב שיש לכם תור, תיקראו לדלפקק הרבה לפני כל מי שלא ידע שהאופציה קיימת.

6. שירות חבילות עד הבית: לא, זה לא שירות של רשות ממשלתית או רשמית, אבל זה בהחלט שירות שאתם יכולים לקבל. חברת GETT מציעה שירות שמביא לכם את החבילות הביתה. זה עובד באותה שיטה כמוו בשימוש במוניות. אנשים פרטיים שרוצים השלמת הכנסה יכולים להפוך למחלקי משלוחים והם מתחייבים לאסוף עבורכם את החבילה עד 10 דקות מרגע ההזמנה. את המשלוח מזמינים דרך האפליקציה של החברה.

7. טסט בשלט רחוק: לא מעוניינים ללכת לשלם את האגרה? לא בא לכם לקחת את האוטו למוסך מורשה שמעביר טסטים, לשרוף חצי יום, לגלות שלא עברתם, לשרוף עוד חצי יום ומאות שקלים? כנראה שלא. וגם איןן סיבה. כי את האגרה אתם יכולים לשלם אונליין, ואחר כך להזמין חברה שלוקחת את האוטו מהבית שלכם, מעבירה אותו טסט ומחזירה לכם אותו מתוקתק.

 יש לכם מידע על עוד גופים שהתייעלו כדי לתת לנו שירות יותר טוב? שתפו עם כולנו!