"אם הנאת הקהל היא מדד להצלחה, אני חושב שהפקנו השנה את הפסטיבל לתיאטרון קצר המוצלח ביותר ב 11 שנות קיום האירוע", טוען שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של "פסטיבל תיאטרון קצר" שננעל אמש בתיאטרון צוותא בתל אביב בתום ארבעה ימים ובמסגרתו הועלו שבעה מחזות קצרים מקוריים.
אם בשנה שעברה, בה ציין הפסטיבל עשור לקיומו, הקונספט האמנותי הנבחר עסק במחזות בהשראת עשרת הדברות, השנה הוחלט מראש על קו קליל וסאטירי. העובדה שארבעה מחזאים הם תסריטאים המזוהים עם כתיבה לטלוויזיה, והמחזה שזכה לסיקור התקשורתי הנרחב ביותר ("מחכים לנינט" מאת ירון פריד) עוסק בתרבות הסלבריטאים, הובילה את האירוע לסוג של משבר אמון עם המבקרים. אלו מצידם טענו שמדובר בתיאטרון דל וחיוור, המנסה נואשות לחזר אחרי מדורת השבט החדשה במקום להציג ביקורת סטירית נוקבת על השפעתה. מצד שני, הקהל הגיב בהתלהבות וההערכה הראשונית היא כי נמכרו למעלה מ-98 אחוז מ 4,000 הכרטיסים שהוצעו.
כאמור, שלום שמואלוב לא מתרגש מדי מהביקורות הצוננות להן זכו חלק מהפקות הפסטיבל (בעיקר המקצה הראשון הכולל את המחזות "פרימיירה", "רכבת חצות", "מחכים לנינט" ו"מאחר"). "אני דווקא קבלתי תגובות נהדרות", הוא אומר, "נכחתי בכל ההצגות, וראיתי קהל מתמוגג במהלך הצפייה והיציאה מהאולם. אני חושב שהחיבור הייחודי בין תיאטרון וטלוויזיה הוכיח את עצמו, ולראייה נתוני המכירות". יצוין כי דווקא שלוש המחזות שנכללו במקצה השני של הפסטיבל ("גיימרים", "לסמן V" ובעיקר "ליצנים"), זכו לביקורות נלהבות.