בסוף השבוע האחרון פורסם כי רוסלנה רודינה תחליף את עדי הימלבלוי ותהיה הפנים של מותג ההלבשה התחתונה "פמינה", אחרי שנים ארוכות בהן הימלבלוי הייתה זו שהובילה את הקמפיינים השונים של החברה.

רבים תהו והרימו גבה מדוע הימלבלוי (35) הוחלפה ברודינה (31) ואתמול (א') החליטה הימלבלוי לחשוף בפוסט את מה שקרה מאחורי הקלעים: "אחרי סיבוכים רפואיים בעקבות הלידה, לא יכולתי להתאמן כמו שרציתי ולחזור לעצמי. מצאתי את עצמי במרדף אחר הגוף המושלם - במרדף אחר טשטוש הלידה", כתבה הימלבלוי. "הנזק הכי גרוע הוא שהחברה מצפה שאישה אחרי לידה תחזור לעשות הכל, כאילו כלום לא קרה. רף הציפיות לא אנושי. החלטתי לשחרר את האחיזה ברף הצפיות הלא אנושי הזה מעצמי ומהקולות מסביב שלוחצים", הוסיפה הימלבלוי והביעה ביקורת חריפה על החברה.

עדי הימלבלוי (צילום: עדי אורני, מתוך instagram)
"החברה מצפה שאישה אחרי לידה תחזור לעשות הכל". הימלבלוי|צילום: עדי אורני, מתוך instagram

כעת מצטרפת לביקורת החריפה של עדי גם הדוגמנית סיון קליין, שלפני שנים הייתה זו שהובילה את הקמפיינים של המותג. "גם אני הצטלמתי לפמינה", כתבה סיון, "זה היה בחורף 2015. צילומים יפים יפים. הכל היה נראה כמו תחילתה של ידידות מופלאה מלאת תחרה. קצת אחרי הצילומים גיליתי שאני בהריון, לראשונה בחיי. שמחה והתרגשות התחלפו בבטן מלאה, לאו דווקא מהסיבות הנכונות. כמה חודשים אחרי הצילומים, כשכל העולם ואשתו כבר יודעים שאני בהריון, באה דרישה מחברת פמינה שאעשה יום צילום. לצורכי יחסי ציבור כמובן. זה לא היה בתכניות, לא דובר, לא הוסכם. היו כבר חומרים נהדרים ולא היה צריך חדשים".

"הרגשתי שנכנסים לי לתחתונים, סליחה על משחק המילים. אבל גם דוגמנית מנוסה לא מרגישה בנוח לעמוד עם בטן טרייה מול צלמים וכתבים בחזייה, תחתונים ו-15 קילוגרמים נוספים - אז סירבתי ואיבדתי את הקמפיין לטובת עדי הימלבלוי, אגב, שעשתה עבודה מדהימה עם סוף דומה", המשיכה קליין. 

סיון קליין מבלה עם התינוקת​ (צילום: פול סגל)
"גם דוגמנית מנוסה לא מרגישה בנוח לעמוד עם בטן טרייה מול צלמים וכתבים בחזייה". קליין|צילום: פול סגל

"מה שמרתיח אותי בסיפור זה כל אותן נשות שיווק שמקבלות את ההחלטות האלה (כן כן, זו הייתה אישה). אפס רגישות. אפס כבוד לאותה אישה שילדה רק לפני חודש ושירתה את המותג שלכם כל כך יפה...".

"הרי אפשר להצטלם ללא יח"צ על הסט. אפשר להוציא צילומים מוקפדים מהסטודיו כפי שנוהגים בכל כך הרבה מותגי הלבשה תחתונה בעולם. אפשר להביא דוגמנית נוספת שתחזק אם צריך. בגדול, אפשר לחזק. לא להחליש. איפה הכוח הנשי במקומות שבהם הוא יכול באמת להשפיע? לשנות, לעשות טוב, לפעול בהגינות  וברגישות. פאקינג חודש אחרי לידה. משכב לידה. חופשת לידה. על זה לאבד עבודה? זה לא הגיוני. אין לי נחמה בכך שמי שפיטרה היום, תפוטר מחר. קארמה היא חוף. מקווה שנגיע יום אחד לחוף מבטחים".

מחברת "פמינה" נמסר בתגובה: 

"חברת פמינה הינה חברה נשית שמקדשת את הנשים ואת הגוף הנשי. החברה פועלות משנת 1960 ו-90 אחוזים מהעובדים בה הינן נשים בכל צורה וגיל, לרבות נשים בהריון - לפני לידה ואחרי לידה. כמו כן, פרזנטורית לאורך השנים הצטלמו לפני, בזמן ואחרי הריון. כך צולמה עדי בחודש חמישי להריון בקמפיין האחרון וליאל דניר שבחרה להצטלם שבועיים אחרי לידה כי הרגישה בנוח. פמינה מכבדת כל בקשה, כפי שכיבדה עתה את בקשת עדי שלא להצטלם (וזאת לאחר שהצילומים נדחו בחודש מהמועד הרגיל כדי שתוכל להספיק). פמינה לא דורשת מאף דוגמנית להצטלם. יש לנו מאז ומתמיד יום צילום חורף ויום צילום קיץ ואם מישהי לא מרגישה בנוח - לא מצלמים. צר לנו שמנסים לצייר אותנו אחרת. חברת פמינה רואה בראש מעייניה את האישה והכוח הנשי והינה בין חברות ההלבשה הטובות בישראל. סיום ההתקשרות עם עדי נעשה ברוח טובה. אנחנו רוצים לאחל בהזדמנות זאת בריאות לעדי אשר מסיבות רפואיות לא יכלה להגיע לצילומים ואנו מאחלים חג חנוכה שמח לכל עם ישראל״.

מטעם זוהר יעקובסון, המייצגת את עדי הימלבלוי, נמסר בתגובה: "ב-6 עונות של עבודה משותפת עם חברת פמינה חווינו עבודה מקצועית יצירתית ונעימה. היו קמפיינים מוצלחים ויפייפיים. אנחנו מודים לחברת פמינה ומאחלים להם הצלחה בהמשך הדרך".