אז מה, רפי גינת הוא הגארי יורופסקי החדש? עושה רושם שנושא השיחה העיקרי שלנו בסופ"ש היה התחקיר של "כלבוטק" על מותג הבשר "אדום אדום" של תנובה, שחשף התעללות מזעזעת בבעלי החיים שמגיעים למשחטה של תנובה.
מי שפספס מוזמן לראות את התחקיר כולו ביוטיוב, מעל עשרים דקות של סרטונים מחרידים שבהם עגלים מוכים, נגררים, עוברים התעללות בשוקר חשמלי, בין היתר כזה שנדחף לאיברים שונים בגופם, ושאר סרטוני סנאף שנראו כאילו יצאו מהאתר של אנונימוס. רגע, הם באמת יצאו משם! לפני שנה וחצי חשף תחקיר אנונימוס את אותם הממצאים בדיוק, בתחקיר שהסתיים בלא מעט כתבות והפגנות. ההבדל הפעם - הפלטפורמה הערוץ שתיימית ופרצופו המאיים של גינת.
התחקיר של כלבוטק לא חידש כלום, ערכו העיקרי הוא באפקט ההלם לנוכח התמונות הבאמת מפחידות שזוכות לחשיפה של ל-20% רייטינג. ולמרות זאת, וגם למרות בורות הפופוליזם הזול שהוא הקפיד ליפול אליהם (הדגשת העובדים המתעללים, למשל, שפוטרו כולם, למרות שהאשמה העיקרית היא של תנובה, לא של פועל משחטה בשכר מינימום), ברור שהוא חשוב וראוי.
גינת ידע בדיוק לאן הוא מכוון - עם הצמחונות כטרנד הגדול של השנה, אחרי ביקור מתוקשר של גארי יורופסקי, כשכולנו מאמצים את "יום שני ללא בשר" של מיקי חיימוביץ' ומנסים מתכונים של המתמודדת הטבעונית ב"מאסטר שף", הקרקע הייתה בשלה במיוחד. זה תחקיר שנעשה מראש כדי להפוך לוויראלי, והצליח לו.
ההתגייסות הצפויה של הרשת הייתה מהירה מהרגיל וכללה אינספור ממים, סטטוסים, קבוצות מחאה, עצומות והחרמות. וגם תגובת תנובה כבר לא טרחה לפנות לאמצעי התקשורת המקובלים, אלא הופיעה ישירות ברשת - סרטון תגובה של מנכ"ל תנובה שמנסה למזער נזקים.
כי בסופו של דבר, עם כל הדיונים על כוחה של הרשת, על משפטי השדה המהירים ועם היכולת של פייסבוק לגייס תוך דקות אלפי ועשרות אלפי אנשים - המקרה הזה דווקא מוכיח שהכוח הגדול עדיין שייך לפריים טיים הטלוויזיוני, הרשת היא רק גל ההדף שמגיע אחר כך. אנונימוס יכולה להצית בפייסבוק כמה גפרורים שהיא תרצה, אבל עד שלא יבוא איזה רפי גינת ויפוצץ את חבית חומר הנפץ, תנובה לא באמת תיבהל.