"במובן מסויים, האינטרנט והטלוויזיה מחליפים כיום את הפוליטיקה ומשפיעים על השיח ועל הדמוקרטיה". כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, במפגש עם כ-20 בכירים בתחום הטלוויזיה מרחבי העולם שאירח במשכנו במסגרת כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה של "קשת". "מעמדה של הפוליטיקה נחלש לעומת העבר", אמר פרס, "שתי הדרכים המרכזיות שבאמצעותן יכול מנהיג להנהיג הן כלכלה וביטחון. כיום הכלכלה הופכת לגלובלית ובמקום צבאות ישנם ארגוני טרור וקבוצות טרור מפולגות, ללא מדיניות אחת, וללא דרך מובילה, להן אין מדיניות וכל עקרונותיו של קלזוביץ' לא חלים עליהן. הפוליטיקאים מצד אחד אומרים שהם חזקים מאוד אבל מצד שני נמצאים בבעיה. האם הם יכולים לשים סוף לגירעון? האם הם יכולים לשלוט בטרור? התוצאה היא שהטלוויזיה הופכת לזירת הדמוקרטיה המרכזית. תפקיד הטלוויזיה אינו רק לסקר את העבר אלא להתוות את הדרך הנכונה לעתיד".

בין האורחים שהשתתפו במפגש נמנו בוב גרינבלט יו"ר חטיבת הבידור של NBC, רוי סקוף, מייסד ועורך ההאפינגטון פוסט, אלכס קרוגלוב, ראש מחלקת התוכן ב-Hulu, ג'סטין גורמן, ראש מחלקת הבידור ב- 4 Channel הבריטי, טים קרינג, יוצר הסדרות "גיבורים, ו-Touch, היוצרת והמפיקה הבכירה קארן מנדבך ("האחות ג'קי"), מיקל בונדסן מפיק הסדרה The Killing ואורלי אדלסון נשיאת America ITV Studios. 

הנשיא עבר בין כלל האורחים שהציגו את עצמם בפניו ולחץ את ידיהם וציין כי ישראל עשויה להפוך לגורם חשוב בשוק הטלוויזיה העולמי. "ישראל נמצאת היום בצומת אסטרטגי ויש לה את כל מה שנדרש על מנת שתהפוך להיות מרכז בינלאומי להפקות טלוויזיה וקולנוע", אמר פרס, "הנופים המשתנים של ישראל הם יתרון אדיר ואני מאמין כי תמצא הדרך לייצר תמריצים לחברות בינלאומיות בכדי להיכנס לישראל, להעמיק את הקשר ובכך לייצר מקומות עבודה חדשים ולהמשיך את תנופת העשייה".  

המהפיכות הגדולות לא נעשות באמצעות מלחמות וכיבושים

בהקשר עולם הטלויזיה והרשתות החברתיות הנשיא פרס הדגיש את כוחה של מהפכת הרשתות החברתיות לשימור הדמוקרטיה וחופש הביטוי וציין כי אנו חיים בעידן שבו המהפכות הגדולות לא נעשות באמצעות מלחמות וכיבושים. "מארק צוקרברג, רק בן 29, וכבר עשה מהפכה ענקית שמשפיעה על היכולת של מיליונים בעולם להביע עצמם. הוא לא הרג אף אחד, לא נלחם באף אחד ואני אפילו לא בטוח שקרא את כתביו של מרקס", אמר הנשיא בחיוך.

אורחי כנס INTV במפגש עם נשיא המדינה (צילום: מארק ניימן, לע
"לישראל יש את כל מה שנדרש על מנת שתהפוך להיות מרכז בינלאומי להפקות טלוויזיה וקולנוע". המפגש הבוקר|צילום: מארק ניימן, לע"מ
בכירי הטלוויזיה שנכחו בפגישה התעניינו לשמוע סקירה אודות המצב במזרח התיכון, ועל מצב תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. בהקשר זה נשאל פרס האם עדיין אופטימי לגבי תהליך השלום. "אתה מדבר בכל כך הרבה אופטימיות ואני תוהה מהי עמדתך לגבי הסיכויים לשינוי בין ישראל ושכניה?", שאל ריק רוזן, מנהל חטיבת הטלוויזיה ב-WME .

"ראשית אני אופטימי. אופטימיים ופסימיים מתים באותו האופן, הם רק חיים אחרת. אז למה שאני אבזבז את החיים בפסימיות? אני מעדיף להיות אופטימי, אני יודע שזה קשה, כי יש אכזבות אז אני מנסה", אמר הנשיא, "ישראל היא אי של דמוקרטיה במזרח התיכון הסוער, בו יש היום לאזרחים בכל המדינות בעיות קיומיות יותר מבעיות פוליטיות. אני מודאג מאד מהעוני השורר במזרח התיכון, מהאבטלה ומחסור בהשכלה לדור הצעיר. יש לישראל אינטרס ורצון עז כי אזרחי המזרח התיכון יצאו ממעגל העוני ויזכו לחינוך והשכלה גבוהה ויתפתחו גם כן בטכנולוגיה ובמדע".

קשת תקיים זו השנה השנייה את כנס INTV הבינלאומי העוסק בחדשנות בטלוויזיה. הכנס יתקיים במשך יומיים (4-5 בנובמבר) במתחם ימק"א ירושלים ויארח כ-100 בכירים מצמרת תעשיית הטלוויזיה והניו-מדיה בעולם שיגיעו לחלוק את חזונם בנוגע לשינויים הדרמטיים שחלו בשנים האחרונות.