הסערה סביב הקמפיינים הפרסומיים של חברת המשקאות טמפו לבירה גולדסטאר הפכה כבר מזמן לריטואל קבוע. בשיתוף עם משרד הפרסום "מקאן תל אביב" החברה משווקת את הבירה תחת הסלוגן "תגיד תודה שאתה גבר". הפרסומות עצמן עוסקות בדרך כלל בפערים בין גברים לנשים בצורה הומוריסטית, וזוכות (לצד הצלחה מסחרית נרחבת) לקיתונות של בוז וכעס מצד גברים ונשים כאחד – שרואים בתכנים פוגעניים ושוביניסטים. לפני מספר ימים פירסמה החברה פרסומת חדשה, שהציתה מחדש את הדיון המוכר הזה.
יו"ר ארגון הנשים נעמת גליה וולוך הגישה נגד הפרסומת תלונה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה דוד רגב, שהגיב הבוקר לטענות בהודעה שהוציא בזו הלשון: "מדובר בהומור נמוך המבזה ומשפיל את ציבור הנשים ומציג אותן באור שלילי כנשים היסטריות שכל שאיפתן היא להתחתן וכל האמצעים להגיע למטרה כשרים עד כדי פגיעה שלהן פיזית האחת בשנייה. מנגד מוצג הגבר כמי שבא ליהנות בפאב, וזהו השוביניזם בהתגלמותו". בנוסף קרא רגב למפרסם ולזכיינים לבחון מחדש את שידור הפרסומת, שלטענתו "לא היה מקום לשדר".
במקביל, ארגון נעמת בראשות וולוך יצא השבוע בקמפיין פייסבוק הקורא להחרים את הבירה, תחת הסלוגן "טמפו לא רוצה אותי – אני לא רוצה טמפו". וולוך הביעה תקווה שהחרם יצבור תאוצה ואמרה שהיא "קוראת לציבור לחשוב פעמיים האם הוא מוכן להמשיך ולצרוך את מוצרי החברה".
© כל הזכויות שמורות לחברת טמפו!
אחרי שחברת טמפו משתמשת בשלט חוצות בכביש החוף, בכדי למחוק את אוכלוסיית הנשים בישראל – לנו רק נותר לשאול את ז'ק בר- יו"ר ומנכ"ל חברת "טמפו משקאות", האם אמא שלך שווה Goldstar גולדסטאר?
Posted by נעמת | Women @ Work on Monday, July 6, 2015
מחברת טמפו נמסר: "טמפו מכבדת את כל בני האדם, ללא הבדל, דת, גזע ומין. חברת טמפו מעסיקה מאות נשים ורואה חשיבות רבה למעמד הנשים בישראל. הפרסומת היא קומית ומבוססת על הקצנת סיטואציות מוכרות מהשיח הישראלי היומיומי והיא צוחקת עם נשים ולא על נשים. התרבות הישראלית עוסקת רבות בשוני שבין גברים ונשים ועושה זאת פעמים רבות בצורה הומוריסטית, כך גם הפרסומת שלנו. במידה ומישהו נפגע מהפרסומת, אנו מתנצלים על כך, לא הייתה לנו כל כוונה כזו".