ספינת הנשק האירנית - BBC (צילום: צילום מסך)
ספינת הנשק האירנית - BBC|צילום: צילום מסך
הידיעה אודות פשיטת הקומנדו הימי על ספינת הנשק שהגיעה מאירן, הגיעה במהירות גם לכלי התקשורת המובילים בעולם. אך בעוד שבישראל מיהרו כלי התקשורת לאמץ את קו ההסברה של דובר צה"ל, מביעות הכותרות הראשיות בנושא באתרי החדשות הגדולים ספקנות באשר לנראטיב הישראלי.

"ישראל עוצרת 'ספינת טילים איראנית'", מכריזה הכותרת ב-BBC. בכתבה נכתב כי הכוחות הישראליים עצרו את הספינה בים האדום וטוענים כי מצאו על סיפונה טילים מתוצרת רוסיה. בהמשך הכתוב נטען כי ארגון החמאס, אליו היה אמור להגיע משלוח הנשק, שלל את מעורבותו והסביר כי מדובר בניסיון של ישראל "להצדיק את המצור" על עזה.

באתר "אל ג'זירה" באנגלית נטען כי כי הכוחות הישראליים "תפסו 'נשקים מתקדמים' מתוצרת סוריה". עוד צוין בכתבה כי מוקדם יותר השבוע הרגו כוחות הביטחון הישראליים שני לוחמי חיזבאללה ליד הגבול עם סוריה, זאת בנוסף לתקיפה האווירית המיוחסת לצה"ל בלבנון. גם באתר של רשת "אל-ערביה" הוצגו המילים נשק איראני תחת מרכאות. בכתבה צוין כי בימים אלה מנהלת אירן משא ומתן עם המעצמות בנוגע לתכניתה הגרעינית, שאליה מתנגדת ישראל בחריפות.

ספינת הנשק האירנית - וושינגטון פוסט (צילום: צילום מסך)
ספינת הנשק האירנית - וושינגטון פוסט|צילום: צילום מסך
בוושינגטון פוסט הציגה הכותרת תמונה של אחד הטילים שנתפס על הסיפון מתחת לכותרת "חיל הים הישראלי חטף נשק אירני שיועד לעזה". בכתבה נטען שהספינה, Klos C, נשאה בתוכה טילים מסוג M-302 בעלי טווח של 1,600 קילומטרים. בהמשך הכתבה מצוטטים ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, שהסבירו כי כוונותיה האמיתיות של אירן הן לחזק את הטרור ולפגוע בחפים מפשע.

ב-CNN הופיעה הידיעה על התפיסה בכותרת קטנה בצדו השמאלי של העמוד הראשי. בניגוד לדיווח בוושינגטון פוסט, כאן הופיעה גם תגובתו של דובר משרד הפנים בעזה, שטען כי "ההתנגדות הפלסטינית אינה נאיבית ולא תשלח כמות כזו של נשק דרך הים, שנמצא במצור". הדובר הפלסטיני חזר על הטענה כי מדובר בפרובוקציה ישראלית להצדקת המצור הימי על הרצועה.

ספינת הנשק האירנית - Bloomberg (צילום: צילום מסך)
ספינת הנשק האירנית - Bloomberg|צילום: צילום מסך
בידיעה ב-Bloomberg נטען כי מדובר בתפיסה איכותית של חיל הים הישראלי, בהתחשב ברמת הסיכון שנשקפת מכלי הנשק על הספינה. לאחר תגובותיהם של ראש הממשלה נתניהו, נכתב כי מוקדם יותר הבוקר (רביעי) טענה סוכנות הידיעות הסורית ש-11 מתושביה נפגעו לאחר שנפגעו מאש שנפתחה עליהם מצד כוחות צה"ל על גדר הגבול.