אנדי וורהול היה זה שטבע את הביטוי "15 דקות תהילה", וטען כי בעתיד, כולנו נהיה מפורסמים ל-15 דקות. לפי מחקר חדש, אנדי וורהול טעה. המחקר, שהתפרסם במגזין American Sociological Review, טוען כי פרסום לא נעלם כל כל מהר, ברגע שאתה הופך למפורסם, אתה גם נוטה להשאר כזה.
"לפרסום יש המשכיות חזקה, גם בבידור וטלוויזיה". המחקר מבוסס על 2200 מקורות חדשותיים שנאספו בתשע השנים האחרונות, רובם אמריקאיים. ניתוח השמות שצצו במקורות האלה גילה כי אפילו בתחומים שנשלטים על ידי טרנדים, הייפ וטעם משתנה, כמו תרבות בידור ואופנה, קיימת יציבות בכל הנוגע למפורסמים.
מה זה אומר לגבי הסלבריטאים אצלנו? ובכן, כנראה שיושבי "האח הגדול", או לפחו אלו שיישארו בבית מספיק זמן, יכולים להישאר בסביבה לא מעט. אבל אי אפשר שלא לתהות אם המחקר הזה מפספס לא נקודה חשובה – יכול להיות שאנשים שהתפרסמו והפכו לסלבריטאים, לא נשכחים כל כך מהר כי הם מתאמצים להישאר בתודעה ויעשו הכל בשביל זה?