האם העולם מוכן לג'מה בונד? אם תשאלו את דניאל קרייג, הבונד הנוכחי, לא צריך לשלול את האופציה שהשחקן הבא להיכנס לנעלי הסוכן הסודי תהיה למעשה שחקנית. קרייג גילם את בונד בחמישה סרטים סך הכל, שהאחרון שבהם צפוי לצאת בשנה הבאה, ואחרי 13 שנים הוא החליט שלא להמשיך. או כפי שניסח זאת בעצמו בראיון לקראת קידום "ספקטר" ב-2015, קרייג היה מעדיף לחתוך ורידים מאשר להמשיך בתפקיד הסוכן החשאי מארגון MI-6.

"אני חושב שצריך לשקול את כולם לתפקיד - נשים או אפרו-אמריקאיים", אמר השבוע קרייג במסיבת עיתונאים לקידום הסרט ה-25 בסדרת סרטי ג'יימס בונד. ואכן, אחד השמות המובילים שעלו בשנים האחרונות בהקשר לליהוק הבא הוא זה של אידריס אלבה. לא ברור אם מדובר רק בשמועות שיצאו משליטה, אבל אחרי חודשים ארוכים בהם המעריצים של אלבה ניסו לקדם את הליהוק שלו לתפקיד ברשתות החברתיות, הוא אמר בראיון שלא היה לוקח אותו גם אם היו מציעים לו. "מי שישחק אותו, יצטרך ממש לחיות אותו", אמר אלבה למגזין אסקווייר הבריטי בחודש שעבר. "אתה הופך לדמות, ומוכר בתור הדמות הזאת במשך שנים ארוכות. אני יוצר דמויות שיכולות לחיות לצד אידריס, לא כאלה שישתלטו עלי ויגדירו אותי לחלוטין".

 

עם הזמנים המשתנים והמודעות המגדרית הגבוהה, התחילו גם לצוץ קריאות ללהק אישה בתפקיד עוד כשיצא הסרט האחרון בסדרה ב-2015, כשהשמות שעלו בהקשר היו קלייר פוי ("הכתר", "האדם הראשון"), ת'נדי ניוטון ("ווסטוורלד") ואמילי בלאנט ("סיקאריו", "מקום שקט", "מרי פופינס חוזרת"). מדלין סמית', שחקנית בת 69 שגילמה נערת בונד בשנות השבעים, תמכה ברעיון בעבר. "הזמנים השתנו", היא אמרה. "נשים משחקות תפקיד גדול עכשיו".

מי שלא מסכימה איתה היא נערת בונד אחרת. האלי ברי, ששיחקה לצד פירס ברוסנן ב"למות ביום אחר" משנת 2002, אמרה בראיון לפני כשנתיים: "אני רוצה שנשים יהיו חזקות אבל אני לא יודעת אם בונד צריך להיות אישה. אנחנו יכולים ליצור דמות חדשה של אישה ולתת לה שם חדש, אבל אני לא יודעת אם בונד עצמו צריך להיות אישה". התנגדות נוספת הגיעה מכיוונה של ברברה ברוקולי, המפיקות הוותיקות במותג הקולנועי של בונד,  שאמרה בשבוע שעבר בראיון: "אני תמיד מרגישה שזו פשוט עובדה שבונד הוא גבר. אנחנו חייבים לעשות סרטים על נשים ועם סיפורים נשיים, אבל אנחנו צריכים ליצור דמויות נשיות חדשות, ולא סתם להפוך דמות גברים לנשית בתור גימיק". למרות שבכך היא די הרגה את התקווה לבונדית, דניאל קרייג הוסיף ואמר שבונד עצמו הולך להשתנות לטובה בסרט הבא, ושבמקום להציג אותו שוב כרודף שמלות, הסרט מתחשב בזמנים המשתנים.