בקול תרועה רמה, שוחרר אתמול טריילר חדש ל"ספיידרמן: רחוק מהבית", הסרט הבא ביקום הקולנועי של מארוול, והיצירה שמוטל עליה לאסוף את כל שברירי השברים שנותרו אחרי סיום "הנוקמים: סוף המשחק" - ולהמשיך איתם הלאה לפרק קולנועי חדש. בהתאם, הטריילר נפתח בקטע מצולם של טום הולנד - שמגלם את פיטר פארקר ביקום מארוול - שמזהיר את הצופים מפני ספוילרים ל"סוף המשחק". כזכור, הסרט הרביעי בסדרת "הנוקמים" יצא לפני שבועיים, שבר שיאי הכנסות רבות מספור, וסיים את הסאגה שהחלה כבר ב-2008 עם צאת "איירון מן". אחרי שבועיים, גם אולפני מארוול ודיסני מרשים לעצמם לדון יותר בחופשיות על עלילת "סוף המשחק", בעיקר כשזו קשורה קשר הדוק למה שיקרה ב"ספיידרמן: רחוק מהבית" ולכל הסרטים העתידיים במותג הקולנועי.

 

מעבר לכך שמדובר בקריצה למעריצים ותיקים של מארוול, שיודעים שלטום הולנד יש נטייה לספיילר באופן יסודי את עלילות הסרטים שהוא מופיע בהם, מה אנחנו למדים מהטריילר על עתיד היקום הקולנועי של מארוול? טוב ששאלתם, אבל היזהרו. מעתה והלאה, יופיעו בכתבה ספוילרים ל"הנוקמים: סוף המשחק".

1. השער הבין-יקומי עדיין פתוח

השינוי המהותי ביותר ביקום מארוול הוא שעכשיו מדובר בעצם במולטי-יקום. ב"סוף המשחק" נאמר שכל הזזה של אבני הנצח או שינוי שנעשה באמצעותן עלול ליצור קרע ברצף הזמן והחלל, ולחולל מציאות חדשה. במילים פחות פלצניות זה אומר שבמקום מציאות אחת, יש למארוול כרגע מספר מציאויות שמתרחשות במקביל, ולדמויות מסוימות יש את הכוח לדלג ביניהן. קוונטין בק, בגילומו של ג'ייק ג'ילנהול הגיע  ממציאות אחרת, ומדובר בקריצה לשורשיה של הדמות בקומיקס.

2. וג'ייק ג'ילנהול עבר דרכו

חובבי ספיידרמן מכירים את קוונטין בק כנבל העל מיסטריו. מיסטריו, בשורשיו, הוא פעלולן ואמן אפקטים מיוחדים, שיוצר מלכודות ואשליות כדי להונות, לשדוד ולעתים גם סתם להתעלל בספיידי וחבריו. מיסטריו הופיע לראשונה בקומיקס ב-1963, ומאז זכה לגלגולים שונים, ואנשים שונים עטו על עצמם את התלבושת המפורסמת, שכוללת גם כיסוי ראש עגול וגדול מזכוכית. מיסטריו/בק ב"רחוק מהבית" הוא, לפחות על פי הטריילר, גיבור שנלחם למען כוחות הטוב, וחמוש בכוחות על אנושיים שאינם מאפיינים בהכרח את הדמות המקורית מהקומיקס.

3. וכנראה שהמפלצות הגיעו איתו או לפניו

הדעות חלוקות בנוגע לזהות המדויקת של המפלצות שמטילות אימה על שלל אתרים מפורסמים באירופה, אך טענה פופולרית למדי ברשת היא שמדובר ב-Elemental, מפלצת מיקום מקביל, שבחוברות הקומיקס של מארוול נלחמה דווקא בקרול דנברס (קפטן מארוול). האלמנטלים, כשמם כן הם, והם יכולים לתמרן את יסודות האוויר, המים, האדמה והאש. בקומיקס הם הופיעו כדמויות אנושיות, ונראה שבקולנוע הם יקבלו טייק חייזרי ומופשט יותר. סברה נוספת היא שספיידרמן יילחם ב-Molten Man (האיש הנמס), נבל שיכול להקרין ולתמרן אנרגיה, חום ואש.

4. לא בטוח אם הוא דובר אמת

כנראה שלא. בכל זאת, התרגלנו לטוויסטים ותפניות עלילתיות בסרטי מארוול. כיוון שמיסטריו הוא, בהכשרתו, נבל, יש מצב לא רע בכלל שהוא-הוא האיש שמאחורי המתקפות. מצד שני, אחרי שהנבלים ב"קפטן מארוול" התגלו כגיבורים לא מובנים, ייתכן שקוונטין בק לא משקר, ושהוא פה רק כדי לעזור.

5. "הנוקמים" התפרקו ואין להם תחליף

ניק פיורי (סמואל אל. ג'קסון) ומריה היל (קובי סמולדרס) מנהלים סניף של סוכנות שיל"ד באירופה, אבל נראה שחוליית העלית של שיל"ד איננה עמנו. גם סקרלט וויץ', פאלקון, חייל החורף ושאר הגיבורים שהיו אמורים "לרשת" את מקומם של איירון מן, האלמנה השחורה, הוקאיי והענק הירוק אינם זמינים. פיורי והיל מספרים בטריילר שת'ור עזב את כדור הארץ (כפי שראינו ב"סוף המשחק"), ושקפטן מארוול "עסוקה". כלומר, פיטר פארקר נדרש להגן על כדור הארץ לבדו, בגדול.

ספיידרמן: רחוק מהבית (צילום: יח
הישבן הכי חשוב באמריקה, חלק ב'|צילום: יח"צ פורום פילם

6. המסע בזמן התאפס, בערך

פארקר התאדה והתאבק בסוף "הנוקמים: מלחמת האינסוף". חמש השנים שעברו בין "מלחמת האינסוף" ל"סוף המשחק" השפיעו אמנם על מי שלא נכחדו (האלמנה השחורה שינתה תסרוקת, למשל, וברוס באנר למד לכבוש את כעסיו), אבל כל מי שנעלם וחזר - חזר בלי ששום דבר ישתנה בו. כמעט מצחיק לראות איך אחרי הטראומה הנוראית של "סוף המשחק", מה שמעסיק את ספיידי וחבריו הוא הטיול שלהם לאירופה. ממש כאילו היו טינאייג'רים רגילים.

הסרט יגיע לבתי הקולנוע ב-2.7