בטח שמתם לב שאתמול חל יום הולדתה של גל גדות, ואחת מהמברכות הרבות הייתה פאטי ג'נקינס, במאית "וונדר וומן", הסרט הרווחי בכל הזמנים שבוים על ידי אישה. ג'נקינס פירסמה תמונה של גדות בטוויטר וכתבה ברכה מרגשת במיוחד: "יום הולדת שמח לחברה והשותפה הכי מדהימה, יפהפייה, אוהבת, חזקה, מצחיקה ומעוררת השראה שלי. אני אוהבת אותך יותר משמילים יכולות לומר".

אבל למרות הברכה המרגשת, תשומת הלב שקיבלה הברכה של ג'נקינס היה בזכות התמונה שהעלתה. מדובר בתמונה שמספקת הצצה לאחת הסצנות ב"וונדר וומן 1984", בה גדות לא לובשת את המחוך המפורסם של גיבורת העל, אלא תלבושת לבנה.

מה זה אומר לנו? לוונדר וומן של ספרי הקומיקס הייתה תקופה של כמה שנים בהן היא לבשה בעיקר לבן. בשנת 1968, אחרי שהתחלפו מספר כותבים ראשיים וב-DC ניסו להגדיל את הקהל של וונדר וומן, הדמות עשתה מהפך די רציני. בטוויסט מפתיע, דיאנה בחרה לוותר על הכוחות שלה, רק כדי שתוכל להישאר על כדור הארץ עם בן הזוג סטיב טרבור, עברה מייקאובר אופנתי כדי לפנות לקהל צעיר והפכה לאמנית לחימה. כשהיא נלחמה, היא לרוב הייתה לבושה בחליפה לבנה, ולכן יש מי שחושבים שמדובר ברמז לכך שהתקופה הבעייתית הזאת בהיסטוריה של הקומיקס תשולב בסרט באופן כלשהו.

אם זה נכון, האמת היא שמדובר ברעיון מעניין. במקור, התגובות למהפך הלא-בדיוק-פמיניסטי של הדמות היו ברובן שליליות, ולאחר כמה שנים וונדר וומן חזרה שוב להיות גיבורת העל החזקה שהיא. חמישים שנה לאחר מכן, ובידיים המודעות מגדרית של ג'נקינס וגדות, התייחסות לתקופה הזאת יכולה להביא איתה זווית אחרת ולשנות את הסיפור של וונדר וומן, שהחליטה יום אחד בשנות השבעים לוותר על הכל בשביל גבר.