סקאר מלך האריות
גם סקאר לא שרד את הסרט
איזה מוות של דמות בסרט דיסני צילק את נפשכם? האם זאת הייתה אמא של במבי, שנעלמה אל תוך הערפל לקול יריה אחת? או אולי מופסה מוטל על האדמה, אחרי שחבורת איילים מבוהלת עברה על גופתו? או שהיו אלו הוריהן של אלסה ואנה, שטבעו בים סוער? אלה רק שלוש דוגמאות, מתוך אינספור מיתות טבעיות ורציחות נוראיות, שהוצגו לנו בסרטי ילדים.

מחקר חדש שנערך באונברסיטת אוטווה, השווה בין 45 סרטי הילדים הריווחים ביותר ל-45 סרטי המבוגרים הריווחים ביותר. תוצאות המחקר הראו שלדמויות מרכזיות בסרטי ילדים יש פי 2.5 יותר סיכוי למות, מאשר לדמויות בסרטי מבוגרים. נוסף על מוות שמתרחש בתוך הסרט עצמו, רבות מהדמויות של דיסני מתחילות את הסרט יתומות מאב, מאם או משניהם. החיים לא קלים אל דמויות מצוירות.

לפי המחקר, בעוד דמויות מסרטים של מבוגרים בדרך כלל נהרגות מיריית אקדח, בסרטי ילדים סיבת המוות היא לרוב נפילה או תקיפה על ילדי בעלי חיים. מצד שני, אם הסרט כולל דמויות של בעלי חיים שמתנהגות כמו בני אדם, האם זה עדין נחשב תקיפה על ידי בעלי חיים?

המחקר ממליץ להורים להצטרף לצפייה עם הילדים כדי לעזור להם להתמודד עם כל המוות הזה. כיוון שבלאו הכי סרטי ילדים בשנים האחרונות מנסים לשלב גם בדיחות מתוחכמות יותר, שפונות גם למבוגרים האחראים, זאת לא נראית כמו משימה קשה מדי.