"פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" הוא, לפחות לעת עתה, אחד הסרטים היותר מדוברים ומצליחים בעולם. הוא מצליח לרתק גם ילדים וגם מבוגרים שהיו ילדים כשהסדרה המקורית הייתה בשיאה, ובסוף השבוע הראשון להקרנתו, הכניס בארצות הברית יותר מ-58 מיליון דולרים. ריאן ריינולדס בתפקיד הראשי בטח לא הזיק. 

כשהפוקימונים המונפשים היו צריכים לקום לתחייה עבור האנימציה הממוחשבת והריאליסטית של הסרט, זו לא הייתה משימה פשוטה. כשיצא הטריילר הראשון לסרט, סיפרנו לכם על ההחלטה להפוך את חלק מהפוקימונים לפרוותיים, ועכשיו מתברר שהייתה דמות אחת משמעותית במיוחד שכמעט ולא שרדה את מעבר המדיום - מיסטר מיים. הפוקימון הפנטומימאי אחראי לאחת הסצנות המצחיקות ביותר בסרט, אבל לאנשי חברת פוקימון העולמית היו חששות. "הם היססו", מספר בנג'י סאמיט, אחד מתסריטאי "הבלש פיקאצ'ו". "הם לא היו בטוחים שאנשים ירצו לראות גרסת לייב אקשן של מיסטר מיים".

אם תביטו בגרסה המצוירת של מיסטר מיים, תוכלו להבין למה תרגום שלה לגרסה מציאותית יותר עשוי להיות קריפי במיוחד.יש לו פרצוף של תינוק מגודל, ומה שנראה כמו תחפושת של מוקיון הוא בעצם הגוף שנתן לו בורא עולם - עם קרניים בצורת שיער כחול, כפות רגליים שמתעקלות כלפי מעלה בשפיץ, אצבעות ידיים מוגזמות וכדורים משונים על הגפיים. 

במאי הסרט, רוב לטרמן, סיפר שנאלץ לפנות באופן אישי למנכ"ל חברת פוקימון כדי לקבל ממנו אישור לכלול את הדמות בסרט. וכמו שאפשר לראות בסצנה בה פיקאצ'ו הבלש מנסה לחקור את מיסטר מיים, המנכ"ל אישר את בקשתו של הבמאי. בסצנה הזו פיקאצ'ו נתקל, לא בדיוק במפתיע, בתשובות לא מילוליות. "חשבנו לעצמנו 'אם אתה הולך לחקור פנטומימאי, איך תעשה את זה?'", אומר סאמיט. "וככה חשבנו על הרעיון של עינוי בפנטומימה. באופן אישי אני חושב שזה החלק הכי מצחיק בסרט".

באתר ביקורת התרבות Polygon הקדישו כתבה שלמה למה שכינו "החזות המפלצתית" של מיסטר מיים מהסרט, ופרסמו אותה מעט אחרי שפורסם הטריילר הראשון ל"הבלש פיקאצ'ו". בכתבה גם הוזכרה תאוריית מעריצים ותיקה וקריפית בפני עצמה, שגורסת שאש קאצ'ם, גיבור סדרת האנימה שמיליוני ילדים התבגרו לאורה מסביב לעולם, הוא למעשה חצי אדם וחצי פוקימון, ושמיסטר מיים הוא אביו. התאוריה התבססה על כל הפעמים בהן מיסטר מיים סייע לאש ואמו בעבודות הבית, ועל פריים מצמרר במיוחד מהסדרה, בו נראה הפוקימון השתקן מניח את ידו המבעיתה על ירכה של גברת קאצ'ם.

אך למרות כל אלה, ולמרות החששות של תאגיד פוקימון, נראה שדמותו של מיסטר מיים היא אחת הדמויות היותר סימפטיות ומשעשעות בסרט. חלומות נעימים.