אם היינו מספרים לכם שסרט בכיכובם של רוברט דאוני ג'וניור, רמי מאלק, סלינה גומז ואמה תומפסון, ושתקציבו מוערך ביותר מ-175 מיליון דולרים, נקלע לצרות אחרי שצילומיו כבר הושלמו - מה הייתם אומרים? כנראה ששום דבר כי למה שתדברו לאתר אינטרנט, אבל דעו: זה המצב בהפקת "המסע של דוקטור דוליטל". הסרט היקר, ששובץ על ידי אולפני יוניברסל לתחילת 2020, נשלח לאחרונה למקצה ארוך של צילומי השלמה, שעל פי פרשנים הוליוודיים, היו אמורים לשנות גם את כל אופיו. ובעוד שצילומי השלמה אינם עניין חריג בהכרח, יוניברסל החליטו לשכור במאי חדש לגמרי לצילומים האלה.

"המסע של דוקטור דוליטל" החל את דרכו כבר בשנה שעברה, בצילומים שנערכו ברחבי אנגליה ובוימו על ידי סטיבן גייגן, שכתב גם את התסריט. גייגן נחשב מההתחלה לבחירה לא שגרתית עבור סרט עתיר תקציב שמיועד לכל המשפחה, משום שבארסנל הסרטים שביים או כתב נמצאים "סוריאנה" ו"טראפיק" - הפקות קטנות, דרמטיות ו"איכותיות" יותר מ"דוקטור דוליטל", שצפוי להכיל לא מעט אפקטים ממוחשבים שידמו את שלל החיות המדברות שהופיעו לראשונה בספריו של יו לופטינג. דאוני, שגם מפיק את הסרט, יגלם את הווטרינר המפורסם שלומד לשוחח עם בעלי חיים, ומאלק, תומפסון, גומז (ומריון קוטיאר וטום הולנד ואוקטביה ספנסר ועוד הרבה שחקנים עם סוכנים חרוצים להפליא) ידבבו את החיות השונות שמצטרפות להרפתקאותיו.

גייגן נכח בצילומי ההשלמה של סרטו, אבל מי שפיקד עליהם הוא ג'ונתן ליבסמן, שהגיע ליוניברסל אחרי עבודה על שוברי קופות (וגם סרטים שלא שברו שום קופה ועלו לאולפנים שלהם הון תועפות) כמו "צבי הנינג'ה" מ-2014, "זעם הטיטאנים" ו"פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס". על פי הדיווח בהוליווד ריפורטר, גייגן יזכה ליתרון על שם בריאן סינגר (שביים פחות ממחצית מהסרט "רפסודיה בוהמית" לפני שהתפטר מתפקידו), ויקבל קרדיט יחידי כבמאי הסרט.

עשרים ואחד ימי הצילום החדשים, שיגזרו גם עבודה נוספת בשלבי הפוסט-פרודקשן המורכבים של "דוקטור דוליטל" ויתפיחו את תקציבו, הוצאו לפועל אחרי שהוחלט לשנות באופן ניכר את אופיו של הסרט העתידי. לצורך כך, שוכתבו גם חלקים שלמים מהתסריט לסרט על ידי כריס מק'קיי, שכתב, בין השאר, את התסריט ל"סרט לגו". יוניברסל קיוו שמק'קיי יביים גם את החלקים שכתב, אך לוח הזמנים שלו לא אפשר זאת, וליבסמן הובא במקומו. כמו כן, זמן קצר אחרי השלמת הצילומים, הוחלט לדחות את יציאת הסרט בתשעה חודשים. כן, במציאות מקבילה יכולנו כבר ליהנות מהסרט של דאוני ג'וניור, כי במקור הוא יועד לצאת בסוף השבוע שעבר. אולפני יוניברסל לא סיפקו סיבה רשמית מטעמם להחלפה של גייגן בצילומי ההשלמה, אולם מקורב להפקה סיפר להוליווד ריפורטר ש"גייגן נזקק לעזרה בעבודה עם החיות בסרט". ואכן להתקשות בעבודה עם חיות ממוחשבות זו בעיה רצינית לכל מי שנשכר כדי לביים סרט על דוקטור דוליטל.