קומדיה מוכרחה להיות מצחיקה. היא יכולה להיות זולה או שטותית ואפילו המונית, אבל כדי לענות על ההגדרה "קומדיה" היא חייבת להצחיק. ההפקה החדשה של תיאטרון הקאמרי, "דג מוסר", לא מצליחה להצדיק את הטייטל שקיבלה: "קומדיה שחורה". על הנייר יש לה את כל מה שצריך כדי להיות שוס מטורף – החוש הקומי המהולל של אורלי זילברשץ לוהק לתפקיד הראשי במחזה הביכורים של העיתונאית המושחזת מירי חנוך, אותו ביימה עדנה מזי"א המקצוענית – נשמע כמו הימור בטוח, לא? ובכן, התוצאה הייתה רחוקה מלהיות מענגת. למעשה, במשך רוב ההצגה חשתי בעיקר אי נוחות מכל ההתרחשות הבימתית.
לכאורה, הסיפור של משפחת כספי נשמע כמו מערכון חביב למדי. כשהעובדת הזרה והלא חוקית של המשפחה הבורגנית נופלת מהסולם ומוצאת את מותה על רצפת הווילה שלהם, מתחיל מסע של טשטוש ראיות בסגנון קומדיה של טעויות. זילברשץ מגלמת את עטרה, שמנצחת על כל תהליך הטיוח מהרגע הראשון. עטרה היא אשת עורך דין בכיר, אותו מגלם גיל פרנק, וכמובן שהיא לא יכולה להרשות לעצמה לדווח על מותה של העובדת הלא חוקית, כשהיא מוצאת את גופתה. בהתחלה היא מסתירה את הגופה משלושת ילדיהם, ובהמשך גם מהשכנה הטורדנית ומהפקחית שבמקרה צצה לביקור פתע. אמא קומבינה.
כבר על תחילת ההצגה גיליתי שגם עלי עושים קומבינה. לא קשה להבחין שגופת העובדת הזרה שזרוקה על הבמה היא בעצם בובה. הרגשתי מרומה. לתומי האמנתי שבתיאטרון אמיתי לא עושים כאילו. בזמן שבאולם הסמוך משקיעים בהפקות עם עשרות שחקנים ורקדנים, באמת היה כל כך מסובך להביא הנה שחקנית שתשכב על הבמה? העדיפו לחסוך על חשבון האמינות ולחפף על חשבוננו. אוטומטית לכל ההתנהלות הפיזית עם הגופה/בובה נדבק טעם לוואי של הצגת ילדים. מהר מאוד התברר שהבובה היא רק סימבול, כי הזיוף האמיתי החל לצוף ולצרום. "דג מוסר" היא בעצם הצגת בידור כמעט עממית במסווה של הצגת תיאטרון מתוחכמת.
דווקא בגלל שזילברשץ ופרנק שחקנים כל כך אדירים, המוגבלות של הטקסט רק הודגשה עוד יותר. ממש פשע לצפות בזילברשץ מתבזבזת על תפקיד כל כך צנום וחד גוני, כמעט קריקטוריסטי, שבטח לא מצליח לסחוב הצגה שלמה על כתפיו. שלא תבינו לא נכון, היא עדיין נותנת את המקסימום שהיא יכולה לתת במסגרת המגבלות, ותמיד מעניין להביט בה ונעים לשמוע את קולה המיוחד, אבל בדיחה לא מצחיקה בעליל גם הקומיקאי המוכשר ביותר לא יצליח להציל.