אין תמונה
אחרי הסערה שהתחוללה סביב סירובו של השחקן נורמן עיסא להופיע בבקעת הירדן עם ההצגה "בומרנג" של תיאטרון חיפה, היום הודיע תיאטרון אלמינא היפואי, אותו מנהל עיסא, כי ייענה להזמנתו של ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דוד אלחייני ויציג באזור.

אלחייני פנה לאנשי אלמינא, אותו הקים עיסא ביחד עם רעייתו גדעונה רז (המשמשת כמנכ"לית התיאטרון), בבקשה שיופיעו בבקעת הירדן. עמותת התיאטרון נענתה להזמנה והבהירה כי תשמח להופיע בבקעת הירדן ולקיים את חזון הדו-קיום שלאורו נוסד התיאטרון.

הסערה סביב עיסא החלה שלשום לאחר שהודיע על סירובו להופיע בבקעת הירדן עם ההצגה "בומרנג". בתגובה הודיעה שרת התרבות מירי רגב כי תשקול להפסיק את תמיכת משרדה בתיאטרון אלמינא, המנוהל על ידי עיסא. "החלטתו אינה מביאה לידי ביטוי את הדו קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר", כתבה רגב. "במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא הפועל תחת ניהולו". במכתב של משרד התרבות נכתב כי "התיאטרון וערכיו חשובים לי, אך כפי שאני רואה חשיבות בדו-קיום, כך אני מצפה ממי שמאמין בדו-קיום לפעול הלכה למעשה". עוד נכתב כי "נוקיע את המחרימים ונחזק ונטפח את אלו אשר יש מבקשים להחרימם".

תגובת מועצת בקעת הירדן בפייסבוק, אמש:

אדון נורמן עיסא - בקעת הירדן היא חלק בלתי נפרד מישראל - גם בתרבות!היום התבשרנו שהשחקן נורמן עיסא לא מעוניין להופיע אצל...

‎Posted by ‎מועצה אזורית בקעת הירדן‎ on‎ יום שלישי 9 יוני 2015

עיסא פירסם תגובה בדף הפייסבוק שלו, ובו כתב כי מתנהל סביבו "מחול שדים לא הוגן". "אני ערבי ישראלי ונשוי לאישה יהודייה", כתב עיסא בדף הפייסבוק שלו. "אשתי ואני מקדישים את כל חיינו להגשמת הקיום המשותף בין יהודים לערבים, ולשם כך הקמנו גם תיאטרון ביפו. אינכם יכולים לצפות כשערבי ישראלי אלך נגד מצפוני ואסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת".

היום, כאמור, התברר שעיסא חזר בו, ונראה כי איומה של רגב לבחון מחדש את התמיכה בתיאטרון שבניהולו עבד.

עוד באותו נושא: