מותו של סטן לי, ענק הקומיקס שכיהן במשך שנים כעורך ראשי ויושב ראש במארוול - הוצאה לאור של ספרי קומיקס שהפכה תחת ניהולו לאחד ממותגי הקומיקס האמריקאים המצליחים בהיסטוריה, ועזרה לעצב את דמותו של גיבור העל המודרני - התקבל בהורדת הדגל המסורתית בהוליווד. השחקנים שגילמו את הדמויות עליהן לי חתום ספדו בטוויטר, חובבי הקומיקס דיברו בכובד ראש על סופו של עידן ושיבחו את אומץ ליבו של לי ואת יצירתיותו. כל אלה ראויים, כמובן. חדירתם של גיבורי העל לתרבות הפופולרית בשנים האחרונות היא תופעה שאי אפשר להתכחש לה, וגם מי שלא קרא חוברת קומיקס מימיו צפה בסרטי "הנוקמים" או בסדרות הטלוויזיה בנטפליקס, קנה לילדיו פיג'מת ספיידרמן או עמד בתור כדי להצטלם עם איירון מן בפארק שעשועים.

בגלל מעטה החשיבות הזה, קל לטאטא הצידה את הדיווחים על לי, חייו ופועלו, מהשנים האחרונות. באפריל השנה, הגישה המעסה מריה קרבלו תביעה נגד לי ובה דרישה לפיצויים בסך 50,000 דולר. לטענת קרבלו, במהלך טיפול שהעניקה ללי, הוא החל לגעת בעצמו וליטף אותה. היא עצרה את הטיפול באמצע, והוזמנה לטיפול נוסף עם הבטחה מצד אנשיו של יוצר הקומיקס שהתקרית לא תישנה, אולם בטיפול השני - כך לפי קרבלו - לי תפס בכף רגלה והניח אותה על מפשעתו. בחודש יוני, הוציאו יורשיו צו הרחקה נגד קיה מורגן, אספן מרצ'נדייז וחובב קומיקס שהפך לעוזרו האישי של היוצר. מורגן נחקר על ידי המשטרה כבר מפברואר, והואשם בהתעללות בקשיש ובניצול מצבו הפיזי של לי כדי להרחיק אותו מבני משפחתו במטרה להפוך בעצמו ליורש להונו של ענק הקומיקס.

תביעה נוספת שהוגשה השנה הגיעה גם היא מצידו של לי. בחודש מאי תבע לי את חברת POW!, שייסד ב-2001 עם שני שותפים, בסכום של מיליארד דולר בטענה שהשותפים לשעבר חתרו נגדו וניסו לזייף את זהותו וחתימתו במהלך מכירת החברה. באי כוחו שלי לי הודיעו לאחר מותו שהתביעה תבוטל. החברה "סטן לי מדיה" שהקים בסוף שנות ה-90 במטרה למכור זכיונות לדמויות הבדיוניות שיצר פשטה את הרגל ב-2006.

הפרשיות הלא נעימות האלה מצטרפות למעין אישום רפאים שמוטח בְלי כבר כמה עשרות שנים - כאילו לקח קרדיט (וגרף רווחים רבים) על דמויות שלא יצר בעצמו. ג'ק קירבי, שותפו המיתולוגי של לי, ומי שיצר איתו בשנות ה-60 דמויות כמו הענק הירוק, ת'ור, אקס מן וארבעת המופלאים, תיאר בראיון את יחסי העבודה ביניהם ואמר: "זה לא היה אפשרי לאדם כמו סטן להמציא דברים חדשים - או ישנים, לצורך העניין... סטן לי לא היה האיש שקרא סיפורים או סיפר אותם. סטן לי היה האיש שידע איפה הניירות ומי מגיע לבקר באותו יום". זאת למרות הסיפורים אודות שיטת העבודה של השניים, שגרסו שקירבי היה אמון על עיצוב ואיור הדמויות שעה שְלי הוא זה שביגר את גיבורי העל, העניק להם נפח ורקם עבורם עלילות סבוכות ומרתקות.

לי עצמו אכן הפסיק לכתוב עלילות קומיקס באופן ישיר כבר בשנות ה-70 ותפקידו במארוול בעשורי הפעילות האחרונים שלו דמה יותר ליועץ קריאייטיב מאשר כותב פעיל. למרות זאת, שמו עדיין נותר ברשימת הקרדיטים כיוצר, הוא המשיך לחתום על מכתבי המערכת שמארוול פרסמה ועלילות הגבורה שאירעו לגיבוריו שווקו ככאלה שהגיעו מבית היוצר של סטן לי. בעוד שמו של לי הופיע בחוזי המכירה של מארוול לדיסני (החברה נמכרה לתאגיד הבידור ב-2009. סרטי גיבורי העל של מארוול מופקים ומופצים כיום באמצעות אולפני הקולנוע של דיסני) ותמלוגיו עבור הרווחים מדמויות הקומיקס שיצר הוסדרו מהרגע הראשון, יורשיו של קירבי, שמת ב-1994, נאלצו לתבוע את מארוול וידסני כדי לקבל תמלוגים על יצירותיו של המאייר. תביעתם נדחתה בשנת 2011 בטענה שקירבי עבד כאמן להשכרה, שיצירותיו - זאת אומרת, כל הדמויות שעיצב וכל אלפי עמודי הקומיקס שצייר - הושכרו במלואן למארוול ולכן אין לו (או ליורשיו) בעלות עליהן.

אקס מן העתיד שהיה (יח``צ:  יחסי ציבור )
"איפה הניירת ומי מגיע לבקר" - מתוך הסרט "אקס מן: עתיד שהיה"|יח``צ: יחסי ציבור

מבאס מעט להזכיר את שנות חייו האחרונות של לי. לא שהוא מת בחוסר כל או בחוסר הכרה - אם כבר, ההפך הוא הנכון. סטן לי מת כאייקון, ואולי גם חי ופעל כאייקון. כלומר, גם אם לא עיצב במו ידיו את החליפה של ספיידרמן או הגה במוחו את עלילת כפפת האינסוף של ת'אנוס (נבהיר: הוא לא, העלילה נוצרה יותר מעשור אחרי שהפסיק לכתוב ולהכתיב את העלילות הראשיות במארוול), הוא העמיד מורשת תרבותית. השלם שהוא סטן לי, גדול מסך כל חלקי הפעילות היצירתית והעסקית שלו. וכיוון שתעשיות ענק אוהבות סמלים ענקיים לא פחות, ייתכן שאישומי ההטרדה וההסתבכויות העסקיות ייקברו יחד איתו - וזה מבאס לא פחות. סטן לי ייזכר כנראה כגיבור על קלאסי, כמו סופר מן משנות ה-40 עם אופיו המושלם ונחישותו האמריקאית. במקום זאת ראוי אולי לזכור אותו כמעין איירון מן: מניאק כריזמטי ומוכשר להפליא שדאג שכולם ידעו שהוא-הוא הגיבור הכי גדול בעולם.